NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Ik kan mijn Connected-babycamera en babyfoon+-app niet instellen

    Gepubliceerd op 26 januari 2024
    Als je de Philips Avent Connected-babycamera (SCD641, SCD643) en de Philips Avent babyfoon+-app niet kunt instellen, kunnen de onderstaande tips je helpen een oplossing te vinden.
    • Controleer of je een SSID hebt gekozen dat een netwerk van 2,4 GHz ondersteunt.
    • Controleer of het Wi-Fi-signaal sterk en stabiel is. Als het signaal zwak is, kun je de babyunit verplaatsen naar een andere locatie, maar niet verder dan 1,5 m (5 ft) van de baby. Je kunt ook de Wi-Fi-router resetten.
    • Gebruik een Wi-Fi-repeater voor een sterker signaal. Gebruik dezelfde SSID (de netwerknaam) en gebruik hetzelfde wachtwoord voor de router en de repeater.
    • Gebruik hetzelfde Wi-Fi-netwerk voor het smart-apparaat (mobiele telefoon) en de babycamera.
    • Controleer het led-lampje op de babycamera. Als het lampje rood knippert (tijdens de installatie), is de ingevoerde SSID of het Wi-Fi-wachtwoord onjuist. Herhaal het installatieproces met het juiste wachtwoord.
    • Als het led-lampje op de babyunit rood brandt, is de babycamera verbonden met de Wi-Fi-router maar niet met internet. Controleer of je internettoegang hebt via andere apps zoals YouTube, Facebook, enz. Als andere apps niet reageren, moet je de internettoegang herstellen. Als je internettoegang hebt, is de server mogelijk tijdelijk niet beschikbaar. Wacht 30 minuten en herhaal vervolgens het installatieproces.
    • Zorg ervoor dat andere apparaten de babycamera niet storen. Apparaten zoals magnetrons, laptops enz. kunnen het Wi-Fi-signaal verstoren. Probeer een andere locatie of vergroot de afstand tussen dergelijke apparaten en de babycamera.
    • Houd het mobiele apparaat met de QR-code op een geschikte afstand van de babycamera. De afstand moet 5 tot 15 centimeter (2 tot 6 ") zijn.
    • Als de camera de QR-code nog steeds niet kan lezen, zorg dan voor voldoende licht in de kamer. Controleer de beeldschermhelderheid en wijzig deze indien nodig.
    • Als de nachtmodus is ingeschakeld, schakel je deze uit, pas je de beeldschermhelderheid aan en probeer je het opnieuw.
    • Wanneer de babycamera de QR-code heeft gelezen, hoor je een bevestigingsgeluid en gaat het led-lampje op de babycamera wit branden.
    • Een continu brandend wit lampje geeft aan dat de babyunit is verbonden met het netwerk en klaar is voor weergave en bediening via de app.
    • Een continu brandend groen lampje geeft aan dat de babycamera klaar is om te worden gekoppeld met de app.
    Misschien zijn er al drie personen die je baby in de gaten houden. Met de app kunnen slechts drie personen/gebruikers tegelijkertijd kijken. Als je beheerdersrechten hebt, kun je de toegang voor een van de gasten verwijderen om zelf te kunnen kijken.

    Als je een uitnodiging voor een gastgebruiker hebt verzonden, maar deze nog steeds geen live videostreaming kan zien:
    • Het is mogelijk dat je gast nog geen gebruikersaccount bij Philips heeft geregistreerd. Vraag je gastgebruiker om de Philips Avent-babyfoon+-app te installeren en eerst een account te registreren. Stuur vervolgens een nieuwe uitnodiging.
    • Het is mogelijk dat de gastgebruiker die je wilt uitnodigen in een ander land woont. Zorg ervoor dat de gastgebruiker hetzelfde land als jij selecteert, zoals een Europees land of India, de VS, Canada, bij het registreren van zijn/haar gebruikersaccount.
    Als je valse meldingen ontvangt over geluiden of bewegingen die in de kinderkamer worden gedetecteerd:
    • Het is mogelijk dat je de gevoeligheid te hoog hebt ingesteld. Stel het gevoeligheidsniveau in op een lager niveau op de pagina Instellingen van de Philips Avent-babyfoon+-app om valse meldingen te voorkomen.
    Als je je baby niet hoort huilen in de app:
    • Het is mogelijk dat de Philips Avent-babyfoon+ is gedempt of dat het volume te laag is ingesteld. Schakel de app uit door op de luidsprekerknop te tikken of verhoog het volume met de volumetoets van de smartphone.
    • Als je het geluid wilt horen terwijl het scherm van de smartphone is uitgeschakeld of de Philips Avent-babyfoon+ op de achtergrond is, kun je de achtergrondbewakingsmodus inschakelen en het gevoeligheidsniveau aanpassen aan je behoeften.
    Het is mogelijk dat je de babyunit opnieuw hebt ingesteld door per ongeluk lang op de aan-uitknop te drukken.
    1. Houd de aan-uitknop op de babycamera langer dan 10 seconden ingedrukt.
    2. Het led-lampje knippert afwisselend groen en oranje. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen is voltooid zodra het led-lampje groen brandt.
    3. Je moet alle instellingen bijwerken, inclusief de SSID (netwerknaam), het wachtwoord en de app-gebruikers van de verbonden Wi-Fi-router.
    4. Je kunt de babycamera nu opnieuw koppelen met de app.
    Fabrieksinstellingen herstellen
    Heb je nog steeds problemen met het instellen van je Philips Avent Connected-babycamera?
    Als geen van deze tips helpt, neem dan contact met ons op.
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.