Philips Healthcare Experience Consulting biedt een strategische benadering om de zorgbeleving van patiënten, familie en medewerkers te veranderen. Samen met al deze betrokkenen werkt een multidisciplinair team van deskundigen aan oplossingen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een diepte-analyse van de ervaringen, het ontwerp van patiëntvriendelijke ruimtes en de implementatie en evaluatie hiervan. Onze methode is bewezen succesvol. We gebruiken een systematische aanpak om de huidige situatie te beoordelen en geven aan op welke onderdelen verbeteringen mogelijk zijn. Ook geven we advies over implementatie in de vorm van concepten voor zorgomgevingen die zorgen voor:
Wilt u meer weten over onze werkwijze bij de herinrichting van Broward Infusion Center?
Strategie: Samen met de betrokkenen geven we betekenis aan de term “mensgerichte zorg”. Zo komen we tot een gedragen visie en strategie.
Realisatie: De concepten werken we uit in plannen, richtlijnen en eventuele technologische implementaties. Ook zijn Ambient Experience-oplossingen mogelijk.
Concept: De ontwikkelde strategie werkt door in de fysieke, organisatorische en operationele structuur van het ziekenhuis. Dit visualiseren we aan de hand van verschillende concepten.
Evaluatie: Philips helpt bij het continu verbeteren van patiëntervaringen, zodat uw dienstverlening op hoog niveau blijft en patiënten uw instelling positief blijven waarderen.
Onze unieke aanpak, Experience Flow Mapping, is een gestructureerde methode om inzicht in de zorgbeleving en overzicht van het klinische proces te krijgen. We observeren en interviewen patiënten, familieleden en zorgprofessionals en voeren data-analyses uit. We brengen alle data en inzichten in interactieve workshops met alle betrokkenen bijeen en brengen het zorgpad visueel in kaart. De verbetermogelijkheden die de meeste impact hebben, springen er direct uit. Dit creëert draagvlak voor verandering.
Onze klinische experts werken samen met ziekenhuizen en zorgsystemen om efficiënte klinische processen te ontwikkelen en klinische verbeterdoelen te bereiken. Wij begrijpen wat er in uw regio speelt en helpen mensen, processen, en technologieën zo op elkaar af te stemmen dat u een kosteneffectieve patiëntenzorg kunt aanbieden.
We analyseren meerdere databronnen. Daardoor kunnen wij onze bevindingen uit iedere fase van het adviestraject onderbouwen met feiten en cijfers. Onze data-analisten: Alle data hier opgenomen zijn alleen ter illustratie en niet gebaseerd op werkelijke gegevens.
Lees meer over onze healthcare consultancy
Verbetering van het oncologisch zorgpad bij UMC-Utrecht
Philips observeerde en analyseerde de huidige situatie en deed voorstellen die een kortere tijd-tot-behandeling realiseerden. Ook werd de tijd die nodig is voor multidisciplinaire overleggen drastisch verkort.
Prestatieverbeteringen in echografie bij Rijnstate
In samenwerking met Rijnstate ontwikkelden de Philips consultants een strategie om de capaciteit van de vier echografielocaties beter te benutten. De productie nam in korte tijd met 30% toe in de poliklinieken.
Verbeteren van de ervaring bij het JBZ
Het Jeroen Bosch Ziekenhuis installeerde in twee röntgenkamers de Ambient Experience. Patiënten en medewerkers ervaren daar nu een prettige en rustgevende omgeving. Dit leidt tot hogere tevredenheid.
*Resultaten uit casestudies zijn niet voorspellend voor resultaten in andere gevallen. Resultaten in andere gevallen kunnen variëren.
You are about to visit a Philips global content page
ContinueYou are about to visit the Philips USA website.
Ik begrijp het