NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn snoerloze Philips 5000 series-stofzuiger heeft minder zuigkracht

    Gepubliceerd op 28 maart 2024
    Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de zuigkracht van uw Philips 5000 series-stofzuiger niet aan uw verwachtingen voldoet. Bekijk in het artikel hieronder de mogelijke oorzaken en oplossingen. 
    Modellen uit de 5000-serie
    De cycloon en/of het filter zijn vuil 
    Als u merkt dat de zuigkracht afneemt, kan dit worden veroorzaakt door een vuile cycloon (het gekleurde gedeelte in de stofemmer) of een vuil filter. Volg deze instructies om beide onderdelen schoon te maken: 

    Stofemmer/cycloon
    Het is belangrijk om de stofemmer van uw draadoze Philips-stofzuiger na elk gebruik te legen of wanneer het stof de MAX-indicator bereikt. Volg deze eenvoudige stappen om de stofemmer schoon te maken:
    • Schakel het apparaat uit (afbeelding A2).                                                       
    • Houd het apparaat in een hoek van 45 graden, zoals weergegeven in afbeelding A3. Verwijder de stofemmer door op de ontgrendelknop aan de onderkant van de emmer te drukken.                                                                                                                                      
    Tip: Verwijder de stofemmer terwijl u het apparaat rechtop houdt om morsen van vuil te voorkomen (afbeelding A4). 
    • Houd de twee blauwe ingedeukte cirkels aan de zijkant van het gekleurde deel vast en til het uit de stofemmer (afbeelding A5). 
    • Leeg het opgehoopte stof in de stofemmer boven de afvalbak (afbeelding A6). Zorg ervoor dat ook vastzittende voorwerpen, haar en vuil uit de cycloon worden verwijderd. 
    • Plaats de cycloon terug in de stofemmer en zorg ervoor dat de twee delen zijn uitgelijnd (afbeelding A7). 
    • Plaats de stofemmer terug door eerst de filterzijde van de stofemmer uit te lijnen voordat u deze op zijn plaats zet (afbeelding A8). 

    Filter   
    Zorg ervoor dat u het filter regelmatig schoonmaakt om ervoor te zorgen dat uw draadloze Philips-stofzuiger optimaal blijft presteren. Volg deze eenvoudige stappen:  
    • Til het filter op om het uit de stofemmer te verwijderen (afbeelding B1).  
    • Haal het wasbare schuimrubberfilter van de filterbehuizing (afbeelding B2).  
    • Tik boven een afvalbak het vuil van het schuimrubberfilter en de filterbehuizing (afbeelding B3).Maak de filterbehuizing grondig schoon door deze stevig tegen de rand van uw afvalbak te tikken tot er geen stof meer uit komt. 
    • Spoel het schuimrubberfilter onder de kraan af en knijp het uit tot er schoon water uit komt (afbeelding B4). Spoel de filterbehuizing niet af.Opmerking: voor het beste reinigingsresultaat laat u het water door het filter lopen met de vuile kant naar beneden, zodat het stof dat zich diep in het filter heeft vastgezet eruit wordt gespoeld. 
    • Wacht 24 uur tot het schuimrubberfilter volledig droog is (afbeelding B5).Opmerking: droog het sponsfilter niet in direct zonlicht, op de radiator of in de wasdroger. 
    • Voor grondig onderhoud maakt u de stofemmer en de gekleurde onderdelen schoon onder een lopende kraan of in warm zeepwater (afbeelding 6) en veegt u ze droog (afbeelding B8). 
    • Zet de onderdelen weer in elkaar (afbeeldingen B7-10).Wanneer u de stofemmer terugplaatst, lijnt u eerst de filterzijde uit voordat u deze op zijn plaats zet (afbeelding B10). Opmerking: voor optimale prestaties raden we u aan het filter van uw stofzuiger maandelijks schoon te maken en het filter om de 6 maanden te vervangen (accessoire XV1651).

    De stofemmer is niet goed op het apparaat bevestigd. 
    Als de stofemmer niet goed is bevestigd, kan dit problemen met de zuigkracht veroorzaken. Zorg ervoor dat de stofemmer goed is bevestigd door eerst de filterzijde uit te lijnen voordat u deze op zijn plaats zet. 

    Er zit een voorwerp vast in het mondstuk. 
    Als er een vreemd voorwerp vastzit in het apparaat, kan dit problemen met de zuigkracht veroorzaken. Zorg ervoor dat het apparaat is uitgeschakeld (afbeelding C1). Maak het mondstuk schoon door de buis van het apparaat te verwijderen en controleer of er iets vastzit in de buis of het deel van het mondstuk dat op de buis was aangesloten. Als u geen verstoppingen ziet, volgt u de onderstaande instructies om het mondstuk en de borstel schoon te maken:  
    • Houd de knop aan de zijkant van het mondstuk met één hand vast terwijl u de borstel met de andere hand verwijdert. (Afbeelding C2).  
    • Verwijder al het zichtbare vuil met de hand. Knip en verwijder eventuele verstrikte haren van de borstel (afbeelding C3).
    • Verwijder de zijkap (afbeelding C4) en haal de haren ertussen weg (afbeelding C5).
    • Plaats de borstel terug. De stofzuiger is klaar voor gebruik (afbeelding C6-8).Als u de borstel weer in elkaar zet, zorg dan voor een goede uitlijning door eerst de ene kant te plaatsen voordat u de andere kant vastklikt.  
    Opmerking: Verwijder ook eventueel vuil rond de mondstukwieltjes. 
    Het filter zit niet in het apparaat.   
    Als het filter niet in het apparaat zit, kan dit problemen met de zuigkracht veroorzaken. Zorg ervoor dat het filter goed in het apparaat is geplaatst. Wanneer u de stofemmer op het apparaat bevestigt, is het belangrijk dat u eerst de filterzijde van de emmer uitlijnt voordat u deze op zijn plaats zet (afbeelding D). 

    Het apparaat wordt gedraaid of omgedraaid wanneer het apparaat is uitgeschakeld. 
    Als het filter niet in het apparaat zit, kan dit problemen met de zuigkracht veroorzaken. Zorg dat het filter geplaatst is 
     
    Als u het bovenstaande hebt gecontroleerd en het apparaat nog steeds een lagere zuigkracht heeft dan normaal, breng het apparaat dan naar een Philips-servicecentrum of neem contact met ons op via www.philips.com/support.  
     
    De stofbak is vol 
    Als de stofbak van uw Philips-stofzuiger vol is, is de zuigkracht lager dan normaal. Leeg de stofemmer om voldoende zuigkracht te krijgen. 
     
    Het filter is vuil of niet aanwezig
    Er zijn twee verschillende filters en beide passen. Zorg ervoor dat het filter goed in het apparaat is geplaatst.

    Bepaal welk filter u hebt en volg de eenvoudige instructies hieronder om het te reinigen.  
      
    Filter 1:  
    • Haal de stofemmer los (afbeelding 1).   
    • Verwijder het filter (afbeelding 2).   
    • Tik op het filter om los vuil te verwijderen (afbeelding 3).   
    • Was het filter met de rasterzijde naar boven gericht (afbeelding 4).  
    • Laat het filter 24 uur drogen met de rasterzijde naar boven gericht (afbeelding 5).   
    • Plaats het filter terug in de stofemmer en bevestig de stofemmer aan uw apparaat (afbeelding 6).   
    Hierna kunt u de stofzuiger weer gebruiken.  
     
     Filter 2:  
    • Haal de stofemmer los (afbeelding 1).   
    • Verwijder de filterbehuizing en haal het filter eruit (afbeeldingen 2-3).   
    • Tik op beide filters om los vuil te verwijderen (afbeelding 4).   
    • Spoel het schuimrubberfilter af onder de kraan (afbeelding 5).  
    • Opmerking: spoel de filterbehuizing niet af onder de kraan.   
    • Zorg ervoor dat het schuimrubberfilter volledig droog is voordat u het in het apparaat terugplaatst (afbeeldingen 6-8).
     Hierna kunt u de stofzuiger weer gebruiken.  
      
    Bekijk de bijbehorende video voor meer informatie.   
    Opmerking: voor optimale prestaties raden we u aan het filter van uw stofzuiger maandelijks schoon te maken en het filter elke 6 maanden te vervangen. (Accessoire FC8009/01)  

    De stofemmer en/of de cycloon zijn vuil  
    Als de stofemmer en/of cycloon (het gekleurde deel in de stofemmer) vuil zijn, zult u merken dat de zuigkracht afneemt. Om dit op te lossen, volgt u de volgende instructies om beide onderdelen schoon te maken: 
    • Schakel het apparaat uit. 
    • Ontgrendel de stofemmer door op de knop te drukken en het deksel eraf te halen (afbeeldingen A1-2).  
    • Leeg de stofemmer in de vuilnisbak (afbeelding A3). Zorg ervoor dat haar en vuil dat vastzit in de cycloon (het gekleurde gedeelte in de stofemmer) ook wordt verwijderd.  
    • Verwijder het filter van de stofemmer (afbeelding A4).  
    • Maak de binnenkant van de stofemmer schoon met water of een vochtige doek (afbeeldingen A5-6).  
    • Opmerking: Plaats de stofemmer niet in de vaatwasmachine.  
    • Wanneer de emmer volledig droog is, plaatst u het filter terug en plaatst u de emmer terug (afbeeldingen A7-9).  
     
     
    De rolborstel zit vast  
    Vuil of haar kan vast komen te zitten rond de borstel van uw draadloze Philips-stofzuiger.  
    Hierdoor kan de rolborstel vast komen te zitten en zult u merken dat de zuigkracht afneemt.

    Volg de onderstaande stappen om de borstel van uw stofzuiger schoon te maken:  
    • Verwijder de borstel door op de knop te drukken (afbeeldingen B1-2).
    • Trek eventuele strengen met de hand naar buiten.  
      Tip: Knip eventuele in de knoop geraakte strengen los met een schaar (afbeelding B3).  
    • Controleer op haar en/of vuil onder de zijkap en trek de zijkap los van de borstel.   
    • Plaats de zijkap terug door erop te drukken totdat u een klik hoort en klik de borstel weer op zijn plaats (afbeelding B4). 
    Hierna kunt u de stofzuiger weer gebruiken.  
     
    Het deksel van de stofbak is niet goed op de stofbak bevestigd of de stofbak is niet goed op het apparaat bevestigd.
    In beide gevallen kan de zuigkracht afnemen. Zorg ervoor dat u het stofbakdeksel goed op de stofbak en de stofbak op het apparaat bevestigt. 
     
    Als u het bovenstaande hebt gecontroleerd en het apparaat nog steeds een lagere zuigkracht heeft dan normaal, breng het apparaat dan naar een Philips-servicecentrum of neem contact met ons op via www.philips.com/support. 
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.