0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips viert 80 jaar innovatie in Male Grooming

    Het is niet nieuw dat mannen graag goed voor de dag komen. Uit recent onderzoek* blijkt dat een derde van alle mannen ruim een half uur per dag aan hun uiterlijk besteden. Dat is makkelijker dan ooit met alle verschillende styling- en scheerapparaten die tegenwoordig verkrijgbaar zijn.

     

    80 jaar geleden, in 1939, introduceerde Philips de eerste Philishave. De technologie en innovaties zijn sinds de eerste Philishave in 80 jaar verder ontwikkeld. Van het Philishave ‘eitje’ met een meer ergonomisch design in 1948, de eerste Philishave met ingebouwde trimmer in 1965 tot de eerste Philishave met het wereldwijd geïntroduceerde driekopsmodel in 1966. Er werd constant gekeken hoe mannen een nog betere scheerervaring geboden kon worden. Meer recentelijk zijn OneBlade waarmee je kan scheren, trimmen en stylen en de S9000 Prestige voor ultieme gladheid en comfort op de markt gebracht om de veranderende behoeften op het gebied van scheren te blijven bijhouden. In al deze jaren zijn mannen zich namelijk blijven verzorgen en scheren, maar er zijn ook een paar opvallende zaken veranderd.

    Lees hieronder verder ↓

    Van gladgeschoren naar baarden en snorren

    Waar de man 80 jaar geleden gladgeschoren en met lange bakkebaarden voor de dag kwam, schieten nu de barbershops als paddenstoelen uit de grond vanwege de toenemende populariteit van baarden en snorren in allerlei stijlen en vormen. Iedereen loopt met zijn eigen unieke look naar buiten. En ook thuis creëren en experimenteren we er tegenwoordig op los: elke gewenste look is eenvoudig te realiseren, met een daarvoor speciaal ontworpen styling- of scheerapparaat.

     

    Vanaf 1939 veranderde Philips het scheerritueel aanzienlijk met de introductie van de Philishave – het eerste elektrisch roterend scheerapparaat. Het apparaat, oorspronkelijk gebaseerd op een fietsdynamo, is tot op de dag van vandaag populair; in 2018 werd het miljardste exemplaar verkocht.

    Vraag het aan je vader, vraag het aan het internet

    Waardering en advies van anderen is fijn! Toen en nu. Ging men vroeger naar een vader, broer of vriend voor stijladvies, tegenwoordig zien we dat mannen op Instagram, Snapchat en Youtube zoeken. Ze kijken naar mannen die zich losmaken van stereotypes, die authentiek, divers, echt (vs. fake) zijn en die zich kwetsbaar en menselijk durven op te stellen. Met de komst van het internet en online influencers verschuift deze zoektocht naar stijladvies van real life naar online.

     

    Er wordt door mannen stelselmatig gezocht naar verschillende type baardstijlen, zoals: de goatee, een kort getrimde baard rondom de mond,  de short beard, een stoppelbaard, de magnum, een korte baard met een langere snor en de hipster beard, een volle wat langere baard. Ook zoeken mannen steeds vaker naar YouTube tutorials voor stijladvies.

     

    Lees hieronder verder ↓

    Meer stijlen en tips?

     

    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang de beste tips en trics voor het onderhouden en laten groeien van je baard, scheertips en meer:

     

    ✓  Eenmalig 10% korting in de Philips Online Shop

    ✓  Extra garantie op geselecteerde producten

    ✓  Promoties en speciale aanbiedingen

     

    In al deze jaren is Philips wereldwijd leading in Male Grooming en heeft een flink aantal innovaties met bijbehorende patenten op zijn naam. Philips blijft zich focussen op innovaties en persoonlijke oplossingen, ook op het gebied van verzorging. De enorme expertise, de inzichten en vooruitstrevende blik van de product ontwikkelaars maakt Philips’ scheerapparaten uniek. En omdat iedere man en iedere huid anders is, biedt Philips een brede range aan scheer- en grooming producten aan. Zodat mannen de beste versie van zichzelf kunnen zijn met een scheerritueel dat bij hun wensen en behoeften past.

     

    *Philips Global Male Grooming Trends, 2018

    Ook interessant voor jou

    Ontdek de speciale Philishave Heritage edition

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue
    Terug naar boven

    You are about to visit a Philips global content page

    Continue

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.