Ik kan mijn Philips Smart Feeder niet verbinden met mijn Wi-Fi-netwerk
Gepubliceerd op 02 april 2024
Als u uw Philips Smart Feeder niet kunt koppelen met de Philips Pet-app, lees dan het onderstaande artikel voor mogelijke oorzaken en oplossingen.
Controleer of u het juiste Wi-Fi-wachtwoord hebt ingevoerd. Als het wachtwoord onjuist is, kan de camera geen verbinding maken met het netwerk.
Zorg ervoor dat u zich zo dicht mogelijk bij uw router bevindt. Hier is het Wi-Fi-signaal het sterkst.
Pas de helderheid van uw telefoon aan voordat u de QR-code scant.
In alle gevallen moet het voederstation in de koppelmodus staan, wat betekent dat het witte lampje langzaam knippert. Als dit niet het geval is, voer dan een reset uit en probeer het apparaat opnieuw te koppelen.
Controleer of u een Wi-Fi-netwerk van 2,4 GHz gebruikt. De Philips Smart Feeder is alleen compatibel Wi-Fi-netwerken met 2,4 GHz.
Als u een netwerk met 5 GHz gebruikt, schakel dan over naar een netwerk met 2,4 GHz en scan de QR-code opnieuw. Raadpleeg het gedeelte 'Wi-Fi-netwerk met 2,4 GHz of 5 GHz' om te zien welk Wi-Fi-netwerk u hebt.
Als u alleen een netwerk met 5 GHz tot uw beschikking hebt, dan moet u uw netwerk mogelijk opdelen in dual-band. Wij raden u aan om in dit geval contact op te nemen met uw netwerkprovider voor verdere ondersteuning.
Als de bovenstaande stappen niet werken, probeer dan het voederstation te resetten en opnieuw te koppelen. Hierdoor worden de fabrieksinstellingen van het voederstation hersteld en kunnen problemen worden opgelost waardoor het koppelen van het apparaat werd verhinderd.
Als u niet kunt vaststellen of u een netwerk met 2,4 GHz of 5 GHz hebt, lees dan het onderstaande advies om dit probleem op te lossen.
Aan de naam van een Wi-Fi-netwerk is te zien of het om een netwerk met 2,4 GHz of 5 GHz gaat:
Open het instellingenmenu van een apparaat dat is verbonden met uw Wi-Fi-netwerk.
Zoek naar het gedeelte met informatie over uw Wi-Fi-netwerk.
De naam van uw Wi-Fi-netwerk kan een achtervoegsel bevatten dat aangeeft of het een netwerk met 2,4 GHz of 5 GHz is. Als uw netwerknaam bijvoorbeeld 'MyNetwork_2,4GHz' is, dan is het een netwerk met 2,4 GHz.
De huisbewakingscamera van Philips kan alleen verbinding maken met een Wi-Fi-netwerk met 2,4 GHz. Kies daarom dit netwerk om de camera te verbinden.
De naam van het Wi-Fi-netwerk bevat geen 2,4 GHz- of 5 GHz-aanduiding: Als de naam van het Wi-Fi-netwerk niet aangeeft om wat voor netwerk het gaat, dan raden wij aan de handleiding en instellingen van uw modem/router te raadplegen of contact op te nemen met uw internetprovider.
Als geen van deze stappen voor u werkt, neem dan contact op met onze klantenservice voor verdere ondersteuning.