0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Wanneer moet ik het scheerblad van mijn SatinShave vervangen?

    Gepubliceerd op 21 September 2022
    Voor optimale trim- en glijprestaties raden wij u aan het scheerblad elke 12 maanden te vervangen of wanneer de scheer- of trimresultaten niet meer zijn zoals u gewend bent. Vervang het scheerblad altijd door een origineel Philips-scheerblad.

    Afhankelijk van uw gebruik kan de exacte levensduur van uw scheerblad variëren. Net als bij gewone mesjes wordt het scheerblad na verloop van tijd bot. Dit kan leiden tot verminderde scheerprestaties en een sterker trekkend gevoel tijdens het scheren en trimmen. U kunt het scheerblad eerder of later vervangen dan aangegeven, afhankelijk van hoe tevreden u bent met de prestaties van het scheerblad.
     

    Schoonmaken en onderhoud

    Een van de redenen waarom het scheerblad sneller slijt dan verwacht, is een verkeerde reiniging of toegebrachte schade. Vervang het scheerblad (zie Veelgestelde vragen: Hoe kan ik het scheerhoofd van mijn Philips-ladyshave vervangen) direct als het beschadigd is.

    Het gebruik van schoonmaakproducten zoals borstels, handdoeken enz. of chemische vloeistoffen kan leiden tot snellere visuele slijtage.

    Tik het scheerblad niet tegen een hard oppervlak zoals de gootsteen om het schoon te maken of te drogen. Dit kan het apparaat beschadigen.

    Volg de onderstaande instructies voor het schoonmaken:
    Verwijder na elk gebruik het haar dat zich op het scheerblad heeft opgehoopt.

    Schakel het product in en spoel het scheerblad en de kam(men) schoon met lauw water.

    Schakel het product uit als de hulpstukken grondiger moeten worden gereinigd. Blaas overtollig haar van het product, verwijder het scheerblad en het scheermes, borstel het haar dat zich in het scheerhoofd heeft verzameld eruit en spoel het vervolgens af. Maak een zeepbadje met milde zeep, zet het scheerhoofd weer in elkaar en bevestig het weer op het handvat. Schakel het apparaat enkele seconden in terwijl u het scheerhoofd in het water houdt. Spoel grondig af met water.

    Berg uw product veilig op en bescherm het scheerblad tegen externe druk of stoten door een kap of kam te bevestigen.  
     

    Scheerhoofd is geblokkeerd

    Het kan zijn dat het blad van uw apparaat wordt geblokkeerd door vuil. Hierdoor kan de trimmer mogelijk niet worden ingeschakeld of niet goed werken. Volg de onderstaande instructies om het apparaat schoon te maken:
    1. Verwijder het scheerblad door het van het product te trekken (houd het vast bij de plastic behuizing).
    2. Spoel het scheerblad 30 seconden schoon met warm stromend water.
    3. Spoel de haarkamer schoon. Laat het blad volledig aan de lucht drogen voordat u deze terugplaatst op het apparaat

    Volume en dichtheid van het haar

    De levensduur van het scheerblad van uw SatinShave hangt ook af van het volume en de dichtheid van uw haar. Bij gebruik op hard of lang haar kan het scheerblad sneller slijten dan op zacht en/of kort haar.

    Als u nog steeds niet tevreden bent over de prestaties van uw product of u voelt de behoefte het veel eerder te vervangen, kunt u gerust contact met ons opnemen voor verdere ondersteuning.
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    Terug naar boven

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue
    Terug naar boven

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.