Situatie
Een van de volgende situaties doet zich voor:
• SmartTV is niet toegangkelijk
• Een iccon is zichtbaar dat er geladen wordt, maar Smart TV wordt niet geladen
• Het bericht “Philips Server niet gevonden” verschijnt
• Het berciht “To complete SmartTV sign-in please switch your tv set off and on again” verschijnt
• Het SmartTV Demoscherm wordt getoond
Wat te doen als Smart TV niet toegankelijk is?
Checklist
Zorg er voor dat:
• de software op de TV up-to-date is
• een bekabelde of draadloze connectie is beschikbaar op de TV
• in geval van draadloos signaal: de sterkte van het signaal moet minimaal 80% zijn
• de TV staat minimaal 3 minuten aan voordat Smart TV wordt geopend
Opmerking: Tijdens onderhoud van de Smart TV portaal is Smart TV tijdelijk niet toegangkelijk tot een maximum van 6 uur.
Antwoord
Verschillende factoren kunnen er voor zorgen dat Smart TV niet toegankelijk is. Om er achter te komen wat Smart TV blokkeert, ga verder met de troubleshootstappen hieronder:
1. Voer een harde reset uit
• Herstart de TV als volgt:
• Schakel de TV UIT
• Haalde stroomkabel uit de TV
• Wacht tenminste een minuut nadat de LED lamp is uitgegaan, voordat de stroomkabel weer wordt terug gestoken
• Schakel de TV weer AAN
2. Zorg er voor dat de klokinstellingen goed staan
• Druk op de [Home] toets op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Configuratie] > [TV Instellingen] > [Voorkeuren] > [Klok] > [Automatische klokmodus] > [Handmatig]
Of
[Configuratie] > [TV Instellingen] > [Algemene instellingen / Voorkeuren] > [Klok] > [Handmatig]
Of
[Configuratie] > [Installatie] > [Klok] > [Automatische klokmodus] > [Handmatig]
• Voer de correcte datum en tijd in
3. Controleer de netwerkinstellingen van de TV
• Druk op de [Home] toets op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Instellingen] > [Netwerkinstellingen] > [Netwerkinstellingen bekijken]
Of
[Configuratie] > [Installatie] > [Netwerk] >[Netwerkinstellingen]
In het menu kunnen de volgende instellingen worden gedefinieerd:
[Netwerkmodus]: Dit moet staan op [DHCP/auto IP]
Dezwe optie zorgt er voor dat de TV automatisch de connectie update in het geval dat de router het IP adres verandert voor de TV.
[IP-adres]:
Als het IP-adres begint met 169 of 0.0, ga verder met stap 5. Dit betekent dat de router de connectie blokkeert of dat er geen connectie met de TV is.
4. Internetgeheugen wissen
• Druk op de [Home] toets op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Configuratie] > [Netwerkinstellingen] > [Appgeheugen wissen] of [Internetgeheugen wissen]
Of
[Configuratie] > [Installatie] > [Net TV geheugen wissen]
De cookies en zoekgeschiedenis zal worden verwijderd. Een bevestiging zal niet worden getoond.
• Herhaal stap 1, wacht 3 minuten totdat de TV volledig is opgestart en open Smart TV. Als de TV Smart TV niet opent, ga verder met stap 5.
5. Test een bekabelde verbinding, indien een draadloze verbinding wordt gebruikt
Een draadloze verbinding kan worden verstoord door metaal, muren, water of andere apparaten.
6. Neem contact op met de internetprovider
Toegang tot Smart TV kan worden geblokkeerd door de router of het thuisnetwerk. De internetprovider kan helpen met het controleren van de beveiligingsinstellingen van de router (b.v. firewall, cloud protectie).
7. Herinstalleer de TV
Wees er van bewust dat opnames en zenderinformatie verloren kan gaan tijdens herinstallatie van de TV.
• Druk op de [Home] toets op de afstandsbediening van de TV en selecteer:
[Configuratie] > [TV instellingen] > [TV opnieuw installeren]
Of
[Configuratie] > [TV instellingen] > [Algemene instellingen] > [TV opnieuw installeren]
• Volg de isntructie op het scherm.