NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn strijkplank is nat en ik zie water op de vloer

    Gepubliceerd op 16 juli 2025

    U kunt natte vlekken op uw strijkplankhoes of op de vloer onder de strijkplank opmerken. Er zijn een aantal zaken die goed zijn om te weten.

    Als het schuim of vilt in uw strijkplankhoes is versleten, kunnen er condensdruppels ontstaan.  

    Vervang de strijkplankhoes. U kunt ook een extra laag stof onder de strijkplankhoes leggen om condens op de strijkplank te voorkomen.

    Uw Philips-strijkijzer met stoomgenerator is niet defect. Het apparaat is uitgerust met een hoge stoomproductie voor krachtige stoomniveaus, voor fantastische strijkresultaten en het eenvoudig verwijderen van kreuken. Dit kan echter condensatie op de strijkplankhoes veroorzaken, waardoor de strijkplank of uw kleding enigszins vochtig wordt. Na een lange strijkbeurt kan de vloer onder de strijkplank ook een beetje nat worden.

    Als uw strijkijzer over de Eco-modus beschikt, kunt u deze gebruiken om de stoomproductie te verlagen. Als er stoom op de strijkplankhoes is gecondenseerd na een lange strijkbeurt, kunt u overwegen de hoes te vervangen op het moment dat het schuimmateriaal versleten is. U kunt ook een extra laag vilt onder de strijkplankhoes leggen om condens op de strijkplank te voorkomen. Vilt is verkrijgbaar in een stoffenwinkel.

    Neem contact met ons op als bovenstaande suggesties niet helpen.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.