1
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips-luchtzuiveraar verbetert de luchtkwaliteit niet

    Gepubliceerd op 30 December 2022
    Als de luchtkwaliteit niet verbetert of de luchtkwaliteitsindicator niet blauw wordt wanneer u uw Philips-luchtzuiveraar gebruikt, vindt u hier de mogelijke oorzaken en oplossingen.

    Opmerking: Alle getoonde afbeeldingen hieronder zijn enkel algemene weergaves, er kunnen enkele verschillen zijn tussen bepaalde apparaten.

    De verpakkingsmaterialen zijn niet volledig verwijderd

    Het verpakkingsmateriaal dient van de filters van uw Philips-luchtzuiveraar te worden verwijderd. Verwijder alle verpakkingsmaterialen zoals in de onderstaande afbeelding staat weergegeven.
    Verwijder de verpakking van uw Philips-luchtzuiveraar

    De zelfstandige filters zijn niet op de juiste wijze geplaatst

    De filters moeten in de juiste volgorde en in de juiste richting worden geplaatst om uw Philips-luchtzuiveraar goed te laten functioneren. Controleer de nummers en plaats het filter terug met het label naar u toe gericht.

    In de onderstaande afbeelding ziet u een voorbeeld van de filters die onze luchtzuiveraars bevatten (sommige bevatten geen filter B). Raadpleeg de gebruikershandleiding die specifiek is voor het model van uw Philips-luchtzuiveraar om te zien welke filters het bevat.  
    Filters voor de Philips-luchtzuiveraar

    De luchtkwaliteitssensor is vuil of nat

    De luchtkwaliteitssensor in uw Philips-luchtzuiveraar (in de afbeelding hieronder aangegeven als afbeelding 1) dient droog en schoon te zijn. Controleer de sensor en maak die indien nodig met een wattenstaafje schoon. 

    De locatie van de sensor op het apparaat is anders. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor uw model.
    Luchtkwaliteitssensor van de Philips-luchtzuiveraar

    Zorg ervoor dat het voorfilter schoon is

    Als uw Philips-luchtzuiveraar zelfstandige filters bevat, spoel het voorfilter dan af onder de kraan. U kunt een zachte borstel gebruiken als het erg vuil is om het stof weg te borstelen. Als uw Philips-luchtzuiveraar een cilindrisch filter bevat, maak het voorfilter (filteroppervlak) dan schoon met een stofzuiger. 

    U kunt ook stapsgewijze instructies voor uw model in de gebruikershandleiding vinden.

    De ramen staan open

    Als de ramen openstaan en er vervuilde lucht van buiten naar binnen blijft komen, is uw luchtzuiveraar wellicht niet in staat om de luchtkwaliteit te verbeteren. Probeer alle deuren/ramen te sluiten terwijl u de luchtzuiveraar ten minste vier uur gebruikt en selecteer de modus voor de hoogste snelheid. Als het PM2.5-niveau hoger is dan 150, gebruik het product dan in de hoogste ventilatorstand / turbomodus.

    De kamer is te groot

    De ruimte waarin u de luchtzuiveraar gebruikt is groter dan de maximale grootte die het apparaat effectief kan zuiveren. Zorg ervoor dat de kamer niet groter is dan het aangegeven maximum voor uw luchtzuiveraar.

    Er staan nieuwe meubels in de kamer

    Wanneer u nieuwe meubels aan een kamer toevoegt, kan de luchtkwaliteit worden beïnvloed door gassen die mogelijk door de meubels worden uitgestoten. Deze gassen zullen in de aankomende weken geleidelijk aan verdwijnen.

    Controleer de gevoeligheidsmodus (alleen van toepassing op AC4014 t/m AC4372)

    Gebruik het apparaat in de standaardmodus.

    Geen luchtstroom of zeer zwakke luchtstroom uit de uitlaat voor luchtcirculatie (alleen voor AMF765, AMF86x, AMF87x)

    Als u merkt dat de luchtstroom uit de uitlaat voor luchtcirculatie (aangegeven met A in onderstaande afbeelding) zwak is, controleer dan of de koelings-/verwarmingsfunctie is ingeschakeld en of de uitlaat voor luchtcirculatie wordt geblokkeerd. 

    Als er geen luchtstroom uit zowel de voorste luchtuitlaat als de uitlaat voor luchtcirculatie komt, controleer dan of het filterpakket volledig is verwijderd.



    Hebben deze stappen het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op voor meer hulp.
    Uitlaat voor luchtcirculatie
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.