Nieuwscentrum

nov 13, 2019

Personal Health Business Leader Roy Jakobs in De Telegraaf: “onze apparaten gaan consumenten adviseren”

Gemiddelde leestijd: 2-4 minuten

Roy Jakobs, Chief Business Leader Personal Health bij Philips, vertelt in De Telegraaf over de toekomst van de gezondheidstechnologie voor consumenten, en hoe je persoonlijke data inzet om gezonder gedrag te stimuleren. Ook legt hij uit hoe sommige – op het eerste gezicht misschien minder voor de hand liggende – oplossingen helpen het leven te verbeteren.

 

Data is volgens Roy Jakobs waar het op dit moment allemaal om draait binnen de gezondheidstechnologie. “Het pad dat we zijn ingeslagen moet leiden naar een bedrijf dat alles weet van gezondheid en de data die daarover beschikbaar is. De volgende stap in persoonlijke gezondheid is dat je weet hoe je aan die persoonlijke data kunt komen en hoe je die inzet, zodat mensen zich bijvoorbeeld thuis gezonder gaan gedragen als een arts heeft geconstateerd dat ze aan een chronische ziekte lijden. Dat zijn de terreinen die we aan het verkennen zijn,” vertelt hij.

Er vindt een enorme verschuiving plaats in de €1,8 miljard die we jaarlijks uitgeven aan onderzoek en ontwikkeling. Als je kijkt naar de onderzoeks- en ontwikkelingsstaf bij Philips, dan bestaat die voor meer dan 50% uit softwareontwikkelaars.

Roy Jakobs

Chief Business Leader Personal Health bij Philips

Softwareontwikkeling

Philips is zich steeds meer aan het ontwikkelen van een producent van hardware naar een softwareontwikkelaar. “Er vindt een enorme verschuiving plaats in de €1,8 miljard die we jaarlijks uitgeven aan onderzoek en ontwikkeling. Sommige mensen zien ons als een hardware-speler, maar als je kijkt naar de onderzoeks- en ontwikkelingsstaf bij Philips, dan bestaat die voor meer dan 50% uit softwareontwikkelaars. We hebben meer dan vierhonderd datawetenschappers en daarnaast steeds meer programmeurs,” aldus Roy.
/content/dam/corporate/newscenter/nl/standard/resourRoy Jakobs, Philips Chief Business Leader Personal Health

Roy Jakobs

Roy trad in 2010 in dienst bij Philips als Chief Marketing Officer voor Philips Lighting, waar hij de LED-transformatie dreef door wereldwijde marketing van de verlichtingsactiviteiten, voortbouwend op eerdere successen op het gebied van digitale transformatie. In 2012 werd Roy CEO van Philips Middle East & Turkey. Hij heeft een trackrecord in strategie, innovatie, ontwikkeling van nieuwe bedrijven en fusies en overnames, marketing en verkoop. Sinds 2018 is hij Chief Business Leader Personal Health.

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20