Nieuwscentrum

jun 07, 2022

Philips kondigt nieuwe benoemingen van Léon Kempeneers en Henk Valk aan

• Léon Kempeneers is eindverantwoordelijk voor de commerciële activiteiten in Nederland, België en Luxemburg
  • Henk Valk is benoemd tot Head of Connected Care in West-Europa

Philips heeft Léon Kempeneers benoemd tot Managing Director in de Benelux. Léon neemt de eindverantwoordelijkheid voor de commerciële activiteiten en strategische samenwerkingen met ziekenhuizen en partners in de Benelux over van Henk Valk, die is benoemd tot Head of Connected Care in West-Europa. Henk bouwt in deze nieuwe rol voort op de successen in de Benelux van de afgelopen tien jaar, waarin Connected Care een belangrijke rol heeft gespeeld.

“De zorg heeft te maken met grote uitdagingen in de komende jaren. Philips heeft veel innovaties die ziekenhuizen vooruit kunnen helpen, bijvoorbeeld ons groeiende aanbod van IT-oplossingen”, zegt Léon Kempeneers. “Ik wil vanuit mijn nieuwe rol graag een bijdrage leveren aan het verbeteren en toegankelijk houden van de zorg in Nederland, België en Luxemburg. We kunnen ziekenhuizen ondersteunen om data steeds beter te ontsluiten, te analyseren en in te zetten voor diagnose en behandeling. Vanuit mijn consultancy achtergrond zie ik ook kansen om de implementaties van innovaties en IT in de zorg verder te verbeteren. Door in partnerschap te werken kunnen we met de huidige technologie veel meer bereiken en betere zorg bieden voor patiënten in een prettige werkomgeving voor het zorgpersoneel.”

Léon werkt sinds 2016 bij Philips Benelux waar hij vanuit zijn consultancy en ondernemersachtergrond het healthcare consultancy team heeft opgezet. Dit team helpt ziekenhuizen bij het verbeteren van processen, innovatie en implementeren van nieuwe technologie. Vanaf 2019 was Léon ook verantwoordelijk voor innovatie en strategie. In december 2020 startte hij als General Manager Health Systems waarbij hij het commerciële team voor de gezondheidszorgactiviteiten in de Benelux leidde. Onder de leiding van Léon sloot het team strategische partnerschappen met onder andere het Flevo Ziekenhuis, Alrijne de SAZ, Zuyderland en het IJsselland Ziekenhuis.

Henk Valk is benoemd tot Head of Connected Care in West-Europa. Hier zal hij verder bouwen aan de digitalisering van de zorg. In zijn nieuwe rol blijft Henk betrokken bij Philips Benelux. Onder de leiding van Henk zijn in de Benelux in de afgelopen tien jaar vele strategische partnerschappen tot stand gekomen, is een grote bijdrage geleverd aan de COVID-zorg en zijn verschillende innovatieve oplossingen geïntroduceerd. Een recent voorbeeld is de introductie van de Philips Healthdot voor monitoring op afstand.

“In Nederland hebben we de afgelopen jaren een stevige basis gelegd voor het digitaliseren en verbeteren van de zorg, waarvan het onlangs gesloten Connected Care partnerschap met het Bravis Ziekenhuis een mooi voorbeeld is”, zegt Henk Valk. “Ik ben enorm trots op het Benelux-team en blijf nauw betrokken om samen met ziekenhuizen de zorg te verbeteren. In mijn nieuwe rol neem ik de lessen en ervaringen uit de Benelux mee naar andere landen in West-Europa. Er is hier enorm veel potentie voor verbeterde monitoring in het ziekenhuis en op afstand, het realiseren van gegevensuitwisseling in de zorg en verschillende slimme oplossingen om de werkdruk in de zorg te verlagen.”

In zijn nieuwe functie gaat Léon ook nauw samenwerken met Sylvia van Es (President Philips Nederland). Zij vertegenwoordigt Philips op nationaal, regionaal en lokaal niveau, naar overheden, werkgeversorganisaties en in diverse samenwerkingsverbanden. Ze is actief betrokken bij nationale en regionale beleidsthema’s op het gebied van innovatie en gezondheidstechnologie.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 79.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2021 een omzet van 17,2 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Pieter de Meer

PR & Communications Manager Health Systems Benelux

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Media assets

Léon Kempeneers

Henk Valk

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.