Customer Services Portal

Customer Services Portal

Het digitale platform voor meldingen en beheer en onderhoud van bedrijfsmiddelen – altijd en overal.

Beheer service-activiteiten voor al uw bedrijfsmiddelen

 

Effectief beheer van de service-activiteiten voor al uw beeldvormingssystemen en -software is cruciaal, maar vormt ook een uitdaging. U hebt één oplossing nodig om al uw bedrijfsmiddelen te beheren. Met ons Customer Services Portal (CSP) wordt het een stuk eenvoudiger om overzicht te houden over alle onderdelen van uw beeldvormingsapparatuur.

 

U krijgt snel inzicht in de toestand van uw bedrijfsmiddelen, onderverdeeld op basis van de beeldvormingsmodaliteit, het contract en de locatie.

Nu kunt u eenvoudig nieuwe serviceverzoeken aanmaken en actuele en historische service-gegevens inzien zonder uw werkstroom te onderbreken. Bekijk rapporten, contractgegevens en inventarislijsten op elk gewenst moment. Bij alle Philips-apparatuur kunt u gebruikmaken van het CSP.

Customer Services Portal demo
Bekijk de CSP-demo en ontdek hoe u werkstromen kunt stroomlijnen, contracten kunt inzien en gedetailleerde rapporten kunt bekijken – altijd en overal.

Inloggen op de Portal


Krijg toegang tot het managementplatform, houd uw serviceverzoeken in de gaten en bekijk uw bedrijfsmiddelen.

Geen account?


Neem contact met ons op om toegangsrechten aan te vragen of vragen te stellen over uw account (niet in alle landen beschikbaar).

Krachtige functionaliteit

Continuously improving
Voortdurende verbetering
Aanpassingen van contractgegevens, inzicht in de beschikbare onderdelen en optimalisering van de zoekfunctie
Streamline workflow

Stroomlijnen van werkstromen

Een centraal overzicht van de gegevens van uw bedrijfsmiddelen helpt u om de werkstromen zo efficiënt mogelijk in te richten.

Comprehensive reporting

Uitgebreide rapportagefunctie

Optimaliseer uw werkstromen en neem beter onderbouwde beslissingen met hulpmiddelen voor het opstellen, bekijken en downloaden van rapporten.

Convenient access

Eenvoudige toegang

Eén oplossing voor het beheer van uw medische apparatuur en software.

Total service case management

Integraal beheer van serviceverzoeken

Maak nieuwe serviceverzoeken aan, controleer de voortgang van ingediende verzoeken en bekijk alle service-activiteiten in één handig overzicht.

View your contracts

Bekijk je contracten

Al uw contracten op één plaats, met altijd de meest recente gegevens.

Always there, always on

Ontworpen voor uw behoeften

Op basis van feedback van onze klanten biedt elke volgende CSP-versie nieuwe mogelijkheden om de beschikbaarheid en productiviteit van uw systemen nog effectiever te beheren.

Understanding your needs, designed for you

Altijd beschikbaar, altijd paraat

De Customer Services Portal is 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar – waar u zich ook bevindt – en helpt u om na te gaan welke bedrijfsmiddelen in uw organisatie inzetbaar zijn. Daarnaast kunt u serviceverzoeken indienen voor bedrijfsmiddelen die niet inzetbaar zijn.

Waarom kiezen voor de Customer Services Portal?

Customer testimonial: Erik Dupont

Customer testimonial Erik Dupont


Erik Dupont, medisch fysicus bij Academisch Ziekenhuis Seeland, gebruikt de Customer Services Portal om de operationele efficiëntie te bevorderen, de levensduur van apparatuur te voorspellen en de uitvaltijd zoveel mogelijk te beperken.
De Customer Services Portal is een uitstekende manier om met Philips te communiceren. We beschouwen het als een hulpmiddel om tijdrovende procedures te voorkomen. Het zorgt voor betere informatie-uitwisseling en voorziet in nuttige servicegegevens."

Erik Dupont, medisch fysicus, Academisch Ziekenhuis Seeland, Denemarken

Veelgestelde vragen 

Algemene vragen over de Philips Customer Services Portal

Wat is de Philips Customer Services Portal?

Effectief beheer van de service-activiteiten voor al uw beeldvormingssystemen en -software is cruciaal, maar vormt ook een uitdaging.  De Philips Customer Services Portal (CSP) maakt het leven gemakkelijker door één omgeving te bieden voor het beheer van al uw bedrijfsmiddelen.

 

Altijd beschikbaar, altijd paraat

De Customer Services Portal is 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar – waar u zich ook bevindt – en helpt u om na te gaan welke bedrijfsmiddelen in uw organisatie inzetbaar zijn. Daarnaast kunt u serviceverzoeken indienen voor bedrijfsmiddelen die niet inzetbaar zijn.

 

De Portal stelt u in staat om beter onderbouwde beslissingen te nemen over uw medische apparatuur en de bijbehorende diensten, en helpt u om uw bedrijfsresultaten te verbeteren door de werkstromen te stroomlijnen. 

De Customer Services Portal is altijd beschikbaar en altijd paraat.

 

Ontworpen voor uw behoeften

Om echt te begrijpen waar u behoefte aan hebt en om daar zo goed mogelijk op in te spelen, vragen we u regelmatig om advies. 

Op basis van uw feedback bevat elke volgende CSP-versie nieuwe mogelijkheden om online de beschikbaarheid en productiviteit van uw systemen te coördineren en nog effectiever te beheren.

Structuur van Customer Services Portal

Aangezien uw zorginstelling kan bestaan uit meerdere locaties, afdelingen etc., maakt Philips Healthcare accounts aan in zijn Event Management System om de bedrijfsmiddelen (medische apparaten) in groepen onder te verdelen.

Om te zorgen dat alle relevante accounts zichtbaar zijn in de Customer Services Portal voor onze klanten, hebben we een hoofdaccount aangemaakt waaraan de onderliggende accounts worden toegekend.

 

Als een bedrijfsmiddel, serviceverzoek of servicecontract niet zichtbaar is of als de gegevens niet correct worden weergegeven in de Customer Services Portal, neem dan contact op met uw lokale CSP-contactpersoon.

Soorten gebruikersaccounts

De Customer Services Portal maakt onderscheid tussen twee rollen:

 

  • Customer Portal User (CPU): een gebruiker die toegang heeft tot de Customer Services Portal. Een CPU kan de accounts zien die aan het desbetreffende hoofdaccount zijn toegekend.

 

  • Customer Portal Manager (CPM): een gebruiker met dezelfde rechten als een CPU die tevens het gebruikersbeheer voor een bepaald hoofdaccount kan verzorgen: nieuwe CPU's aanmaken, de toewijzing van accounts veranderen en accounts deactiveren. 
Welke browsers worden ondersteund?
Browser
Versie
Internet Explorer
9 of hoger
Google Chrome
Alle versies
Firefox
Alle versies
Begrippenlijst
Term
Omschrijving
Omschrijving bedrijfsmiddel
Interne Philips-omschrijving van bedrijfsmiddel
Referentienummer bedrijfsmiddel
Intern Philips-nummer van bedrijfsmiddel
Serviceverzoek – Prioriteit
1 – Kritieke situatie
2 – Systeem uitgevallen
3 – Systeem functioneert in beperkte mate
4 – Terugkerend probleem
5 – Geplande activiteit
Soort activiteit
Door klant gemeld probleem
Vraag over veiligheid
T2-activiteiten
Opmerkingen door derden
Nummer serviceverzoek
Intern Philips-nummer van serviceverzoek
Herkomst serviceverzoek

Telefoon: Verzoek is telefonisch gemeld aan Philips Customer Care Centre

Internet: Verzoek gemeld via Customer Services Portal

Status serviceverzoek
Nieuw: serviceverzoek is geregistreerd.
In behandeling: een Philips-onderhoudsmonteur heeft het verzoek in behandeling.
Opgelost: het gemelde probleem is opgelost.
Afgesloten: het dossier is gesloten en gearchiveerd.
Aanduiding bedrijfsmiddel
Een zelf te bepalen aanduiding van het bedrijfsmiddel die wordt ingevoerd door de Customer Portal Manager
Soort activiteit
Correctief onderhoud
Preventief onderhoud
Field Change Order
Installatie
Applicatie-ondersteuning
Informatie voor klanten
Aanpassing contract
Einddatum contract
Groen: meer dan 90 dagen na vandaag
Geel: meer dan 30 en minder dan 90 dagen na vandaag
Rood: minder dan 30 dagen na vandaag
Functionele locatiebeschrijving
Fysieke locatie van het apparaat of bedrijfsmiddel volgens Philips-gegevens over geïnstalleerde systemen
Installatiedatum
De installatiedatum volgens Philips-gegevens over geïnstalleerde systemen
Beschrijving regel
Beschrijving van het Philips-contract
Nummer regel
Nummer van Philips-contract dat bij bedrijfsmiddel hoort
PO
Purchase Order
Productmodaliteit
De groep waartoe een productreeks behoort, zoals:
MR: Magnetic Resonance (magneetresonantie)
US: UltraSound (echografie)
CT: Computer Tomography (computertomografie)
iXR: Interventional X-Ray (interventieröntgensystemen)
Sluitingsdatum melding
Sluitingsdatum gemeld door Philips-onderhoudsmonteur
SAP SWO
Intern Philips-SAP-referentienummer
Serienummer
Serienummer van het bedrijfsmiddel
Servicecontract
Philips-servicecontractnummer
Rapport uitvoering en kwaliteit van dienstverlening
U kunt een rapport over de uitvoering en kwaliteit van de dienstverlening downloaden als u hierop voor het betreffende bedrijfsmiddel recht hebt
Aard van dienst
Op locatie
Op afstand
Reparatie van elektronische onderdelen
Alleen onderdelen
Service voor onderaannemers
Verzenden aan
Account aan wie contract is verkocht
Status
Actief, inactief, etc. 
Technical ID (Tech ID)
Intern technisch Philips-referentienummer
UDI
Unique Device Identifier (uniek identificatienummer voor apparaat)

Vragen over het gebruik van de Philips Customer Services Portal

Hoe kan ik gebruikersaccounts aanmaken als Customer Portal Manager?
  • Log in op de Philips Customer Services Portal (https://www.customerservices.philips.com) als Customer Portal Manager.
  • Ga naar het tabblad ‘My Accounts’, sorteer op de naam van het account en selecteer het hoofdaccount.
  • Gebruik de knoppen om accounts aan te maken of toe te kennen of contactpersonen te bekijken.
     

Bij het aanmaken van nieuwe gebruikers worden de datum- en tijdnotatie, de tijdzone en de taal ingesteld op de standaard CPM-waarden.

Hoe kan ik de taalinstellingen wijzigen?
Hoe moet ik rapporten opstellen?
Log in op de Customer Services Portal en ga naar het onderdeel ‘Report Builder’ voor meer informatie over het opstellen van rapporten en voor handige informatie over het opstellen van veelgebruikte rapporten.
Hoe moet ik een serviceverzoek indienen?

In de Customer Services Portal kun je op drie manieren een nieuw serviceverzoek aanmaken:

 

  • Via het beginscherm
  • Via het tabblad ‘Serviceverzoeken’
  • Via het scherm ‘Gegevens bedrijfsmiddel’

 

Voer geen persoonlijke gezondheidsgegevens in of informatie waaruit iemands identiteit kan worden afgeleid.

N.B.: Als prioriteitsniveau 1 van toepassing is (bij een kritieke situatie) moet u onmiddellijk telefonisch contact opnemen met uw lokale Customer Service Contact Centre.

Gerelateerde diensten

  • Managed Maintenance service

    Managed Maintenance service

    Ons contract voor beheerde onderhoudsdiensten (Managed Maintenance Services) is geschikt voor apparatuur van verschillende leveranciers, en kan u helpen om de uitvaltijd van uw beeldvormingsapparatuur tot een minimum te beperken.

  • Serviceovereenkomsten op maat

    Serviceovereenkomsten op maat

    Een breed dienstenportfolio voor de aanpak van uw unieke onderhoudsuitdagingen en financiële behoeften.

Wat is trending

@PhilipsNL

Lees meer