Als de verbinding van uw Philips SmartPro-robot niet werkt of als u het Easy Wi-Fi-installatieproces niet kunt voltooien, is er mogelijk een eenvoudige oplossing. Controleer hieronder de mogelijke oorzaken en oplossingen.
Verbinding van mijn Philips SmartPro-robot werkt niet
U hebt de eenvoudige Wi-Fi-configuratie niet gestart
Volg de instructies op het scherm in de SmartPro-app. Tik op 'aan de slag' (get started) en dan op 'sluit de robot aan' (connect your robot) om de eenvoudige Wi-Fi-configuratie te starten.
U bent niet overgeschakeld naar het 'PHILIPS Setup'-netwerk
In stap 3 van de eenvoudige Wi-Fi-configuratie moet u uw telefooninstellingen openen en tikken op Wi-Fi-instellingen. Tik in de netwerklijst op 'PHILIPS Setup'. Daarna keert u terug naar de SmartPro-app.
Uw apparaat of smartphone is niet binnen het bereik van de Wi-Fi-router
Zorg ervoor dat uw SmartPro-robot en uw smartphone binnen het bereik van de Wi-Fi-router zijn zodat ze een sterk Wi-Fi-signaal kunnen ontvangen.
Het apparaat staat niet in Wi-Fi-verbindingsmodus
Zet uw Philips SmartPro-robot in de Wi-Fi-verbindingsmodus. Houd de Wi-Fi-knop op de robot net zo lang ingedrukt tot het Wi-Fi-pictogram op het display oranje begint te knipperen.
Uw Wi-Fi-netwerk is niet geschikt voor de SmartPro-robot
Uw Philips SmartPro-robot is alleen compatibel met een 802.11 b/g/n (2,4 GHz) Wi-Fi-netwerk. Het apparaat is niet compatibel met een 802.11a Wi-Fi (5 GHz) Wi-Fi-netwerk. Als u meer informatie wilt over het instellen van uw Wi-Fi-netwerk, neem dan contact op met uw internetprovider.
Firewall-instellingen verhinderen dat de SmartPro-robot verbinding maakt met uw Wi-Fi-netwerk
Firewallinstellingen kunnen de verbinding van uw Philips SmartPro-robot met uw Wi-Fi-netwerk verhinderen. Dit kan gebeuren doordat filtering van Mac-adressen actief is. Zorg ervoor dat het MAC-adres van de SmartPro-robot is toegevoegd aan de lijst met apparaten die toegang hebben tot uw Wi-Fi-netwerk.
Het MAC-adres is een unieke identificatie van het apparaat. Het MAC-adres staat op een sticker onder de stofemmer van uw Philips SmartPro-robot of onder de batterij van het apparaat. Als u meer informatie wilt over of hulp bij het instellen van uw Wi-Fi-netwerk, neem dan contact op met uw internetprovider.
Hebben deze stappen het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op voor meer hulp.