NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn SENSEO® koffiezetapparaat lekt

    Gepubliceerd op 14 November 2023
    Als u merkt dat er koffie of water uit uw SENSEO® koffiezetapparaat lekt, kan dit probleem mogelijk eenvoudig worden opgelost. Gebruik deze mogelijke oorzaken en oplossingen om het probleem zelf op te lossen.
    Bepaal eerst waar het lek vandaan komt aan de hand van de onderstaande afbeelding. 
    • Lekt uw SENSEO® koffiezetapparaat uit de bodem? Ga naar deel A
    • Lekt het SENSEO® koffiezetapparaat uit de tuit of de percolatorkop? Ga naar deel B
    Waar lekt uw SENSEO-koffiezetapparaat
    Te veel water in het reservoir
    Vul het waterreservoir niet tot boven de maximumindicator om te voorkomen dat het waterreservoir overstroomt. Te veel water kan ertoe leiden dat overtollig water op de bodem van uw SENSEO® koffiezetapparaat terechtkomt.

    Volle lekbak
    Leeg de lekbak regelmatig om te voorkomen dat het overstroomt.

    Het waterreservoir is gebarsten of kapot
    Als het waterreservoir gebarsten, beschadigd of kapot is, kunt u een nieuwe bestellen in onze onlineshop.

    Lekt uw machine nog steeds uit de onderkant en is het probleem niet opgelost met deze oplossingen? Neem dan contact met ons op voor meer hulp.
     
    De koffiepad is niet goed geplaatst
    Plaats de koffiepads met de gebogen zijde naar beneden in het midden van de padhouder voor een goede koffiestroom.

    De rubberen afdichtring zit vast
    Zorg ervoor dat de rubberen afdichtring correct is geplaatst rond de rand van de waterverdeelschijf (zie afbeelding 1).

    Verstopte padhouder
    Reinig het zeefje in het midden van de padhouder met een borstel en warm water of in de vaatwasmachine (zie afbeelding 2). Als de zeef nog steeds verstopt is na het schoonmaken, ontkalk deze dan door de houder in een ontkalkoplossing te plaatsen en laat de padhouder 30 minuten weken.

    Verstopte koffietuit
    Demonteer de koffietuit van uw SENSEO® koffiezetapparaat. Maak alle onderdelen schoon met warm water of in de vaatwasmachine. Raadpleeg voor gedetailleerde instructies over het demonteren en schoonmaken van de koffietuit de gebruiksaanwijzing die bij het apparaat is geleverd.

    De koffiecollector ontbreekt
    Zorg ervoor dat u altijd de koffiecollector gebruikt wanneer u uw SENSEO Switch-koffiezetapparaat gebruikt. Zonder de koffiecollector kan er water lekken in de buurt van de koffietuit.

    Er druppelt water tijdens het opwarmen
    Als er water uit de koffietuit druppelt tijdens het opwarmen, moet u de machine ontkalken. Bij SENSEO® Switch is dit normaal en stopt het druppelen zodra het water is opgewarmd. 

    Als geen van deze oplossingen het probleem verhelpt, kunt u met ons contact opnemen voor verdere assistentie.
     
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.