Philips-ondersteuning
Ik kan mijn Philips-keukenapparaat niet verbinden met de NutriU-app
Gepubliceerd op 2022-05-11
Als u uw Philips-keukenapparaat niet kunt bedienen met de NutriU-app, bekijk dan hier de mogelijke oorzaken en oplossingen.
Internettoegang en thuisnetwerk
Controleer eerst of uw thuisnetwerk correct werkt, of u een internetverbinding hebt en of het netwerk op 2,4 GHz werkt, omdat uw Philips-apparaat een Wi-Fi-module 802.11 b/g/n met 2,4 GHz heeft.
Als uw Wi-Fi-router is geconfigureerd voor een netwerk met alleen 5 GHz, wordt dit in dual band-netwerkmodus gezet en wordt de telefoon vervolgens verbonden met het 2,4GHz-netwerk.
Controleer uw Philips-keukenapparaat
- Zorg ervoor dat het is aangesloten en ingeschakeld.
- Controleer of het is verbonden met uw thuisnetwerk (Wi-Fi-lampje brandt continu).
- Controleer of het nog steeds gekoppeld is. U kunt de koppelingsstatus controleren in de NutriU-app.
- Uw Philips-apparaat mag zich niet te ver van de router bevinden(in het optimale geval binnen een straal van 1 meter).
- Moet niet in de buurt van andere apparaten staan die het signaal blokkeren
Controleer uw smart-apparaat
- Controleer of uw smartphone is verbonden met internet.
- Als u een VPN-verbinding gebruikt, schakel deze dan uit, omdat dit problemen kan veroorzaken.
- Sluit en open de NutriU-app
- Leeg de cache van de NutriU-app in de instellingen.
- Verwijder de NutriU-app, installeer deze opnieuw en start het verbindings- en koppelingsproces.
Als alle bovenstaande instructies niet helpen, neem dan contact met ons op voor verdere evaluatie.