Situatie
Bij het openen van SmartTV verschijnt het bericht “Philips server niet gevonden”
Article Published Date : 2019-03-18
Situatie
Bij het openen van SmartTV verschijnt het bericht “Philips server niet gevonden”
Zorg ervoor dat:
• De is verbonden met het internet via kabel of Wi-Fi (zie de gebruikershandleiding)
• De software op de TV is bijgewerkt
Het bericht “Philips server niet gevonden” geeft aan dat de verbinding tussen de Philips Server en de TV moet worden gecontroleerd.
De volgende stappen zijn ontworpen om de verbinding tussen de Philips TV en de Philips Server weer te herstellen.
Probeer na iedere stap om verbinding te maken met SmartTV.
Dit zal de SmartTV-verbinding met internet vernieuwen
• Schakel de televisie UIT
• Verwijder alle kabels en accessoires van de TV
• Wacht ten minste twee minuten nadat het LED-lampje uit is en sluit alle kabels vervolgens weer aan
• Schakel de TV weer IN
• Wacht vervolgens vijf minuten alvorens weer verbinding te maken met SmartTV, zodat de TV volledig op kan starten en verbinding kan maken met de router.
Druk de “Home”-knop op de afstandsbediening van de TV en kies:
[Configuratie] > [Netwerkinstellingen] > [App-geheugen wissen]
Let op: Bij modellen ouder dan 2013 heeft deze optie één van de volgende namen: [Wis Internet geheugen], [Wis App geheugen] of [Wis NetTV-geheugen]. Er wordt geen bevestiging weergegeven als de geheugen is gewist.
• Druk op de “Home”-knop op de afstandsbediening van de TV en kies:
[Instellingen] > [Netwerkinstellingen] > [Netwerkinstellingen bekijken] > [IP-Adres]
Het IP-adres begint met 169 of 0.0:
Controleer de verbinding tussen de TV en de router. [ID02049] Wat te doen als het maken van een draadloze verbinding niet goed verloopt? kan hierbij helpen.
Het IP-adres begint met 192 of 10 of een ander getal
Ga verder met de volgende stappen als het IP-adres begint met 192 of 10 of een ander getal.
Als de interne datum-instelling op de TV onjuist is, kan SmartTV geen verbinding maken met de server. Hierdoor verschijnt de foutmelding “Philips server niet gevonden”.
Druk op de “Home”-knop om de datum in de TV aan te passen en kies:
• [Configuratie] > [TV-instellingen] > [Voorkeuren] > [Klok] > [Handmatig]
• Vooral de datum moet juist zijn, de tijd mag enkele minuten afwijken.
De TV heeft een sterk Wi-Fi-signaal nodig. Het internetbereik van een TV is verschillend dan die van bijvoorbeeld een computer.
Volg onderstaande stappen om het Wi-Fi-signaal te controleren:
• Druk op de “Home”-knop op de afstandsbediening van de TV en kies:
[Configuratie] > [Netwerk-instellingen] > [Instellingen draadloos netwerk bekijken]
• Het signaalsterkte dient hoger te zijn dan 3 van de 5 strepen (60%).
Verklein de afstand tussen de TV en de router, of gebruik een bekabelde verbinding, welke stabieler is.
Wij wijzen u er op dat opname-instellingen en programma-informatie verloren zullen gaan na een herinstallatie van de TV.
Druk op de “Home”-knop op de afstandsbediening van de TV en kies:
[Setup] > [TV-instellingen] > [TV opnieuw instellen]