Consumenten
Producten

Saeco Xelsis Volautomatische espressomachine

12 variëteiten, Latteduo-systeem, PianoBlack, In 12 stappen instelbare maalmolen SM7580/00

Problemen oplossen

Mijn Philips/Saeco-machine toont een rode servicesleutel/foutcode

Als de foutcode 1, 3, 4, 5 of 14 verschijnt op het display van de Philips/Saeco-espressomachine, zijn er een paar eenvoudige oplossingen. Als u andere foutcodes ziet, raden we je aan je Philips/Saeco-machine naar een servicecentrum te brengen.

E01

Deblokkeer de koffietrechter met de steel van een lepel

  1. Schakel de machine volledig uit en wacht tot je geen geluiden meer hoort (dit duurt maximaal 15-20 seconden)
  2. Verwijder de zetgroep
  3. Open de deksel van de trechter voor voorgemalen koffie en plaats het lepelhandvat in de trechter
    Opmerking: als er geen trechter voor voorgemalen koffie is, plaats je de steel van de lepel via de onderkant in de koffietrechter
  4. Beweeg de hendel omhoog en omlaag totdat de verstopte gemalen koffie naar beneden valt. Opmerking: Hier kan enige kracht voor nodig zijn.
  5. Verwijder alle gevallen gemalen koffie en plaats de zetgroep terug
  6. Zet een espresso
  7. Na het koffiezetten, controleert u of de trechter nog steeds geen gemalen koffie bevat. Herhaal de deblokkeringsprocedure als dat niet het geval is

Alleen GranBaristo- of Moltio-machines: er zitten koffiebonen vast tussen/onder de verwijderbare koffiebonenbak

  1. Verwijder de koffiebonenbak uit de machine
  2. Maak de koffiebonenbak los en maak beide onderdelen schoon
  3. Verwijder alle koffieresten onder het bonenreservoir met een doek

Voorkomen dat de koffietrechter geblokkeerd raakt

  • Giet/mors geen water rechtstreeks in de koffiebonenbak
  • Maak de koffietrechter wekelijks schoon
Unblocking coffee funnel 1.gif
Play Pause

E03

Reinig en smeer de zetgroep

  1. Schakel de machine volledig uit en wacht tot je geen geluiden meer hoort (dit duurt maximaal 15-20 seconden)
  2. Verwijder de zetgroep en spoel deze af met schoon water, vooral het filter op de zetgroep
  3. Zorg dat het zetsysteem is goed ingevet, zie de film voor instructies
  4. Plaats de zetgroep, de koffiediklade en het lekbakje terug en sluit de servicedeur
  5. Schakel het apparaat weer in
Rinse Brew group.gif
Play Pause

E04

Plaats de zetgroep terug en zorg dat deze op zijn plaats klikt

  1. Schakel de machine volledig uit en wacht tot je geen geluiden meer hoort (dit duurt maximaal 15-20 seconden)
  2. Verwijder de zetgroep en spoel deze af met schoon water, vooral het filter op de zetgroep
  3. Zet de zetgroep in de neutrale stand, anders kun je de zetgroep niet terugplaatsen. Bekijk de film voor instructies
  4. Plaats de zetgroep terug en zorg dat deze op zijn plaats klikt. Je hoort een zachte klik wanneer de groep wordt vergrendeld en juist is aangebracht
  5. Plaats de koffiediklade en het lekbakje terug in de machine en sluit de servicedeur
  6. Schakel het apparaat weer in
Play Pause

E05

Dit geeft aan dat er lucht in het systeem zit of dat de inwendige leidingen met kalk zijn verstopt.
Controleer de onderstaande situaties en oplossingen.

Wanneer je een AquaClean/Brita-filter gebruikt

  1. Verwijder het filter uit het waterreservoir en zet de machine uit en weer aan
  2. Als het bericht verdwijnt, was het filter niet goed voorbereid of verstopt. Maak het filter schoon of vervang het.

Het bericht verschijnt direct nadat de machine is ingeschakeld

  1. Schakel de machine uit.
  2. Verwijder het waterreservoir en verwijder eventuele koffiebonen op de bodem van het waterreservoircompartiment.
  3. Controleer of het stoompijpje verstopt zit. Verwijder kalk/vuil van het stoompijpje met een naald
  4. Zet de machine weer aan en laat 2-3 koppen heet water uit de machine komen.

Het bericht wordt weergegeven tijdens het koffiezetten

  1. Zet de machine uit.
  2. Reinig en smeer de zetgroep
  3. Alleen voor Exprelia/Xelsis: Draai de SBS-knop naar het midden en start de machine opnieuw

Het bericht verschijnt direct na of tijdens het ontkalken

  • Kalkdeeltjes blokkeren het systeem. Zet de machine een uur uit. Als het bericht verdwijnt, ontkalk je de machine nog een keer omdat er nog steeds kalkaanslag in de machine zit.
Play Pause

E14

De machine is oververhit

Schakel de machine uit en wacht 60 minuten.

Andere foutcode

Als er een andere foutcode wordt weergegeven. Neem contact op met het Consumer Care Center voor hulp omdat de machine onderhoud nodig heeft.
Fout 2
Fout 10
Fout 11
Fout 14
Fout 15
Fout 19
Fout 22
Fout 23

Geen van de voorgestelde oplossingen heeft me geholpen

Neem contact op met het Consumer Care Center voor hulp omdat de machine onderhoud nodig heeft.

De informatie op deze pagina is van toepassing op de volgende modellen: SM7580/00 , SM7686/00 , SM7685/00 , SM7684/00 , SM7683/00 , SM7581/00 , EP3510/00 , EP3550/00 , EP3551/00 , EP4050/10 , EP4051/10 , HD8834/01 , HD8925/01 , HD8921/01 , HD8922/01 , HD8911/21 , HD8916/01 , HD8828/01 , HD8900/01 , HD8924/01 , HD8977/01 , HD8975/01 , HD8927/01 , HD8902/01 , HD8906/01 , HD8904/01 , HD8978/01 , HD8834/11 , HD8847/11 , HD8841/11 , HD8831/01 , HD8832/01 , HD8911/02 , HD8917/01 , HD8919/51 , HD8858/01 , HD8859/01 , HD8841/01 , HD8914/01 , HD8911/01 , HD8847/01 , HD8844/01 , HD8966/01OP , HD8965/01 , HD8777/11 , HD8861/11 , HD8763/21 , HD8761/26 , HD8869/11 , HD8967/01 , HD8968/01 , HD8768/21 , HD8862/01 , HD8778/11 , HD8769/81 , HD8751/14 , HD8964/01 , HD8966/01 , HD8751/71 , HD8753/71 , HD8761/11 , HD8763/01 , HD8780/01 , HD8770/01 , HD8766/01 , HD8763/11 , HD8752/71 , HD8966/08 , HD8764/01 , HD8764/02 , HD8767/01 , HD8769/11 , HD8768/01 , HD8769/01 , HD8761/01 , HD8762/01 , HD8953/21 , HD8953/01 , HD8954/01 , HD8953/11 , HD8920/01 , HD8851/01 , HD8755/02 , HD8755/01 , HD8857/01 , HD8754/11 , HD8751/95 , HD8855/01 , HD8852/01 , HD8753/96 , HD8753/95 , HD8752/95 , HD8752/85 , HD8752/83 , HD8753/83 , HD8753/11 , HD8753/81 , HD8751/12 , HD8752/61 , HD8752/22 , HD8751/11 , HD8930/01 , HD8752/41 , HD8833/18 , HD8942/11 , HD8856/08 , HD8836/18 , HD8944/18 , HD8838/31 , HD8838/08 , RI9914/01 , RI9913/06 , HD8833/31 , HD8839/11 , HD8833/11 , HD8837/31 , HD8856/01 , RI9836/11 , RI9837/01 , RI9836/21 , HD8836/11 , HD8946/01 , HD8944/01 , HD8943/21 , HD8943/11 , HD8854/01 , HD8838/01 , HD8837/01 , HD8836/21 , HD8753/12 . meer minder

Problemen oplossen

Filter(3)
Koffie zetten(5)
Alarm(4)
Lekken(3)
Voeding/opladen/levensduur batterij(1)
Prestatie(4)
Display(1)
Functionaliteit(1)
Problemen met stoom(1)
Zetgroep(2)
Melk(2)
Problemen met geluid(1)
Overige problemen(1)

Niet waar u naar op zoek bent?

Hebben we uw vraag zo beantwoord?

Zo niet, neem dan contact met ons op.