1
Support

Service & Reparatie

Vraag een reparatie of omruiling aan via onze zelf-service

Is je Philips product kapot of werkt je product niet zoals het hoort? Wij helpen je graag verder. Op ze pagina vind je de hulp je nodig hebt. Als je geen oplossing voor het probleem kunt vinden door middel van de aangeraden probleemoplossingen, dan zullen wij je helpen met het aanvragen van een reparatie of omruiling van je product bij onze erkende Philips servicepartners. Bekijk mogelijke probleemoplossingen door de reparatie- of omruilingsaanvraag te starten.

 

Zoek eerst het modelnummer van je product op, voordat je een reparatie of omruiling inboekt.

Waar kan ik mijn modelnummer vinden?
Is een reparatie of omruiling nodig of kan ik het probleem zelf oplossen?

     

De meeste problemen met je product kan je zelf oplossen. Voordat je een reparatie of omruiling aanvraagt, raden we je aan om de voorgestelde probleemoplossingen te proberen en om te controleren of deze werken. De probleemoplossingen zijn gekoppeld aan het modelnummer van je product en zijn gecategoriseerd per soort probleem.

 

Werkt geen van de aanbevolen probleemoplossingen? Kies dan “nee” bij de vraag of de oplossing heeft geholpen en ga verder naar het aanvragen van een reparatie of omruiling. Je kan niet zelf kiezen of je product wordt gerepareerd of omgeruild, dit is afhankelijk van het type product.

 

Is je product buiten garantie? Dan kan je alleen een reparatie aanvragen. Let op: hier zijn kosten aan verbonden. Kijk voor meer informatie over de mogelijke kosten bij de vraag: “Zijn er kosten verbonden aan een reparatie of omruiling?”

 

Heb je een hygiëne product, zoals een tandenborstel of scheerapparaat? Dan is het buiten de garantieperiode niet mogelijk om deze om te ruilen of te repareren. Heb je vragen hierover? Neem dan gerust contact op met de klantenservice via philips.nl/contact. Wij helpen je graag verder. 

Welke gegevens heb ik nodig om een reparatie of omruiling aan te vragen?

Om een reparatie of omruiling aan te vragen heb je een aantal dingen nodig. Het is belangrijk dat je het modelnummer van je product bij de hand houdt (bijvoorbeeld HD9240/90 of SP9820/12), het serienummer (bijvoorbeeld 0912 of 16084) en je aankoopbewijs.

 

Heb je een deel van deze gegevens niet? Neem dan contact op met de klantenservice via philips.nl/contact. Wij helpen je graag verder.

Hoe werkt het inboeken van een reparatie of omruiling via de zelf-service tool?

Het inboeken van een reparatie of omruiling via de zelf-service tool is eenvoudig en bevat een paar duidelijke stappen.

    1.    Voer het modelnummer van je product in (bijv. HD9240/90) en klik op volgende

    2.    Selecteer het probleem dat je ervaart met het product en doorloop de aanbevolen oplossingen.

           Werkt geen van de oplossingen? Kies dan “nee” bij de vraag of de oplossing heeft geholpen en klik op “volgende”

    3.    Vul de aankoopdatum van je product in en klik op “volgende”

    4.    Op basis van het type product krijg je nu te zien of je in aanmerking komt voor een reparatie of omruiling.

           Je kan niet kiezen of je een reparatie of omruiling wilt, dit is afhankelijk van het type product. Kom je in aanmerking voor een reparatie?

           Dan kunnen hier kosten aan verbonden zijn als je product buiten garantie is. Klik hier voor de garantievoorwaarden.

 

Reparatie:

    5.    Klik op “Start reparatieaanvraag”. Je wordt nu doorverwezen naar de website van onze servicepartner E-Care

    6.    Volg de stappen en vul de benodigde gegevens in. Het kan zijn dat je sommige gegevens nogmaals moet invullen

    7.    Upload je aankoopbewijs

    8.    Omschrijf de klacht door middel van de verschillende dropdowns en vrije tekst velden,

           zodat wij je klacht zo goed mogelijk kunnen oplossen

    9.    Vul je persoonlijke gegevens in

    10.   Kies een bezorgoptie. Je kan ervoor kiezen om je product zelf af te geven bij E-Care,

           het af te geven bij een DHL afgiftepunt of het te laten ophalen tegen betaling

    11.   Kies je voor het DHL afgiftepunt? Dan krijg je de optie om een DHL afgiftepunt naar keuze te kiezen.

           Je ontvangt daarna een e-mail met een verzendlabel om je product op te sturen naar E-Care. Kies je voor het ophalen tegen betaling?

           Kies dan een ophaaldatum en dagdeel. DHL komt dan je pakketje ophalen

    12.   Ga akkoord met de algemene reparatievoorwaarden en het privacy statement. Verstuur de service aanvraag

    13.   Pak je product en alle bijbehorende accessoires stevig en beschermd in. Doe ook een kopie van het aankoopbewijs in de doos.

           Lever het product af bij het DHL afgiftepunt of E-care indien je niet hebt gekozen voor de ophaalservice

    14.  Je ontvangt je product binnen maximaal 10 werkdagen gerepareerd retour

 

Omruiling:

    5.     Klik op “Start registratie-proces”

    6.     Kies of je milieuvriendelijk afstand kan doen van je defecte product.

            Kan dit niet? Dan zorgen wij ervoor dat het product milieuvriendelijk wordt vernietigd

    7.     Upload je aankoopbewijs en klik op “volgende”

    8.     Vul het serienummer van je product in en omschrijf het defect van het product. Klik op “volgende”

    9.     Vul je gegevens in en klik op “volgende”

    10.   Controleer je gegevens en klik op “opslaan en machtigen”

    11.   Je product wordt opgestuurd. Je ontvangt het product binnen maximaal 4 werkdagen

Hoelang duurt het voordat ik mijn gerepareerde of omgeruilde product krijg?

Gebruikelijk duurt het onderzoek en reparatie van je product 10 werkdagen. Het opsturen van een omruilproduct duurt gebruikelijk 4 werkdagen.

 

Je kan de status van je reparatie bekijken via de “volg mijn reparatie” knop. Zodra je hierop klikt, word je doorverwezen naar de website van onze servicepartner E-Care. Vul hier je ordernummer en postcode in om de status van je reparatie te zien. Het ordernummer vind je in de e-mailcommunicatie van E-Care.

 

Je kan de status van je omruiling bekijken via de “volg mijn omruiling” knop. Vul hier je e-mailadres en “reparatienummer” in. Klik op “zoeken”. In het orderoverzicht kan je onderaan de pagina de status van de omruiling zien. Het “reparatienummer” ontvang je via e-mail na het aanvragen van een omruiling.

Zijn er kosten verbonden aan een reparatie of omruiling?

Dit is afhankelijk van de garantiestatus van je product. Is je product binnen garantie? Dan is een reparatie of omruiling kosteloos, zolang er aan de garantievoorwaarden is voldaan. Klik hier voor de garantievoorwaarden.

Als je product buiten garantie is, kan het niet meer worden omgeruild voor een ander product. Als reparatie niet beschikbaar is voor je product, neem dan contact op met onze klantenservice via philips.nl/contact. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

 

Kan je product wel gerepareerd worden? Dan zijn hier kosten aan verbonden. Deze bestaan uit de transportkosten, onderzoekskosten en de uiteindelijke reparatiekosten. Zonder jouw toestemming repareren we je product niet als de kosten hoger zijn dan de prijsopgavegrens. In dit geval ontvang je een prijsopgave ter goedkeuring.

 

Ga je akkoord met de reparatie prijsopgave? Dan betaal je alleen de transportkosten en reparatiekosten. Ga je niet akkoord met de reparatie prijsopgave? Dan betaal je wel de transportkosten en de onderzoekskosten.

 

Als de reparatiekosten lager liggen dan de prijsopgavegrens, dan wordt het product automatisch gerepareerd.

 

De onderzoekskosten en prijsopgavegrens zijn afhankelijk van het type product:

 

Transportkosten: €7,50 heen en €7,50 terug (€15,- totaal)

 

-          Onderzoekskosten klein huishoudelijk: €27,23 incl. btw

-          Prijsopgave grens klein huishoudelijk: €60,50 incl. btw

-          Onderzoekskosten espressomachine: €39,33 incl. btw

-          Prijsopgave grens espressomachines: €114,95 incl. btw

Ik heb mijn product geregistreerd bij MyPhilips voor extra garantie. Kan ik gebruik maken van de zelf-service tool?
Je kan gebruik maken van de zelf-service tool als je product nog binnen de 2 jaar garantie valt, zoals vermeld in de garantievoorwaarden. Valt je product in de extra garantieperiode (bijv. in het 3e jaar)? Neem dan contact op met de klantenservice via philips.nl/contact. Wij helpen je dan graag verder.
Philips product garantie

Philips product garantie

 

Vind meer informatie over de voorwaarden van uw garantie, ons garantiebeleid en de garantieperiode van uw product.

Ondersteunde  Philips merken: