Dit kan het gevolg zijn van onjuiste systeeminstellingen in het menu TV.
Volg deze stappen om te controleren of het systeem correct is ingesteld:
- Selecteer het kanaal dat geen geluid heeft.
- Druk op de knop 'MENU' op de afstandsbediening om naar het hoofdmenu te gaan.
- Druk op de cursor omlaag om INSTALL (Installeren) te selecteren en druk op de cursor naar rechts.
- Als Parental control (Oudercontrole) is ingeschakeld, wordt u gevraagd om uw toegangscode in te voeren. Raadpleeg de veelgestelde vragen als u uw toegangscode bent vergeten (Ik ben mijn 4-cijferige toegangscode vergeten. Hoe kan ik deze opnieuw instellen?)
- Druk op de cursor omlaag om MANUAL STORE (Handmatig) te selecteren en druk op de cursor naar rechts.
- Selecteer SYSTEM (Systeem) en druk op de cursor naar rechts.
- Controleer of het systeem is ingesteld op het juiste systeem.
- Als u niet zeker weet welk systeem in uw woonplaats wordt gebruikt, drukt u op de cursor omhoog/omlaag om EUROPE (Europa) te selecteren en drukt u op de knop 'OK' om de selectie te bevestigen.
- Druk op de cursor naar links om terug te keren naar het menu Manual Store (Handmatig).
- Druk op de cursor omlaag om STORE (Opslaan) te selecteren en druk om de cursor naar rechts om deze naar YES (Ja) te verplaatsen.
- Druk op de knop 'OK' om de instellingen op te slaan.
- Druk op de knop 'MENU' om het menu te verlaten.
Als het systeem is ingesteld op EUROPE (Europa) en er nog steeds geen geluid is:
- Voer de automatische installatie opnieuw uit.
Als er geen verbetering is, dan kan een slechte binnenkomende kabel of een slecht binnenkomend antennesignaal de oorzaak zijn.
- Neem contact op met uw kabelbedrijf of de omroep voor informatie over de zendkwaliteit van die specifieke kanalen.