1
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Er zit koffiepoeder onder de zetgroep van mijn Philips-espressomachine

    Bijgewerkt op 03 October 2022

    Als je koffiepoeder vindt aan de binnenkant of onder de zetgroep van de Philips-espressomachine, bekijk dan hieronder de oplossingen of bekijk onze instructievideo. 

    Smeer de zetgroep

    Als de zetgroep en de onderdelen niet goed zijn ingevet, kan er koffiepoeder rond de zetgroep terecht komen. Volg in dat geval de onderstaande stappen om de onderdelen te smeren: 

    1. Schakel de espressomachine uit en wacht rustig tot het apparaat geen geluid meer maakt (dit duurt ongeveer 15-20 seconden). 
    2. Ontgrendel de zetgroep en haal deze uit de machine. Spoel hem schoon met schoon lauwwarm water en laat aan de lucht drogen.  
    3. Breng een dunne laag smeermiddel aan rond de zuiger van de zetgroep. 
    4. Breng een dunne laag smeermiddel aan rond de as in de onderkant van de zetgroep. 
    5. Breng een dunne laag smeermiddel aan op beide zijden van de rails. 


    Opmerking: Je vindt het Philips-smeermiddel voor de zetgroep HD5061 in onze online winkel en via onze wederverkopers. 

    De zetgroep van het Philips-espressoapparaat smeren
    Play Pause

    Reinig de zetgroep

    Het is normaal dat er wat koffiepoeder in het apparaat en onder de zetgroep valt vanwege de fijnheid. Reinig de zetgroep van de Philips-espressomachine elke week door deze schoon te spoelen en de binnenkant schoon te maken.


    Hieronder vind je de stappen voor het schoonmaken en een videotutorial:

    1. Schakel het apparaat UIT en wacht tot het geen geluid meer maakt (dit duurt ongeveer 15-20 seconden). 
    2. Open de servicedeur en verwijder de zetgroep door op de knop 'PUSH' aan de rechterkant te drukken, de zetgroep vast te houden en deze naar je toe te trekken. 
    3. Spoel de zetgroep grondig schoon met lauw water en laat deze aan de lucht drogen voordat je de zetgroep terugplaatst. 


    Hebben deze stappen het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op voor meer hulp.

    Play Pause
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.