NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Ik kan mijn Philips-luchtzuiveraar niet verbinden met de app

    Gepubliceerd op 4 december 2023
    Kunt u uw Philips-luchtzuiveraar niet verbinden met de app? In het volgende artikel vindt u meer informatie.
    De onderstaande informatie is niet van toepassing op de AC065x. Als u een AC065x-model luchtzuiveraar hebt, raadpleegt u het gedeelte 'De AC065x maakt geen verbinding met de app' hieronder.
    Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor het niet totstandkomen van de Wi-Fi-verbinding tussen de Philips-luchtzuiveraar en uw smartphone. Volg de onderstaande stappen om dit probleem op te lossen.
    1. Zorg ervoor dat uw smartphone is verbonden met een Wi-Fi-verbinding van 2,4 GHz (thuis) en niet met een Wi-Fi-verbinding van 5 GHz of openbare Wi-Fi-verbinding. Als u de koppeling tot stand wilt brengen, raden we u aan uw mobiele gegevens uit te schakelen voordat u gaat koppelen.
    2. Controleer of "PHILIPS Setup" in de Wi-Fi-lijst van uw smartphone staat (aangegeven in de onderstaande afbeelding) wanneer het apparaat klaar is om te koppelen. Als "PHILIPS Setup" ontbreekt, is het een hardwareprobleem. Neem contact met ons op. Raadpleeg voor meer informatie over het Wi-Fi-statuslampje van het apparaat de gebruikershandleiding voor uw model.
    3. Zorg ervoor dat uw smartphone is verbonden met uw Wi-Fi-thuisnetwerk, niet met "PHILIPS Setup". Als uw smartphone is verbonden met "PHILIPS Setup", schakel dan aan het begin van het koppelen handmatig de verbonden Wi-Fi van uw smartphone over van "PHILIPS Setup" naar uw Wi-Fi-thuisnetwerk.
    4. Zorg ervoor dat u de volgende opties inschakelt: "Camera", "Locatie", "Opslag", "Bluetooth" en "Local Network" op uw smartphone.
    5. Controleer of u het juiste Wi-Fi-wachtwoord hebt ingevoerd. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig en heeft een lengtebeperking van 63 tekens. Speciale symbolen worden niet geaccepteerd.
    6. Controleer of de netwerknaam van uw Wi-Fi-thuisnetwerk juist is. De naam van het netwerk is hoofdlettergevoelig.
    7. Schakel VPN op uw smartphone uit als u deze gebruikt.
    8. Als uw router de whitelist heeft ingesteld om het koppelen te blokkeren, schakel de whitelist van uw router dan uit om succesvol te koppelen.
    9. Houd zowel uw Philips-luchtzuiveraar als uw smartphone binnen 10 meter van de router. 
    10. Zorg ervoor dat de app is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
    11. Overige elektronische apparaten, LED-lichtbronnen of signaalbronnen kunnen de Wi-Fi-verbinding verstoren. Zorg ervoor dat uw Philips-luchtzuiveraar niet in de buurt van dit soort bronnen staat en probeer de luchtzuiveraar opnieuw te koppelen met Wi-Fi.
    Wi-Fi-lijst van smartphone
    De onderstaande informatie is alleen van toepassing op de AC0650. Als u een ander model luchtzuiveraar hebt, raadpleegt u het gedeelte hierboven 'Het apparaat is niet goed verbonden met Wi-Fi'.

    Het apparaat is niet goed verbonden met Wi-Fi
    Verschillende mogelijke oorzaken voor een probleem met de Wi-Fi-verbinding tussen de AC0650 en uw smartphone. Controleer de volgende stappen om het probleem op te lossen.
    1. Zorg ervoor dat uw smartphone is verbonden met een Wi-Fi-verbinding van 2,4 GHz (thuis) en niet met een Wi-Fi-verbinding van 5 GHz of openbare Wi-Fi-verbinding. 
    2. Zorg ervoor dat u de volgende opties inschakelt: "Camera", "Locatie", "Opslag", "Bluetooth" en "Local Network" op uw smartphone.
    3. Controleer of u het juiste Wi-Fi-wachtwoord hebt ingevoerd. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig en heeft een lengtebeperking van 63 woorden. Speciale symbolen worden niet geaccepteerd.
    4. Controleer of de netwerknaam van uw Wi-Fi-thuisnetwerk juist is. De naam van het netwerk is hoofdlettergevoelig.
    5. Zorg ervoor dat u bent aangemeld bij uw Philips-account. U kunt zich voor of tijdens het instellen van een Wi-Fi-verbinding aanmelden. 
    6. Schakel VPN op uw smartphone uit als u deze gebruikt.
    7. Als uw router de whitelist/blacklist heeft ingesteld om het koppelen te blokkeren, schakel de whitelist/blacklist van uw router dan uit om succesvol te koppelen.
    8. Houd zowel uw Philips-luchtzuiveraar als uw smartphone binnen 10 meter van de router. 
    9. Zorg ervoor dat de app is bijgewerkt naar de nieuwste versie.
    10. Overige elektronische apparaten, LED-lichtbronnen of signaalbronnen kunnen de Wi-Fi-verbinding verstoren. Zorg ervoor dat uw Philips-luchtzuiveraar niet in de buurt van dit soort bronnen staat en probeer de luchtzuiveraar opnieuw te koppelen met Wi-Fi. 
    Als u al verbinding hebt gemaakt met de app en hebt geprobeerd een Wi-Fi-verbinding met een tweede Philips-account op hetzelfde apparaat tot stand te brengen, is het essentieel om de fabrieksinstellingen te herstellen voordat u de Wi-Fi-verbinding tot stand brengt. Dit zijn de stappen die u moet volgen om de fabrieksinstellingen te herstellen:
    • Houd de aan/uitknop en de modusschakelaar tegelijkertijd 10 seconden ingedrukt tot u een pieptoon hoort. 
    • Als de bovenstaande stappen het probleem met de Wi-Fi-verbinding niet verhelpen, kunt u ook proberen de fabrieksinstellingen te herstellen.
    Als de voorgaande stappen het probleem niet oplossen, controleert u de app voor aanvullende Wi-Fi-informatie of neemt u contact met ons op voor verdere ondersteuning.
     
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.