Krijg eerder toegang tot onze REFURB FRIDAY Sale Meld je nu aan
Dagen
Uren
Minuten
Seconden
Krijg eerder toegang tot onze REFURB FRIDAY Sale Meld je nu aan
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Ondersteuning voor espressomachines

    Voor welk espressoapparaat heb je ondersteuning nodig?


    Selecteer het merk espressomachine dat je thuis hebt voor uitgebreide informatie over onderwerpen zoals schoonmaken, ontkalken, foutberichten en waterfilters. 

    Saeco espressomachines

     

    Ondersteuning voor het onderhoud van en het oplossen van problemen met Saeco espressomachines zoals Incanto, Minuto, XSMALL, Moltio, Exprelia, PicoBaristo en GranBaristo, Xelsis enzovoort.

    Philips espressomachines    

     

    Ondersteuning voor het onderhoud van en het oplossen van problemen met Philips espressomachines waaronder die uit de 2000-, 3000- en 4000-serie.

    Voor welke koffiemachine heb je ondersteuning nodig?

    10 gouden tips voor het onderhoud van je espresso apparaat

    Hoe en wanneer moet ik de zetgroep van de machine smeren?

    Door de zetgroep van de machine te smeren, zorg je ervoor dat de mechanische onderdelen soepel blijven bewegen voor een optimale werking van de machine. Gebruik Philips/Saeco-smeermiddel. In het onderstaande filmpje wordt gedemonstreerd welke onderdelen je moet smeren.
     

    Smeren:

    1. Schakel de machine uit en haal de stekker uit het stopcontact.
    2. Verwijder de zetgroep, spoel deze af met lauwwarm water en laat de zetgroep drogen.
    3. Breng een dunne laag smeermiddel aan rond de as aan de onderkant.
    4. Breng een dunne laag smeermiddel aan op de rails aan beide zijden.

    Frequentie waarmee de zetgroep moet worden gesmeerd:

    • Als je 1-5 koppen per dag zet, dien je de zetgroep elke 4 maanden te smeren.

    • Als je 6-10 koppen per dag zet, dien je de zetgroep elke 2 maanden te smeren.

    • Als je meer dan 10 koppen per dag zet, dien je de zetgroep elke maand te smeren.

    Hoe plaats ik de zetgroep van de espresso apparaat?

    Zorg dat de zetgroep van de espresso apparaat in de neutrale stand staat voordat je de zetgroep plaatst. In het onderstaande filmpje wordt gedemonstreerd hoe je dit doet.

     

    Als je problemen hebt bij het plaatsen van de zetgroep van de koffiemachine:
     

    1. Plaats de koffiediklade en het lekbakje terug in de machine. Sluit de servicedeur maar laat de zetgroep eruit.
    2. Schakel de machine uit. Wacht tot de machine volledig is uitgeschakeld en je geen geluiden meer hoort (dit duurt maximaal 15-20 seconden).
    3. Schakel de machine weer in. Wacht wederom tot de machine volledig is ingeschakeld en je geen geluiden meer hoort. Opmerking: verricht geen handelingen zoals het openen van de servicedeur of het verwijderen van het lekbakje.
    4. Zet de zetgroep in de neutrale stand; anders kun je de zetgroep niet plaatsen. Bekijk het filmpje voor instructies.
    5. Verwijder de koffiediklade en het lekbakje, open de servicedeur en plaats de zetgroep.

    Hoe verwijder ik de zetgroep van de koffiemachine?

    Zorg dat de zetgroep van de espresso apparaat in de neutrale stand staat voordat je de zetgroep verwijdert.

    Als je problemen hebt bij het verwijderen van de zetgroep van de espresso apparaat:

    1. Plaats de koffiediklade en het lekbakje terug in de machine. Sluit de servicedeur.
    2. Schakel de machine uit. Wacht tot de machine volledig is uitgeschakeld en je geen geluiden meer hoort (dit duurt maximaal 15-20 seconden).
    3. Schakel de machine weer in. Wacht wederom tot de machine volledig is ingeschakeld en je geen geluiden meer hoort. Verricht geen handelingen zoals het openen van de servicedeur of het verwijderen van het lekbakje.
    4. Verwijder de koffiediklade en het lekbakje, open de servicedeur en probeer de zetgroep opnieuw te verwijderen.

      Verwijder de zetgroep nooit tijdens het ontkalken. Wacht altijd eerst tot het ontkalkingsproces is afgelopen.

    Is het normaal dat het lekbakje van de espresso apparaat snel vol raakt?

    Ja, het is niet ongewoon dat het lekbakje van de espresso apparaat erg snel vol raakt. Dit betekent niet dat er iets mankeert aan de machine.

     

    Tijdens het gebruik worden de interne leidingen doorgespoeld met water dat automatisch in het lekbakje terechtkomt. Dit is van buiten niet zichtbaar, zodat het kan lijken alsof het lekbakje erg snel vol raakt.

     

    • Het schoonspoelen zorgt voor optimale prestaties van de machine.

    • Leeg en reinig het lekbakje telkens wanneer de indicator 'lekbakje vol' wordt weergegeven op het lekbakje.

     

    Tip: je kunt een kop onder de koffietuit plaatsen en daarin het water opvangen dat tijdens het automatisch spoelen/reinigen uit de tuit komt.

    Waarom verdwijnt het bericht ‘Leeg de koffiediklade’ niet?

    Leeg de koffiediklade altijd terwijl de espresso apparaat ingeschakeld is.

     

    Als je de koffiediklade leegt terwijl de machine uit is, wordt de koffiecyclusteller niet gereset en verdwijnt het bericht niet.

     

    Plaats de koffiediklade bovendien niet te snel terug. Wacht ongeveer 5 seconden voordat je de koffiediklade weer in de machine plaatst.

    Waarom maalt de espresso apparaat de bonen niet, terwijl de molen wel draait, en/of komt er alleen water uit de machine?

    Er komt alleen water uit de espresso apparaat en/of er worden geen bonen gemalen als de koffietrechter verstopt is.

    De koffietrechter ontstoppen

    • Haal de zetgroep uit het apparaat en maak de koffietrechter schoon met een het uiteinde van een lepel. Bekijk de instructievideo.

    • Als er geen trechter voor voorgemalen koffie is, steek je het uiteinde van de lepel van onderaf in de koffietrechter.

    • Als je een Moltio- of GranBaristo-machine met een uitneembaar koffiebonenreservoir hebt, dien je dit reservoir te verwijderen en te demonteren. Verwijder eventuele bonen die in de twee afzonderlijke delen vastzitten.

    Waarom wordt foutcode E01, E03, E04, E05, E14 op het display van de espresso apparaat weergegeven?

    Hieronder wordt uitgelegd wat er aan de hand is als de foutcode E01, E03, E04, E05, E14 op het display van de espresso apparaat verschijnt. Als er een andere foutcode verschijnt, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

    E01
    De koffietrechter zit verstopt met gemalen koffie.

    De koffietrechter ontstoppen:

    • Haal de zetgroep uit het apparaat en maak de koffietrechter schoon met het uiteinde van een lepel. 

    • Als er geen trechter voor voorgemalen koffie is, steek je het uiteinde van de lepel van onderaf in de koffietrechter.

    E03
    De zetgroep zit verstopt of is niet goed gesmeerd.

    • Spoel de zetgroep af met schoon water en besteed hierbij met name aandacht aan het filter.

    • Smeer de zetgroep volgens de aanwijzingen in het gedeelte over reiniging en onderhoud.

    E04:
    De zetgroep zit verstopt, is niet goed gesmeerd of zit niet goed op zijn plaats.

    • Spoel de zetgroep af met schoon water en besteed hierbij met name aandacht aan het filter.

    • Smeer de zetgroep volgens de aanwijzingen in het gedeelte over reiniging en onderhoud.

    • Plaats de zetgroep terug en zorg dat deze goed vastzit. Bij juiste plaatsing klikt de zetgroep vast.

    • Schakel de machine uit en weer in.

     

     

     

    E05:

    • Er zijn meerdere mogelijke oorzaken; vraag onze klantenservice om hulp.

     

    E14:

    • De machine is oververhit.

    • Schakel de machine uit en wacht 60 minuten.

    Waarom komen er maar een paar druppels koffie uit de machine?

    Als er slechts een paar druppels koffie uit de espresso apparaat komen, kan dit te wijten zijn aan verschillende oorzaken.

     

    1. De zetgroep zit verstopt of is niet goed gesmeerd.

    • Spoel de zetgroep af met schoon water en besteed hierbij met name aandacht aan het filter.

    • Smeer de zetgroep volgens de aanwijzingen in het gedeelte over reiniging en onderhoud.

    2. De koffietuit zit verstopt.

    • Maak de koffietuit schoon met een naald.

    3. Het waterfilter (bijvoorbeeld AquaClean/Brita) is niet goed voorbereid of zit verstopt.

    • Haal het filter uit het waterreservoir en dompel het ondersteboven in water.

    • Plaats het filter terug en laat 2-3 kopjes heet water uit de machine komen.

    • Als het probleem hierna nog steeds niet is opgelost, zet je een kop koffie zonder het filter te gebruiken. Als dit lukt, weet je dat het filter verstopt zit en moet worden vervangen.

    4. De machine moet worden ontkalkt.

    • Ontkalk de machine met het Philips/Saeco-ontkalkingsmiddel.

    De koffie die uit de machine komt, is waterig.

    Als de espresso apparaat waterige koffie produceert, zijn er verschillende mogelijke oorzaken en oplossingen.

    1. Tijdens het eerste gebruik:

    • Het Saeco Adapting System is nog niet klaar met afstellen. Zet nog een paar kopjes koffie.

     
    2. De zetgroep zit verstopt of is niet goed gesmeerd.

    • Spoel de zetgroep af met schoon water, vooral het filter op de zetgroep.

    • Smeer de zetgroep volgens de aanwijzingen in het gedeelte over reiniging en onderhoud.

    3. De koffietrechter zit verstopt met gemalen koffie.

    Ontstop de koffietrechter:
     

    • Haal de zetgroep uit het apparaat en maak de koffietrechter schoon met het uiteinde van een lepel.

    • Als er geen trechter voor voorgemalen koffie is, steek je het uiteinde van de lepel van onderaf in de koffietrechter.

    Waarom schuimt de melkbeker de melk niet op?

    Als de melkbeker de melk niet opschuimt, zijn er verschillende mogelijke oorzaken en oplossingen.

     

    1. De onderdelen van de melkbeker zijn vuil.

    • Demonteer alle onderdelen en was ze af met warm water/afwasmiddel.

     

    2. De tuit van de melkbeker is niet volledig uitgetrokken.

    • Controleer of de tuit volledig is uitgetrokken.

     

    3. De melkslang is niet goed aangesloten op het opschuimelement.

    • Maak de melkslang goed vast aan het opschuimelement.

    Staat jouw vraag er niet tussen?

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue
    Terug naar boven

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.