Hoe moet ik mijn Philips-kledingstomer/alles-in-één-oplossing ontkalken?
Zoek mijn draagbare stomer of stomer met standaard en de ontkalkingsprocedure
Om het model van uw draagbare Philips-stomer te vinden en de juiste ontkalkingsroutine te volgen, kunt u uw gebruikershandleiding raadplegen of het modelnummer onder het waterreservoir, op de achterkant van het handvat of onder de stoomkop zien (zie afbeeldingen A en B). Voorbeelden van modelnummers zijn: STH7030/10, GC801/10.
Stomer met standaard:
Om het model van uw Philips-stomer met standaard te vinden en de juiste ontkalkingsroutine te volgen, kunt u uw gebruikershandleiding raadplegen of het modelnummer onder de voet van de stomer met standaard bekijken (zie afbeelding C). Voorbeelden van modelnummers zijn: STE3170/80, GC482/27.
Waarom is ontkalken nodig?
Quick Calc Release-functie
Opmerking: Bij regelmatig gebruik moet uw kledingstomer ongeveer een keer per maand worden geleegd of ontkalkt. Als het water in uw woongebied erg hard is, moet u dit vaker doen.
- Haal de stekker uit het stopcontact en laat het apparaat volledig afkoelen (minimaal 1 uur).
- Verwijder het "De-Calc"-deksel.
- Houd het apparaat boven de gootsteen, verwijder de rubberen stop en schud het apparaat voorzichtig om water en kalk te verwijderen.
- Plaats de stop en het deksel terug.
- Herhaal dit proces één keer per maand of vaker indien nodig.
Easy Rinse Off Scale-functie
Opmerking: Bij regelmatig gebruik moet uw kledingstomer ongeveer een keer per maand worden geleegd of ontkalkt. Als het water in uw woongebied erg hard is, moet u dit vaker doen.
- Steek de stekker in het stopcontact, schakel het apparaat in en wacht 30 seconden tot de kledingstomer is opgewarmd.
- Houd de stoomstandknop en de stoomhendel tegelijkertijd ingedrukt tot 2 LED-lampjes knipperen.
- Houd het boven de gootsteen en schud zachtjes om het hete water en de kalk te legen.
- Na 30 seconden knippert de ECO-modus om aan te geven dat het product weer opwarmt.
- U kunt de stroom uitschakelen en de stekker uit het stopcontact halen.
- Wacht tot de kledingstomer 60 minuten is afgekoeld en veeg de zoolplaat van de stomer schoon met een zachte doek.
Ontkalken niet nodig
Dankzij het gepatenteerde motorontwerp van Philips hoeft u uw apparaat niet te ontkalken. De weegschaal wordt automatisch afgeschilferd en intern opgeborgen in de voet van het apparaat. We hebben deze ruimte speciaal ontworpen om de weegschaal op te slaan, zodat u verder niets hoeft te doen.
u kunt zoveel stomen als u wilt met gewoon kraanwater of gedistilleerd/gedemineraliseerd water als u in een gebied woont met hard water (u kunt ook 50% gedemineraliseerd water vermengd met kraanwater gebruiken).
Basic Rinse-functie
- Haal de stekker uit het stopcontact en laat het apparaat volledig afkoelen (minimaal 1 uur).
- Als het apparaat is afgekoeld, haalt u de stang en stoomslang los en verwijdert u het waterreservoir.
- Giet het water uit het basisstation in de gootsteen en schud het waterreservoir voorzichtig.
- Vul het waterreservoir en plaats het terug. Wacht 10 seconden. Schudden. Leeg. Herhaal dit enkele keren.
- Herhaal dit proces één keer per maand of vaker indien nodig.
Easy Rinse de-calc-functie
- Haal de stekker uit het stopcontact en laat het apparaat volledig afkoelen (minimaal 1 uur).
- Zorg ervoor dat het waterniveau boven de MIN-markering staat. Houd de stomer boven een emmer of afvoer.
- Draai de DE-CALC-knop linksom om deze te verwijderen. Laat het water en de kalk weglopen.
- Als het apparaat helemaal leeg is, plaatst u de DE-CALC-knop terug. Draai de knop rechtsom tot deze vastzit.
- Herhaal dit proces één keer per maand of vaker indien nodig.
Auto Clean-functie
Opmerking: Bij regelmatig gebruik moet u uw kledingstomer om de 2 weken ontkalken.
- Vul het waterreservoir en steek de stekker van de stomer in het stopcontact in de buurt van een gootsteen.
- Richt de stoomkop in de gootsteen. Houd de aan-uitknop 2 seconden ingedrukt
- Wacht 2 minuten totdat de stomer wordt uitgeschakeld en het AUTO CLEAN-lampje niet meer brandt.
- Herhaal dit proces één keer per maand of vaker indien nodig.
Hebben de bovenstaande oplossingen het probleem opgelost? Neem anders contact met ons op voor meer assistentie.