1
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips AquaTrio-stofzuiger maakt een hard of vreemd geluid

    Bijgewerkt op 2022-07-04

    Als uw Philips AquaTrio-stofzuiger een hard of vreemd geluid maakt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Afhankelijk van uw model leest u hieronder hoe u dit kunt oplossen.

    1. AquaTrio 9000 Serie

    Als uw Philips AquaTrio 9000-stofzuiger een hard of ongewoon geluid maakt, zijn er een aantal mogelijke oorzaken:

    Alleen de stofzuiger 
    Er kunnen haren of andere obstakels rond de borstelrol verstrikt raken
    Controleer de borstelrol op obstakels en verwijder deze (zie afbeelding a)
    1.    Trek de vergrendelingshendel aan de zijkant van het LED-mondstuk (1) omlaag en schuif de borstelrol uit het LED-mondstuk (2). 
    2.    U kunt vastzittende haren of draden van de borstelrol verwijderen door de borstelrol met één hand naar beneden te schuiven of door een blad van een schaar door de gleuf op de borstelrol te bewegen om haren en draden door te snijden die rond de borstelrol verstrikt zijn geraakt. 
    3.    Schuif de borstelrol terug in het LED-mondstuk(1) en duw de vergrendelingshendel omhoog om de borstelrol in het LED-mondstuk te vergrendelen (u hoort een 'klik').

    Het cyclone filter wordt geblokkeerd
    Controleer het cyclone filter op obstakels en verwijder deze (zie afbeelding b)
    1.    Draai het cyclone-filter rechtsom (1) en verwijder deze van de stofemmer (2). 
    2.    Verwijder haar en vuil dat in en onder het cyclone-filter vastzit. 
    3.    Plaats het cyclone-filter (1) terug en draai het linksom (2) om hem weer in de stofemmer te bevestigen. Let op: Zorg ervoor dat u het cyclone-filter volledig vastdraait wanneer u het terugplaatst. Draai het cyclone-filter totdat het niet meer verder kan draaien en volledig is vastgezet.

    Stofzuiger en dweil instellen                                                                                            
    Er kunnen haren of andere obstakels rond de microvezelborstels verstrikt raken.
    Controleer of er obstakels in de microvezelborstels zitten en verwijder deze (zie afbeelding c)
    1.    Schakel het apparaat uit en verwijder de microvezelborstels door deze linksom te draaien. Als de borstels moeilijk te verwijderen zijn, kunt u het handvat van het schoonmaakborsteltje gebruiken om ze te ontgrendelen. 
    2.    U kunt uw vingers of een blad van een schaar door de gleuf op de borstelrol bewegen om haren en draden te verwijderen die rond de borstelrol verstrikt zijn geraakt.   

    Opmerking: zorg ervoor dat de AUTOCLEAN en het bewaarstation op een vlakke ondergrond staan en dat het AquaSpin-mondstuk in het midden van de lade is geplaatst.

    Als u al het bovenstaande hebt gecontroleerd en uw stofzuiger nog steeds een geluid maakt, is er mogelijk een technisch defect. Neem in dit geval contact met ons op.

    2. AquaTrio Pro en 3. AquaTrio

    Als uw Philips AquaTrio (Pro)-stofzuiger een hard of vreemd geluid maakt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Ontdek hier hoe u dit probleem kunt oplossen.

    De krachtige AquaTrio (Pro)-motor is ingeschakeld
    Uw Philips AquaTrio (Pro)-stofzuiger is uitgerust met een zeer krachtige motor, waardoor deze luider is dan andere stofzuigers.

    Er zit een voorwerp vast in het mondstuk
    Uw stofzuiger heeft mogelijk een voorwerp (bijv. een steentje) meegenomen en dit kan in het mondstuk vastzitten, wat een ratelend geluid kan veroorzaken. Open het deksel van het mondstuk en verwijder het vastzittende voorwerp.

    De borstels zijn versleten
    Als uw AquaTrio (Pro)-borstels versleten zijn, kan uw stofzuiger een harder geluid produceren dan normaal. Als dit het geval is, vervangt u de borstels.
    Opmerking: Vervang de borstels van uw AquaTrio (Pro) elke 6 maanden.

    Er is een technisch defect
    Als u al het bovenstaande hebt gecontroleerd en uw stofzuiger nog steeds een vreemd geluid maakt, is er mogelijk een technisch defect. Neem in dit geval contact met ons op.
     
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.