Nieuwscentrum
masthead 20191126 Philips Grand Prix prijs BuurtAED nl 3 l

jan 16, 2020

Philips en de Hartstichting winnen goud tijdens Grand Prix Marketing Awards

Gemiddelde leestijd: 2-4 minuten

Philips en de Hartstichting hebben tijdens de uitreiking van de Grand Prix Marketing Awards goud gewonnen voor hun crowdfundingsplatform BuurtAED.nl. Tijdens de feestelijke avond in hartje Amsterdam kwamen mooie campagnes uit zeer diverse sectoren voorbij. Uit alle creatieve en inspirerende campagnes die genomineerd waren, kwam BuurtAED.nl als winnaar uit de bus in de categorie ‘Not for profit’. 

 

Dat deze campagne zo bijzonder is en mensen in beweging brengt, blijkt wel uit het feit dat de aanmeldingen en donaties op BuurtAED.nl blijven doorgaan zonder dat er actief campagne wordt gevoerd. Eerder wonnen Philips en de Hartstichting al een Effie Award en een gouden SponsorRing. Deze avond kwamen daar dus nog twee prijzen bij. BuurtAED.nl won namelijk niet alleen de prijs voor de beste campagne in 2019 in de categorie ‘Not for profit’, zij ontving ook een Bekroning. Dat is een beloning voor een specifieke categorie binnen contentmarketing. In dit geval voor ‘gerealiseerde conversie’ binnen de hoofdcategorie ‘distributie’.

Philips en de Hartstichting winnen goud tijdens Grand Prix Marketing Awards - Geertje van Keulen

Philips en de Hartstichting hebben in 2018 de handen ineengeslagen. Zij willen zich samen inspannen om de overlevingskans bij een hartstilstand te vergroten. De meeste mensen krijgen thuis een hartstilstand, dus hoe meer AED’s er in woonwijken hangen, hoe groter de overlevingskans is. Samen maken zij het met BuurtAED.nl mogelijk om op een makkelijke manier geld in te zamelen voor een kwalitatief goede AED. Philips legt daarbij een startbedrag van minimaal €1.000 in om het extra aantrekkelijk te maken. 

Inmiddels zijn er mede door de BuurtAED campagne meer dan 1.600 AED’s gefinancierd. Een fantastisch resultaat waar we enorm trots op zijn, maar we zijn er nog niet. Het doel is om ervoor te zorgen dat heel Nederland een 6-minutenzone wordt.

Nanda Huizing

Head of Brand, Communications & Digital bij Philips Benelux

De Hartstichting becijferde recentelijk dat voor een landelijk dekkend netwerk op dit moment nog 5.000 AED’s nodig zijn. Volgens de Hartstichting is bij een hartstilstand de overlevingskans het grootst als je direct 112 belt en binnen 6 minuten begint met reanimeren en een AED inzet. Dat noemen we de ‘6-minutenzone’. “Inmiddels zijn er mede door de BuurtAED campagne meer dan 1.600 AED’s gefinancierd. Een fantastisch resultaat waar we enorm trots op zijn, maar we zijn er nog niet. Het doel is om ervoor te zorgen dat heel Nederland een 6-minutenzone wordt,” aldus Nanda Huizing, Head of Brand, Communications & Digital bij Philips Benelux.

Hoe kun jij helpen?

Op het crowdfunding platform BuurtAED.nl kun je eenvoudig geld inzamelen voor een AED in jouw buurt. Er loopt al in meer dan 4.600 buurten een actie, dus kijk eens op de website of jouw buurt er bij zit. Is er nog geen inzameling, start dan zelf een actie en zorg zo samen met de rest van Nederland voor een landelijk dekkend netwerk. 

Deel op social media

  • https://www.philips.nl/a-w/about/news/archive/standard/about/news/articles/2020/20200116-philips-en-de-hartstichting-winnen-goud-tijdens-grand-prix-marketing-awards.html Link gekopieerd

Onderwerpen

Contact

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.