Nieuwscentrum

sep 02, 2020

Philips lanceert nieuwe innovaties om mensen te helpen hun gezondheid op peil te houden

  • Health-at-home’ is in opkomst en zal blijven– de kwetsbaarheid van onze gezondheid maakt dat mensen dringend behoefte hebben aan preventieve zorg en gezond leven
  • Philips introduceert ‘connected solutions’ die inzicht bieden in je eigen gezondheid en mensen in staat stellen om gepersonaliseerde keuzes te maken voor een gezonde levensstijl
  • De COVID-19 pandemie versnelt de digitalisering, om tegemoet te kunnen komen aan de dringende noodzaak om (virtueel) verbonden te blijven met zorgverleners
Amsterdam, NederlandKoninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), een wereldleider op het gebied van gezondheidstechnologie, presenteerde vandaag nieuwe benaderingen van gezondheid en gezondheidszorg en de verschuiving naar health-at-home, op zijn virtuele persevenement over consumenten gezondheid. Tegen de achtergrond van COVID-19 is de noodzaak voor consumenten om zo gezond mogelijk te blijven relevanter dan ooit. Op het virtuele evenement van vandaag, dat samenvalt met IFA 2020, kondigde Philips een uitbreiding van zijn consumer health portfolio aan met een reeks innovaties om mensen te helpen een gezonde levensstijl te behouden en digitale mogelijkheden die hen in staat stellen in contact te blijven met hun zorgprofessionals, nu wereldwijd duidelijk is geworden dat fysieke bezoeken aan artsen niet altijd meer vanzelfsprekend zijn. 
Geconfronteerd met de kwetsbaarheid van hun gezondheid, zijn mensen steeds meer gefocust op wat voor hen het belangrijkst is – zichzelf en hun dierbaren gezond en veilig houden.

Deeptha Khanna

Chief Business Leader Personal Health

“Geconfronteerd met de kwetsbaarheid van hun gezondheid, zijn mensen steeds meer gefocust op wat voor hen het belangrijkst is – zichzelf en hun dierbaren gezond en veilig houden”, zegt Deeptha Khanna, Chief Business Leader Personal Health. “We zitten midden in een paradigmaverschuiving, zowel wat betreft de mentaliteit van mensen als wat betreft de manier waarop zorgsystemen digitaliseren en telezorg aan hun portfolio toevoegen. Nu mensen het grootste deel van hun tijd thuis doorbrengen en hun gezondheid tot een prioriteit maken, is health-at-home van essentieel belang. Philips maakt gebruik van de nieuwste technologieën om intelligente, gepersonaliseerde oplossingen te bieden die mensen in staat stellen hun gezondheid in elke situatie te beheren”. 

 

Om tegemoet te komen aan de behoeften van de snelgroeiende ontwikkelingen op het gebied van gezondheid en gezondheidszorg, richt Philips zich op connected gezondheidsproposities voor consumenten, die mensen helpen thuis voor hun gezondheid te zorgen. Denk hierbij aan het volgen van hun eigen gezondheid, het hebben van controle over hun eigen gegevens en het op afstand kunnen delen van deze gegevens met zorgverleners. Nu mensen zich steeds meer zorgen maken over hun gezondheid en die van hun dierbaren en sommigen als gevolg van COVID-19 bang of ongerust zijn om naar een dokter, tandarts of ziekenhuis te gaan, heeft telezorg meer aandacht gekregen dan ooit tevoren. Steeds meer mensen zijn nu actief op zoek naar virtuele manieren om zorg te dragen voor hun gezondheid.

Wanneer de toegang tot tandartsen beperkt is, helpt Philips om een goede mondhygiëne te behouden

In de huidige mondgezondheidszorg speelt teledentistry een steeds belangrijkere rol. Door COVID-19 zijn veel mensen niet in staat geweest om hun tandarts of mondhygiënist te bezoeken, maar ze weten wel dat regelmatige controles belangrijk zijn om een gezonde mond te behouden en potentiële problemen in een vroeg stadium op te sporen. Philips Sonicare teledentistry is nu beschikbaar voor tandartsen in de Verenigde Staten . Door tandartsen in staat te stellen hun patiënten virtueel te benaderen, kunnen tandartspraktijken de continuïteit van de dienstverlening garanderen met advies over mondverzorging en hygiënecontroles om veelvoorkomende mondproblemen, zoals tandvleesziektes, gaatjes en ontstekingen, te beoordelen.

 

Een gezonde mond betekent niet alleen goed poetsen als onderdeel van een dagelijkse routine, maar ook reinigen tussen de tanden (ongeveer 40% van het oppervlak van onze tanden) en het reinigen van de tong. Met de innovatieve connected power tandenborstels die gebruik maken van slimme en sonische technologie, de binnenkort te lanceren Philips Sonicare Power Flosser [2] en geavanceerde tongverzorgingsproducten worden mensen in staat gesteld om op de best mogelijke manier voor hun mond te zorgen. 

Philips helpt (aanstaande) ouders in uitdagende tijden

Vanaf het begin van de zwangerschap tot en met de geboorte en verzorging van pasgeborenen neemt Philips Avent ouders mee op een reis die zowel mooi als uitdagend is. Met deskundig advies en informatie die afgestemd is op de ontwikkelingsfase van hun baby en is aangepast op de huidige COVID-19 situatie, betrekken de Philips’ Zwangerschap+ en Baby+ apps en in-app diensten ouders actief bij het zoeken naar betrouwbare informatie. Deze apps zijn ontwikkeld in samenwerking met professionals in de gezondheidszorg en ouders. Met een gecombineerd aantal van bijna 40 miljoen downloads hebben deze apps hun relevantie en impact al bewezen.

 

Philips Avent heeft een breed portfolio aan producten en diensten om jonge ouders te ondersteunen bij de verzorging van hun pasgeboren baby. De nieuwste innovaties zijn onder andere de Philips Avent Elektrische Borstkolf – een eenvoudige, snelle en zachte oplossing die de natuurlijke voedingsbeweging van een baby nabootst. Ook nieuw zijn de samenwerkingsverbanden met GlaxoSmithKine, om bekendheid te geven aan vaccinaties, en een samenwerking met Disney Music om gratis toegang te geven tot Disney slaapliedjes via de Baby+ app[3].

Meer innovaties

Andere innovaties op het gebied van slaap, luchtzuivering, voeding, mondverzorging, strijken, stofzuigen, male grooming en beauty zullen in de loop van 2020 en 2021 wereldwijd worden uitgerold in de verschillende markten. Voorbeelden hiervan zijn de Philips Sonicare DiamondClean 9000, Philips Steiltang 9000 met SenseIQ technologie, de Philips Shaver 7000 met SkinIQ technologie en diverse huishoudelijke apparaten. 

 

Bekijk een herhaling van de fireside chat met Rianne Meijerman, Head of Consumer Marketing, en Jeroen Tas, Chief Innovation & Strategy Officer, tijdens Philips’ virtuele consumer health persevenement door hier te klikken.

 

[1] Philip Sonicare Teledentistry is alleen beschikbaar in de Verenigde Staten.

[2] Product wordt nog niet in de Benelux geïntroduceerd.

[3] Op dit moment alleen beschikbaar in Engelstalige markten.

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 81.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2019 een omzet van 19,5 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum

Meer informatieMinder informatie

Onderwerpen

Contact

Ine Marije Buisman

Ine Marije Buisman      

Senior Public Relations Lead Personal Health Benelux

Tel: +31 6 10084355

Amber van Geluk

Amber van Geluk

PR Manager Personal Health

Tel: +31 6 1142 3034

Media assets

Deel op social media

(Meer) gerelateerd nieuws