Philips Fidelio A3 draadloze HiFi-luidspreker AW3000 HiFi-stereogeluid van 36 W, 4 HiFi-drivers, analoog-in heeft als beoordeling
3.1 van de
5 door
34.
Rated 5 van de
5 door
Thewallet uit
Super geluid en makkelijke installatieVoordeel
Product was goed verpakt. Installatie was inderdaad na 5 minuten gebeurd maar men moet wel iets afweten van het wifi netwerk thuis.
mensen die thuis hun Wifi hebben laten installeren zullen ook bij het installeren van deze speaker hulp nodig hebben. Het geluid is prima in orde. Men zou het niet verwachten dat één speaker zo'n vol geluid kan geven. De bediening via de smartphone is erg mooi gemaakt maar wel erg vertragend. Hier zitten wel enkele seconden tussen. Bij het gebruik van de Internetradio op de smartphone wordt verwezen naar de voorwaarde in de handleiding. Helaas heb ik deze voorwaarde niet terug kunnen vinden.
Geen bekabeling nodig alleen een stopcontact.
Nadeel:
Internet radio wil wel eens voor luttele seconden wegvallen. Dit zal geen probleem van de speaker zijn maar het lokale netwerk. Als men meerdere speakers heeft zou men deze graag tegelijkertijd willen gebruiken. Volgens de APP op de smartphone kan het, maar er treed dan een vertraging tussen de speakers op van ± 1,5 seconden. Dus als je beide speakers tegelijkertijd kunt horen is dit niet toepasbaar.
Eindconclusie
Prima product. Zeer goed geluid. Makkelijk te installeren en ergens te plaatsen.
Datum plaatsing: 2013-06-21
Rated 1 van de
5 door
jan020 uit
Instabiele performance met een mooi geluidBij de aanschaf van het product was het verbinden met het netwerk omslachtig. Naderhand veel verlies van netwerkverbinding. Het aansluiten op wired LAN (uiteraard niet mijn intentie met een wireless box) om dit probleem te verhelpen werkte niet (de wired LAN werd door de box niet herkend). Uiteindelijk de box verplaatst tot 2 meter afstand van mijn wireless router. Dit loste het verbindingsprobleem op. De app airstudio schakelde traag met een vertraagde reactie van de box op input in de app en een slechte ergonomie in de app. De upgrade naar airstudio+ was op dat gebied een verademing. Eindelijk een acceptabel gebruik (in combinatie met de voorlaatste firmware) Na de update na de laatste firmware (VH5.63) werkt de box niet meer goed. De box schakelt ongeveer iedere 5 minuten aan en uit waardoor je opnieuw de muziek moet opzoeken en aanzetten. Terug naar fabrieksinstellingen gaan heeft het probleem ook niet opgelost. Dezelfde firmware blijft in de box. Op dit moment kan ik het product dus helemaal niet gebruiken. Ik hoop dat een volgende firmware update mijn probleem weer gaat oplossen. Het product geeft al met al nog geen uitgerijpte indruk.
Datum plaatsing: 2013-10-19
Rated 1 van de
5 door
Bert003 uit
Zeer onbetrouwbaar productGeluid:
Prachtig vol geluid en gedetailleerd hoog. Wel veel te veel bas, maar dat kun je terugnemen via de app. Uiteindelijk klinkt het prachtig, ook bij lage volumes.
Design/Ergonomie:
Mooi apparaat om te zien, maar superonhandig dat de knoppen uit het zicht zijn geplaatst aan de zijkant. Deze hadden bovenop moeten zitten op de grote lege vlakte. Nu moet je goed kijken aan de zijkant welke van de miniatuur knopjes te pakken hebt. Zeer onhandig gemaakt. Volume had een draaiknop moeten zijn ip van 4 mm kleine knopjes. Vorm voor functie is kennelijk belangrijk bij dit apparaat.
Onduidelijk hoe de enige led in het apparaat werkt met al die kleurtjes. hadden meerdere ledjes bovenop moeten zijn voor de statusindicatie van de diverse modi.
Netwerk.
Hier begint de ellende. Constant wegvallen van de verbinding, een ramp. Soms komt de verbinding terug naar een paar seconden, soms niet. Dan moet het apparaat uit en weer aangezet worden. Soms lukt dat niet omdat de aan/uit knop niet werkt. Dan moet de stekker er uit en er weer in.
En ook komt het voor dat je het apparaat helemaal terug naar de fabrieksinstelling moet zetten en opnieuw moet aanmelden via Wifi.
Het wegvallen van het geluid gaat zeer irriteren na verloop van tijd. Bij radio stations luisteren is het het ergst.
Nieuwe router gekocht voor de zekerheid, was al een ouwetje, dit gaf nauwelijks verbetering.
Alle andere Wifi apparatuur zoals laptop, tv's tablet, telefoon, Squeezeboxen (3) vallen nooit uit, dus van een instabiel netwerk is hier geen sprake. Maar zelfs op 3 meter van de router zegt de A3 al dat het wifi signaal slecht is.
Het ligt ook niet aan de radiostation ontvangst van 'Tune in Radio', want die werkt op mijn telefoon geweldig zonder onderbrekingen.
Nou dan de app die werkt, maar er is werkelijk niets wat vlot of logisch werkt, behalve misschien het koppelen van een Library aan de A3 als renderer. Die blijft ook altijd prominent zichtbaar in de app. Het navigatiescherm voor de muziek blijft altijd een verkleind scherm met op de achtergrond de library selectie. Terwijl eenmaal ingesteld heeft de gebruiker daar niets meer aan om permanent in beeld te hebben. Je wil muziek selecteren en daar zoveel mogelijk van op je scherm zien.
En traag! Niet te geloven zo traag de app reageert.
Verder is er ook helemaal geen synergie in de app tussen de eigen muziek en radio afspelen. De app zou van 0 af aan moeten worden herschreven en met input van gebruikers van dergelijke software.
En als de verbinding van de A3 wegvalt krijg je de app ook niet gestopt op een android device. Je moet hem dan killen bij App beheer.
Totaal gemiste kans op alle fronten, behalve het geluid. Hij klinkt gewoon bijzonder goed.
Datum plaatsing: 2013-07-18
Rated 5 van de
5 door
Harm1976 uit
Perfecte TV & PC speakersHeb er 2 en nu beiden aangesloten op m'n PC/TV (1 op links & 1 op het rechter kanaal) en het geluid is PERFECT.
Prima bas en ruimtelijke klank.
Ook de internet radio werkt prima, waarschijnlijk omdat de router dichtbij staat.
Eerst stond 1 in de slaapkamer, nadat ik een wifi versterker had geplaats werkte alles prima.
Begrijp niet dat Philips niet even iemand de app laat updaten.
Kost wat centen maar al die klagende klanten is toch slechte reclame ?
Datum plaatsing: 2017-07-24
Rated 1 van de
5 door
mvp1207 uit
Ondersteunt Spotify niet, en app niet gebruiksvriendelijkNa een paar jaar doet Spotify niets meer. Hij zegt steeds speellijst laden maar er gebeurd niets.
Ben er wel klaar mee
Datum plaatsing: 2017-05-28
Rated 4 van de
5 door
Vince uit
Fantastisch geluid!Bij het zien van de mooie vormgeving was het liefde op het eerste zicht. Natuurlijk mag je niet alleen afgaan op het uiterlijk, en speelt het innerlijk een zeer belangrijke rol.
De eerste stap die je moet nemen, is het installeren van de Philips AirStudio app (in mijn geval op een iPhone 5). Nadien maak je met de app verbinding met de Fidelio A3 via het draadloos netwerk in huis, wat vrij makkelijk en snel ging. Met de AirStudio app kun je muziek uit je bibliotheek afspelen. Of je kan via de Airstudio app ook verbinding maken met diensten zoals Spotify, Deezern TuneIn Radio om er enkele te noemen. Meteen ontdekte ik hier het grote minpunt : dit is een zeer trage app en het duurt dan ook ettelijke seconden vooraleer je muziek uit de boxen hoort.
Maar het is het wachten waard want… De Philips Fidelio A3 heeft een zeer mooi, vol geluid en is zalig om naar te luisteren. Het is opvallend dat het geluid niet vervormt bij het luider zetten. Hoewel de Fidelio A3 geen vervanger is van een klassieke hifi installatie met twee luidsprekers. Toch is het ideaal voor kleinere plaatsen zoals de keuken, slaapkamer, bureau, kinderkamer, enz.
Luister je regelmatig naar internetradio, dan zijn de 5 preset knoppen aan de zijkant zeer handig. Deze kun je ook zelf programmeren.
Conclusie : zeer goed en mooi geluid (wat toch de hoofdreden is waarom je zoiets koopt), gebruiksvriendelijk en hij ziet er ook nog strak en mooi uit. Jammer van de zwakke AirStudio app om muziek te beluisteren.
Datum plaatsing: 2013-10-30
Rated 3 van de
5 door
boks83 uit
super apparaat, super slechte appIk gebruik dit product nu 4 weken en ben zeer te spreken over de kwaliteit van de speaker. Het geluid design en degelijkheid is niets op aan te merken. Ik gebruik hem dagelijks voor muziek in de woonkamer.
Maar nu komt het, de app. De app is is rond uit slecht. Ik ben zeker 4 à 5 minuten bezig voordat ik ook maar geluid uit de speaker krijg. En dat is dan nog snel. Want zeer regelmatig geeft de app aan dat hij de speaker niet kan vinden. Zeer frustrerend! ! Het gebeurt ook regelmatig dat het geluid stopt zonder reden. En dan krijg je hem ook niet zomaar meer aan de gang. Het enige wat dan nog helpt is de stekker er uit.
Maar verder over de app, hij mist heel veel functies zoals het maken van een playlist, niet overzichtelijk, zeer traag met alles en de opties in spotify zijn zeer minimaal.
Ik hoop echt van harte dat er zeer binnenkort een goede update komt of de app volledig opnieuw geschreven wordt.
Datum plaatsing: 2013-08-19
Rated 4 van de
5 door
Korneel uit
Fijne draadloze speakerZeer fijne speaker. De initiele opzet is echt heel envoudig, als je de handleiding volgt luister je echt na vijf minuten al naar je muziek. Je hebt de Philips app (eigenlijk) alleen nodig voor de initiele installatie. (houd je wifi password bij de hand) Daarna kan je gebruiken wat je wilt. Hij ondersteund de standaard protocollen, hierdoor kan je muziek afspelen vanaf diverse apparaten en apps. Zo gebruik ik mijn netwerkschijf met een bijbehorende app om muziek af te spelen.
Ik kan met m'n laptop of telefoon de muziek uitkiezen en klaar!
Enige minpuntje is de aan uit knop, er zijn 2 'uit' standen. Het heeft een wat onduidelijke werking. De speaker staat aan als het lampje oranje is en uit als het groen of wit is (geloof ik..) Gelukkig is de stekker zo uit het stopcontact.