Nieuwscentrum

apr 20, 2021

Philips produceert honderd miljoenste mesje voor OneBlade, een revolutionair product op het gebied van mannenverzorging

Jay-Jay Boske neemt in de Philips innovatie- en productiecentrum in Drachten het 100 miljoenste mesje in ontvangst

• Sinds de lancering in 2016 is er met de komst van de Philips OneBlade een nieuwe categorie gekomen in de wereldwijde markt voor mannenverzorging- één product voor scheren, trimmen en stylen
  • Met de OneBlade Face + Body is het mogelijk om zowel gezichts- als lichaamshaar te trimmen, stylen en strakke lijnen aan te brengen
  • Het honderd miljoenste mesje is een belangrijke mijlpaal - Philips’ innovatieteam zal het OneBlade assortiment blijven uitbreiden en nieuwe doelgroepen aanspreken

Eindhoven, the NetherlandsKoninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), wereldwijd marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, kondigde vandaag de productie van het honderd miljoenste OneBlade mesje aan. Jay-Jay Boske, eigenaar van DAY1 - een van de grootste online platformen voor mannen in Nederland -  en al meer dan twee jaar ambassadeur voor OneBlade - had de eer het 100 miljoenste mesje op zijn eigen OneBlade te zetten. Hij kreeg het 100 miljoenste mesje overhandigd door Özkan Tece, site manager van het Philips innovatie- en productiecentrum in Drachten, waar de scheermesjes geproduceerd worden.

De indrukwekkende mijpaal van 100 miljoen mesjes onderstreept het succes van het werk dat door het Nederlandse Philips grooming innovatie team is geleverd om het geavanceerde OneBlade scheer- en trimapparaat te ontwikkelen. Het team blijft innoveren en de mannenverzorgingsmarkt opschudden met nieuwe OneBlade oplossingen, zoals de OneBlade Face + Body, en blijft de grenzen blijven verleggen door de assortimenten uit te breiden en nieuwe doelgroepen aan te spreken.

Dominique Oh

Business Leader Grooming en Beauty bij Philips

“Bij Philips geloven we dat mensen hun individualiteit moeten kunnen omarmen zodat ze kunnen zijn wie ze willen zijn, niet alleen vandaag, maar ook volgend jaar en het jaar daarna. “ zegt Dominique Oh, Business Leader Grooming en Beauty bij Philips. “Dat is de reden waarom onze innovatieteams producten blijven onwikkelen waarmee je op een eenvoudige manier de look kan bereiken die je wilt of de look kunt vinden die bij je past. Ik ben trots dat dit unieke mesje, ontworpen en uitgevonden door Philips voor OneBlade, de belangrijke mijlpaal van honderd miljoen geproduceerde mesjes heeft bereikt.”

De must-have styling tool van de nieuwe generatie

De afgelopen jaren heeft er een grote verschuiving plaatsgevonden in het stylen van gezichtshaar die de mannenverzorgingsmarkt heeft veranderd. Wereldwijd scheren mensen, voornamelijk millennials (18-34 jaar oud), zich minder en uiten ze hun persoonlijkheid steeds meer door hun gezichtshaar op een bepaalde manier te stylen. Ondanks deze wijd verspreide gedragsverandering, die eerder decennialang niet heeft plaatsgevonden, waren de tools die millenials tot hun beschikking hadden nauwelijks veranderd. Dit veranderde toen Philips in 2016 met een nieuwe oplossing kwam - de OneBlade. Met deze unieke tool kunnen gebruikers gemakkelijk haar van elke lengte stylen, trimmen en strakke lijnen maken. De OneBlade heeft meer dan 27 miljoen gebruikers wereldwijd en dat aantal groeit nog elke dag.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 82.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2020 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Klik hier voor meer informatieKlik hier voor minder informatie

Onderwerpen

Mireen van Limpt

Philips Benelux
PR Manager Personal Health

Ine Marije Buisman

PR Lead Personal Health Western-Europe

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Media assets

Özkan Tece en Jay-Jay Boske © Frank van Beek

Deel op social media

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.