NL
EN
0

Winkelwagen

Er bevinden zich momenteel geen artikelen in uw winkelmandje.

    Philips-ondersteuning

    Wat kan ik doen als de TV niet reageert op de afstandsbediening?

    Gepubliceerd op 2019-09-10

    Er zijn maar weinig redenen waarom de TV niet reageert op de afstandsbediening. Volg deze instructies om de oorzaak te bepalen.

    Als u dit fenomeen ervaart bij het opstarten van de TV.

    • Wanneer u de TV met de aan-uitknop, met de stekker of vanuit stand-by inschakelt, knippert het LED-lampje ongeveer 20 - 25 seconden. De TV heeft deze tijd nodig om de software te laden die nodig is voor de bediening.
    • Er wordt een welkomstscherm (blauw scherm met PHILIPS-logo) weergegeven. De TV reageert nu niet op de afstandsbediening of de knoppen op de TV zelf.
    • Wanneer het beeld op het scherm verschijnt, reageert de TV de volgende 10 - 15 seconden alleen op de volgende 6 functietoetsen op de afstandbediening: volume +/-, channel +/-, mute en standby.
    • U moet wachten totdat de LED niet meer knippert voordat alle toetsen kunnen worden gebruikt.

    Als de afstandsbediening niet meer werkt na langdurig gebruik.

    Als de ontvanger (LED) op de TV niet knippert wanneer u op de knoppen van de afstandsbediening drukt;

    Zorg ervoor dat u alle bronnen die interferentie kunnen veroorzaken, verwijdert.

    • Schakel alle felle verlichting zoals fluorescerend licht en overige verlichting uit aangezien er interferentie met het signaal van de afstandsbediening kan optreden.
    • Bepaalde elektronische apparaten staan er om bekend dat zij interferentie veroorzaken. Wij raden u aan externe apparaten in de buurt van de TV uit te schakelen.

    Als de TV nog steeds niet reageert, volgt u de onderstaande stappen om te controleren of de afstandsbediening werkt:

    • Test willekeurig enkele functies van de afstandsbediening. Als de TV niet reageert, is de batterij van de afstandsbediening mogelijk bijna leeg. Vervang de batterij.
    • Controleer of de batterij van de afstandsbediening is geplaatst conform de aanwijzing in het batterijvak.
    • Test willekeurig enkele functies van de afstandsbediening nadat u de batterij hebt vervangen.

    Als de TV nog steeds niet reageert, gebruik dan een mobiele telefoon met camerafunctie of een digitale camera om te controleren of de afstandsbediening werkt.

    • Bekijk het gedeelte voor het verzenden van signalen aan de voorzijde van de afstandsbediening met een digitale camera (of de camera van een mobiele telefoon).
    • Druk op een willekeurige knop van de afstandsbediening.
    • Als u een knipperend rood licht ziet, geeft dit aan dat de afstandsbediening werkt. De TV is mogelijk defect.
    • Als dit niet het geval is, is de afstandsbediening mogelijk defect en dient deze te worden vervangen.

    Neem contact op met het Philips Consumer Care Centre voor ondersteuning of om meer over dit probleem te weten te komen. De contactgegevens vindt u op de pagina Consumer Support.

    Zorg ervoor dat u het model- en productnummer bij de hand hebt als u ons belt. Deze nummers staan op de sticker aan de zij- of achterkant van uw apparaat.

    Contact opnemen met Philips

    We helpen u graag verder.

    Hebt u een andere vraag?

    Ontdek alle ondersteuningsopties van Philips

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.