1
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Krijg de ondersteuning die u nodig hebt
    Zoekt u een specifieke oplossing voor uw product?

    Mijn espressomachine van Philips verspilt koffiepoeder zonder dat ik koffie zet

    Bijgewerkt op 13 July 2022

    Je espressomachine van Philips gooit het koffiepoeder weg wanneer het koffiezetten wordt geannuleerd. Lees hieronder verder voor meer informatie en oplossingen.

    De functie voor voorgemalen koffie gebruiken

    Als je de functie voor voorgemalen koffie gebruikt om koffie te zetten, moet de machine eerst AAN staan en gebruiksklaar zijn voordat je de voorgemalen koffie in het geschikte compartiment doet. 

    Gebruik de meegeleverde lepel en doe slechts één afgestreken schep gemalen koffie in het apparaat. Als je te veel gemalen koffie gebruikt, kan de zetgroep te vol raken en kan het koffiezetten worden afgebroken. Het koffiepoeder wordt dan weggegooid en er komt geen koffie uit de machine. 

    Het zetsysteem is vuil

    Een vuile of verstopte zetgroep kan ervoor zorgen dat er geen koffie uit de machine komt. Het is belangrijk om de zetgroep wekelijks schoon te spoelen. Volg de onderstaande stappen of bekijk onze instructievideo: 
    1. Schakel het apparaat UIT en wacht tot het volledig is uitgeschakeld en geen geluiden meer maakt (dit duurt ongeveer 15-20 seconden).
    2. Open de servicedeur en verwijder de zetgroep door op de knop 'PUSH' aan de rechterkant te drukken, de zetgroep vast te houden en deze naar je toe te trekken.
    3. Spoel de zetgroep grondig schoon met lauw water en laat deze aan de lucht drogen voordat je de zetgroep terugplaatst.
    Play Pause

    Niet genoeg koffiebonen

    Het koffiezetten wordt geannuleerd als er niet genoeg koffiebonen zijn voordat je koffie zet. Het koffiepoeder wordt vervolgens in de koffiedikbak weggegooid. 

    Zorg ervoor dat je genoeg koffiebonen hebt voordat je begint met koffiezetten om dit te voorkomen. 
     

    Hebben deze stappen het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op voor meer hulp.

    Referentie-artikelen

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.