NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips Barista Brew-espressomachine produceert geen melkschuim

    Gepubliceerd op 17 juli 2024
    Als uw Philips Barista Brew-espressomachine geen melkschuim produceert, lees dan onderstaand artikel voor mogelijke oorzaken en oplossingen. 
     
    We raden u aan altijd melk uit de koelkast te gebruiken om goed melkschuim te maken. Als de temperatuur van de melk hoog is, kan dit de kwaliteit van het opschuimen beïnvloeden.
     
    Voor goed melkschuim vult u de kan met de juiste hoeveelheid melk. We raden u aan een kwart van de kan (100 ml) te vullen met melk voor een cappuccino en ongeveer een derde van de kan (150 ml) voor een latte macchiato.
     
    Elke soort melk levert een andere hoeveelheid en kwaliteit schuim op. U kunt het beste een van de volgende soorten melk gebruiken:
    • Halfvolle koemelk
    • Volle koemelk
    • Lactosevrije melk
    Voor een goed melkschuim moet u de melkkan op de juiste manier plaatsen. Het uiteinde van het heetwater-/stoompijpje moet 3 cm in de melk zitten waarbij u de kan kantelt (zie onderstaande afbeelding).
     
    Stoompijpje
    Als u het heetwater-/stoompijpje meerdere keren achter elkaar gebruikt, stopt de stoomfunctie en moet het verwarmingselement afkoelen. Zet de knop voor heet water/stoom terug in de middelste stand, wacht eventjes en zet de knop opnieuw in de stoomstand. 
     
    Als u het melksysteem en de bijbehorende onderdelen na elk gebruik grondig reinigt, krijgt u steeds een goede kwaliteit melkschuim. Gedetailleerde, stapsgewijze instructies hiervoor vindt u in de gebruikershandleiding.
     
    Opmerking: Laat geen melk opdrogen in het melkdoorloopsysteem, omdat deze mogelijk moeilijk te verwijderen is. Als het stoompijpje verstopt raakt, reinigt u de opening aan het uiteinde van het heetwater-/stoompijpje met het dikke uiteinde van de schoonmaakpin. 


     
    Stoompijpje
    De leidingen van de machine kunnen verstopt raken door kalkaanslag. Daarom raden we u aan de machine regelmatig te ontkalken en altijd wanneer het ontkalkingslampje brandt.
     
    Volg hiervoor de gedetailleerde instructies in de gebruikershandleiding.
     
    Als met deze oplossingen het probleem niet is opgelost, kun je contact met ons opnemen voor meer hulp.
     
    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.