Ik kan het Philips-keukenapparaat niet verbinden met de NutriU-app
Gepubliceerd op 10 november 2023
Als u het Philips-keukenapparaat niet kunt verbinden met de NutriU-app, controleer dan de oplossingen die in het onderstaande artikel worden beschreven. Houd er rekening mee dat u slechts één Airfryer met één NutriU-account kunt verbinden.
Als u niet zeker weet of uw Philips Airfryer wel of geen Wi-Fi-functionaliteit heeft, controleer dan of uw modelnummer overeenkomt met de modellen in het gedeelte 'Connected Airfryers' van de lijst met NutriU-apparaten. De onderstaande lijst is slechts een voorbeeld en kan per land verschillen. Opmerking: Als u het verkeerde modelnummer kiest, kan NutriU geen verbinding maken met uw keukenapparaat. U vindt het modelnummer op het typeplaatje aan de onderkant van uw apparaat. Het nummer begint met HD of NA. Als op uw typeplaatje bijvoorbeeld HD9280/90 staat, selecteert u HD9280 in NutriU.
Controleer eerst of uw thuisnetwerk goed werkt en of u een internetverbinding hebt.
Controleer of uw thuisnetwerk werkt op 2,4 Ghz, aangezien uw Philips-apparaat is uitgerust met een Wi-Fi-module 11 b/g/n met 2,4 GHz.
Als uw Wi-Fi-router is geconfigureerd voor een netwerk met alleen 5 GHz, wordt deze omgezet naar de dual band-netwerkmodus en wordt de telefoon vervolgens verbonden met het 2,4 GHz-netwerk.
Controleer of uw smartphone is verbonden met internet.
Als u een VPN-verbinding gebruikt, schakel deze dan uit, omdat dit problemen kan veroorzaken.
Zorg ervoor dat de nieuwste versie van de NutriU-app is geïnstalleerd (controleer dit in de App Store).
Als het keukenapparaat al eerder met de NutriU-app verbonden is geweest, verwijdert u het apparaat uit het tabblad Appliances (Apparaten) in de NutriU-app.
Maak de cache van de NutriU-app leeg in de instellingen.
Haal de stekker van het keukenapparaat uit het stopcontact, wacht 30 seconden en steek de stekker weer in het stopcontact.
Alleen voor HD9880 Airfryer en NX0960 Air Cooker: zorg ervoor dat de Wi-Fi is ingeschakeld in het menu Settings/Tools -> Setup WiFi (Instellingen/Extra -> Wi-Fi-instellingen)
Alleen voor NX0960 Air Cooker: stel de Wi-Fi-instellingen opnieuw in op het display van de Air Cooker in het menu Tools → Settings (Extra → Instellingen)
Start het koppelingsproces vanuit de NutriU-app via het tabblad Appliances (Apparaten) (zie onderstaande afbeelding)
Volg de instructies op het scherm in de NutriU-app.
Raadpleeg ook de gebruiksaanwijzing van het keukenapparaat voor meer informatie. U vindt de gebruiksaanwijzing op www.philips.com/support
Opmerking: In sommige gevallen vraagt uw smartphone, wanneer deze verbonden is met het Philips Setup-netwerk, tijdens het koppelen om over te schakelen naar een betere Wi-Fi-verbinding met een internetverbinding. Dit moet u weigeren, omdat het koppelingsproces dan wordt onderbroken.
Als u de bovenstaande stappen al hebt uitgevoerd en een Error 3- of Conn-3-fout krijgt in de NutriU-app, doet u het volgende:
Sluit het huidige koppelingsproces.
Als het keukenapparaat wordt weergegeven bij de gekoppelde apparaten op het tabblad 'Apparaat', verwijdert u dit hier.
Controleer of het keukenapparaat al is gekoppeld met uw Wi-Fi door te controleren of de Wi-Fi-LED op het apparaat continu brandt.
Zo ja, dan start u het koppelen opnieuw via het tabblad 'Apparaat' in NutriU en gebruikt u de functie 'Inst. oversl.' (om het instellen van Wi-Fi over te slaan) op het eerste scherm (zie onderstaande afbeelding).
Zo niet, dan herstelt u twee tot drie keer de fabrieksinstellingen van uw keukenapparaat, haalt u de stekker na elk herstel uit het stopcontact en wacht u twee minuten voordat u de stekker weer in het stopcontact steekt. Probeer vervolgens opnieuw te koppelen via NutriU.
Als alle bovenstaande instructies niet helpen, neemt u contact met ons op voor hulp.