1
Inspiratie

Tips voor je dagelijkse portie gezondheid door Annika van Uit Pauline’s Keuken

 

Je kent het wel, je neemt je voor om gezond te gaan koken en te letten op een gezonde levensstijl. Je komt thuis na een drukke dag en moet dan ook nog eens een hele maaltijd op tafel zetten. Voor het gemak, pak je toch een kant-en-klare maaltijd en die stop je in de magnetron. Morgen ga ik echt beginnen! Herkenbaar?

 

Hoe zet je eenvoudig een verse maaltijd op tafel? Kun je van een basic recept toch iets spannends maken? En hoe maak je vers koken leuk en makkelijk? Want dat vers koken helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn weet Annika maar al te goed! Annika deelt alles over haar dagelijkse portie gezondheid!

Ontmoet

 

Annika Weuring, contributor Uit Pauline’s Keuken

Uit Pauline’s Keuken is een platform voor echte foodlovers. Pauline en Annika laten zien dat koken helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Dagelijks delen zij nieuwe recepten, tips, tricks en persoonlijke keukenverhalen. Voor ieder wat wils, van super gezond tot een lekkere snack. Annika is het zusje van Pauline, die in 2010 haar zus motiveerde om een eigen blog te beginnen zodat ze makkelijk haar passie voor koken en recepten kon delen met vrienden en collega’s. Inmiddels is de blog enorm succesvol en stimuleren zij hun bezoekers om vooral vers te koken. Annika is verantwoordelijk voor foodstyling en fotografie van alle afbeeldingen op de blog. Ze reist graag, houdt van lekker eten en het ontdekken van leuke eet-en-koffietentjes. Creativiteit zit haar in haar bloed en hiermee kan ze lekker aan de slag in de keuken.

Vers koken is makkelijk

 

De nieuwsberichten over gezonde voeding en de nadelen van kant-en-klaar maaltijden vliegen je om de oren. Maar wat is nu goed voor je lichaam? Annika’s tip hiervoor is heel eenvoudig: “Probeer zo gezond mogelijk te eten door vers te koken. Maak zo veel mogelijk gebruik van verse producten. Zo weet je welke stoffen je binnenkrijgt.” Met behulp van een blender kun je eenvoudig soepen en sauzen bereiden met verse groenten. 

Hoe zorg je ervoor dat je de hele dag vers eet?

 

Een goed begin is het halve werk luidt het gezegde niet voor niets. Je kunt de ochtend dan ook starten met een heerlijke smoothie. “Ik start de dag vaak met een smoothie met wat fruit en havermout, dat vind ik wel een goede bodem om mee te beginnen” aldus Annika. Je kunt bijvoorbeeld ook groenten verwerken in je ontbijtsmoothie. Voeg wat spinazie, een banaan, havermout en een scheutje water toe en eventueel wat ijsblokjes voor een verfrissend effect. Je gaat direct goed van start!

 

Annika zorgt ervoor dat ze regelmatig eet en dus vaker wat kleinere porties verspreid over de dag. “Regelmatig kleine porties eten vind ik belangrijk.” Haar eerste gezonde tussendoortje eet ze rond tien uur. Dat kan variëren van een plakje bananencake tot zelfgemaakte crackers. Vervolgens, rond de klok van twaalf, is het tijd voor de lunch  en rond een uur of drie een gezond tussendoortje. Om de dag af te sluiten eet ze een gevarieërde avondmaaltijd. “Wat ik vooral belangrijk vind is om gebruik te maken van verse producten, eten dat goed voor je is én eten waar je vooral heel blij van wordt.”

Uiteindelijk is het helemaal niet zo moeilijk om dingen zelf te maken zoals een heerlijke pasta- of tacosaus.”

Annika Weuring

Tips voor je dagelijkse portie gezondheid van Annika:

  

  • Probeer zo gezond mogelijk te eten door gebruik te maken van zo veel mogelijk verse producten en zo dus ook vers te koken.
  • Het is helemaal niet zo moeilijk om dingen zelf te maken, zeker niet wanneer je de juiste keukenapparatuur in huis hebt. Denk aan een blender, keukenmachine of staafmixer.
  • Maak eten vooral leuk! Natuurlijk is het belangrijk om gezond te eten maar probeer ook vooral te genieten van iedere maaltijd. 

Meer zien? 

 

Meer zien van Pauline en Annika? Bekijk dan ook eens deze heerlijke recepten voor 3 kleuren smoothies.  

Heerlijke gezonde sappen- en smoothierecepten