NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Mijn Philips-ladyshave werkt niet

    Gepubliceerd op 28 mei 2024

    Als uw Philips-ladyshave niet werkt of uw lichaamshaar niet naar behoren verwijdert, raadpleegt u de onderstaande stappen voor probleemoplossing.

    Het is belangrijk om te controleren of het scheerhoofd niet vuil, beschadigd of versleten is. Dit leidt namelijk tot verminderde prestaties van het product of zelfs huidirritatie. Als hij beschadigd is, moet hij onmiddellijk worden vervangen. Uw ladyshave moet regelmatig worden schoongemaakt om goed te functioneren. Haar of vuil kan vast komen te zitten in het apparaat en de prestaties beïnvloeden. Maak het na elk gebruik goed schoon en spoel haren of vuil er na gebruik volledig af. Bescherm het scheerblad door bij het opbergen een kap of kam te bevestigen.

    Het kan zijn dat het blad van uw apparaat verstopt is door haar of vuil. Hierdoor kan de trimmer mogelijk niet worden ingeschakeld of niet goed werken. Volg de onderstaande instructies om het apparaat schoon te maken:

    Schakel het product uit en verwijder het scheerblad door het van het product te trekken (houd het vast bij de plastic behuizing). Spoel de haarkamer op het handvat schoon.

    Spoel het scheerblad 30 seconden af onder lauw water. Laat het aan de lucht drogen. Plaats het scheerblad terug door het terug te klikken ('klik') op het product.

    Als uw Philips-ladyshave niet wordt ingeschakeld, tijdens gebruik vanzelf wordt uitgeschakeld of niet zo goed scheert als voorheen, komt dit mogelijk door onvoldoende opladen. Laad uw ladyshave volledig op voor de volgende sessie voor optimale prestaties.

    De oplaadtijden verschillen per model. Meer informatie over de oplaadtijd voor uw ladyshave vindt u in de meegeleverde gebruiksaanwijzing. Het kan tot 10 uur duren om uw apparaat volledig op te laden.

    Let op: ladyshaves voor nat en droog gebruik kunnen niet worden gebruikt wanneer ze zijn aangesloten op een voedingsbron. Koppel het apparaat altijd los van de voedingsbron voordat het nat wordt.

    Als uw Philips-ladyshave wordt geleverd met een USB-oplaadkabel, baseert Philips de geschatte oplaadtijd op de aansluiting op een adapter van een gerenommeerd merk. Voor het opladen moeten de volgende specificaties in acht worden genomen:
    • Ingangsspanning: 100-240 V.
    • Uitgangsspanning: 5 V.
    • RF-uitgangsvermogen: 1 A of hoger.
    • Als u uw product wilt gebruiken of opladen in een vochtige omgeving, bijvoorbeeld in de badkamer, gebruik dan altijd een spatwaterbestendige adapter (IPX4).
    Ladyshaves die via USB worden opgeladen, hebben een LED op het handvat die wit brandt tijdens het opladen. 
    Het is erg belangrijk dat u de juiste scheertechniek gebruikt voor de beste resultaten en om pijn of irritatie te voorkomen. Trek tijdens het scheren met één hand uw huid strak en beweeg het scheerapparaat langzaam tegen de haargroeirichting in. Zorg ervoor dat het scheer- of trimhoofd volledig in contact is en plat op de huid ligt. Druk het scheerapparaat niet te hard op uw huid, hanteer het zacht en beweeg het scheerapparaat langzaam.
    De juiste scheertechniek voor de Philips-ladyshave
    Als uw ladyshave wordt geleverd met een opzetkap voor het gladtrekken van de huid, probeer deze dan op het scheerhoofd te plaatsen. Door dit hulpstuk gaan de haartjes van uw huid rechtop staan, waardoor ze gemakkelijker te verwijderen zijn.
     
    Opzetstukken voor ladyshave
    Uw ladyshave heeft een overbelastingsbeveiliging die wordt geactiveerd wanneer u te hard op de huid drukt. Dit is om uw huid tegen beschadiging te beschermen. Laat het apparaat over uw huid glijden en druk er niet te hard op.
    Mogelijk is de oververhittingsbeveiliging van uw ladyshave geactiveerd. Als dit gebeurt, gaan er rode lampjes knipperen op uw ladyshave en werkt het apparaat niet meer. 

    Laat in dat geval de ladyshave afkoelen en zet hem na ongeveer een minuut weer aan. Als de ladyshave nog steeds niet aan gaat en de rode lampjes weer gaan knipperen, is het apparaat niet goed afgekoeld en moet u iets langer wachten.

    Als u het bovenstaande advies hebt uitgeprobeerd maar de ladyshave nog steeds niet werkt, neem dan contact met ons op voor meer hulp.
    Als u de bovenstaande stappen hebt gevolgd en uw Philips-ladyshave werkt niet, neem dan contact met ons op voor verdere hulp.
    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.