Mijn Philips-keukenapparaat kan mijn Wi-Fi-thuisnetwerk niet vinden
Gepubliceerd op 24 October 2022
Als uw Philips-keukenapparaat uw Wi-Fi-netwerk niet kan vinden, vindt u hieronder mogelijke oorzaken en oplossingen.
Het Wi-Fi-LED-lampje van mijn Philips Air Cooker/Airfryer brandt niet
Dit betekent dat uw Air Cooker of Airfryer geen verbinding meer heeft met uw Wi-Fi-thuisnetwerk. Mogelijk hebt u uw Wi-Fi-thuisnetwerk gewijzigd en moet u het apparaat opnieuw instellen.
Air Cooker: Start het Wi-Fi-installatieproces door op uw apparaat Tools (Extra) → Settings (Instellingen) → Wi-Fi Setup (Wi-Fi-instellingen) te openen en de instructies op het scherm te volgen.
Airfryer: Controleer of uw model Airfryer Wi-Fi-functionaliteit heeft: HD9280, HD9255, HD9285. Om het koppelingsproces te starten, houdt u de knop voor temperatuurverlaging ingedrukt en volgt u de instructies in de app. U kunt het proces ook direct starten via de instellingen in de NutriU-app.
Wi-Fi-netwerk wordt niet vermeld
Druk op de knop voor opnieuw laden om de lijst te vernieuwen.
Als uw netwerk nog steeds niet in de lijst staat, haalt u de stekker van uw Philips-keukenapparaat uit het stopcontact, wacht u 15 seconden, steekt u de stekker van het apparaat weer in het stopcontact en probeert u het opnieuw.
Verbinding met een 5GHz-netwerk werkt niet
De Airfryers HD9280, HD9255 en Air Cooker NX0960 zijn voorzien van een Wi-Fi-module 802.11 b/g/n met 2,4GHz-band.
Als uw Wi-Fi-router is geconfigureerd voor één 5GHz-band, probeert u over te schakelen naar de dual-band-netwerkmodus om de 2,4GHz-band in te schakelen. Verbind vervolgens uw smartphone met het 2,4GHz-netwerk en volg de stappen om uw apparaat in te stellen.