NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Hoe kan ik de geluidskwaliteit verbeteren en geluidsproblemen van de TV oplossen?

    Gepubliceerd op 2019-09-04

    Als u geen of slecht geluid hebt op alle kanalen:

    • Controleer de kwaliteit van het inkomende signaal op de TV van uw buren.
    • Als u het signaal splitst, wordt het beduidend zwakker. Als u een antennekabelsplitter gebruikt, dient u de antenne rechtstreeks op de TV aan te sluiten zonder de splitter.
    • Controleer uw kabels en kabelverbindingen.
    • Maak al uw kabels zo kort mogelijk.
    • Gebruik uitsluitend volledig afgeschermde scartkabels.
    • Gebruik een goede antennekabel.
    • Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten.

    Controleer of de geluidskwaliteit is verbeterd. Indien dit niet het geval is:

    1. Druk op de knop 'MENU/ TV' op de afstandsbediening. Het hoofdmenu wordt op het scherm weergegeven. Als het menu niet wordt weergegeven, drukt u op de knop 'A/D' om te schakelen tussen de analoge en digitale modus.
    2. Selecteer SOUND (Geluid) en druk op de cursor naar rechts. Het geluidsmenu wordt op het scherm weergegeven.
    3. Pas de instellingen aan uw voorkeuren aan.
    4. Druk op 'MENU/TV' om het menu te verlaten.
    5. Als u het mute-symbool op het scherm ziet, kunt u de mute-functie uitschakelen door op de mute-knop op de afstandsbediening te drukken.

    Controleer de aansluiting op het audiosysteem.

    1. Zet het audiosysteem op de juiste bron.
    2. Zet het volume van het audiosysteem harder.

    Als u geen of slecht geluid hebt op één of enkele kanalen, ligt het probleem bij de ontvangst of de zendkwaliteit van deze kanalen.

    • Verfijn de afstemming van het kanaal/de kanalen. Het verfijnen van de afstemming kan nuttig zijn als de frequentie enigszins is verschoven of wanneer er storing met een andere frequentie optreedt.

    • Druk op de knop MENU/TV op de afstandsbediening. Het hoofdmenu wordt weergegeven. Als het menu niet wordt weergegeven, drukt u op de knop 'A/D' om te schakelen tussen de analoge en digitale modus.

    • Selecteer INSTALL (Installeren) en druk op de cursor naar rechts. Het installatiemenu wordt weergegeven.

    • Selecteer MANUAL STORE (Handmatig opslaan) en druk op de cursor omlaag.

    • Selecteer FINE TUNE (Fijnafstemming) en druk op de cursor naar rechts.

    • Gebruik de cursor omhoog/omlaag om de frequentie aan te passen bij een slechte ontvangst of wanneer u een kanaal gevonden hebt.

    • Selecteer STORE (Vastleggen) als u de (fijn afgestemde) frequentie wilt vastleggen onder het huidige kanaalnummer.

    • Druk op de cursor naar rechts en bevestig met 'OK'.

    • Druk op 'MENU/TV' om het menu te verlaten.

    De ontvangst van digitale kanalen testen:

    1. Druk op 'DIGITAL MENU' op de afstandsbediening van de TV. Het menu SETUP (Instellen) wordt weergegeven. Als het menu niet wordt weergegeven, drukt u op de knop 'A/D' om te schakelen tussen de analoge en digitale modus.
    2. Selecteer INSTALLATION (Installatie) en druk op de cursor naar rechts. Het installatiemenu wordt weergegeven.
    3. Selecteer TEST RECEPTION (Ontvangst testen) en druk op de cursor naar rechts. Het menu voor het testen van de ontvangst wordt weergegeven.
    4. Voer de frequentie in van het kanaal met de slechte ontvangst. Er wordt een bericht weergegeven.
    5. Volg de aanwijzingen op het scherm.
    6. Druk op 'DIGITAL MENU' om het menu te verlaten.

    Neem contact op met de zendmaatschappij of uw kabelbedrijf om te controleren of er een probleem is met het kanaal.

    • Installeer een signaalversterker.
    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.