No bounds

Vrij van grenzen. Betere gezondheidszorg.
Klinische procesprestaties en de algemene ervaring van de patiënt verbeteren

Praat met ons over grenzen doorbreken

Tegenwoordig mag gezondheidszorg, net als gezondheid, geen grenzen kennen.

Praat met ons over grenzen doorbreken

Het Westchester Medical Center Health Network (WMCHealth) levert al tientallen jaren uitstekende zorg en implementeert voortdurend prestatieverbeteringen. Zij wilden echter operationele verbeteringen met meer impact doorvoeren in hun katheterisatie- en EP-laboratoria.


Ze kozen Philips als een innoverende en vertrouwde partner om hen te helpen bij het verbeteren van hun activiteiten en het implementeren van veranderingen die hun langetermijnstrategie ondersteunen. Er werd een projectteam samengesteld met medewerkers van Philips en de klant dat zich voornamelijk bezig zou houden met patiëntenzorg, operationele verbeteringen en financieel rendement.

"Philips stelt ons in staat ons gezondheidszorgsysteem te transformeren en betere zorg te verlenen in de Hudson Valley."

Michael D. Israel

President en CEO, Westchester Medical Center Health Network

Een holistische benadering

Ons consultancyteam kiest altijd voor een patiëntgerichte, gezamenlijke end-to-end-aanpak, en dat was bij dit project niet anders. Er werd een projectteam samengesteld uit artsen en andere medewerkers, consultants en vertegenwoordigers van het management van Philips en WMCHealth. Zij kregen de opdracht om naar de holistische kant van de uitdaging te kijken, de statistieken en de input van betrokkenen te beoordelen, de aanbevelingen te bespreken en uit te testen, en het eens te worden over de belangrijkste veranderingen die de meeste impact zouden kunnen maken.


De consultants benaderden deze uitdaging door eerst uitgebreide patiënt- en systeemgegevens te verzamelen, de richtlijnen voor de planning te beoordelen, de workflow van het personeel te bekijken en de indeling van de instelling te analyseren.


Vervolgens definieerden zij wat kwaliteit betekende voor de belangrijkste betrokkenen, waaronder patiënten, familieleden, artsen en medewerkers, door één-op-één interviews, groepsgesprekken en groepworkshops te houden en rollenspellen te organiseren. Hierdoor kon het team de gegevens en operationele analyse bekijken vanuit het oogpunt van de patiënt.

De oplossing


Het proces van de Experience Flow Map

 

Op basis van de eerder verzamelde informatie maakte het team twee grote Experience Flow Maps, die het end-to-end-traject van de patiënt in kaart brachten en de gegevensanalyses, de interviews met de patiënten, familieleden en medewerkers en de observaties met betrekking tot de workflow grafisch samenvatten.


De Experience Flow Maps zorgden ervoor dat het WMCHealth-team snel begreep waar prestatieverbeteringen konden worden geïmplementeerd. Dit klinische proces en de aanbevelingen voor het wijzigen van de workflow werden beoordeeld door het Philips-WMCHealth-projectteam. De uiteindelijke aanbevelingen werden door de projectleiders van WMCHealth aan de sponsoren gepresenteerd.

Aanbevelingen voor verandering waren onder andere:

 

  • Nieuw testproces voorafgaand aan de opname
  • Herzien proces voorafgaand aan de katheterisatie
  • Upgrades voor de instelling
  • Nieuwe planningstechnologie
  • Flexibelere inzet van verpleegkundigen
  • Speciale hulpbronnen voor voorraadbeheer en gegevensanalyse
  • Richtlijnen voor de planning


Het Philips-team creëerde ook een cloudgebaseerd dashboard voor het visualiseren van het aantal casussen per type, per kamer en per arts. Het WMCHealth-team gebruikt het nieuwe dashboard om aandachtsgebieden te identificeren en prestaties in kaart te brengen.

Resultaten

  • 20% vermindering van wachttijden voor de patiënt
  • Eerdere start van het eerste onderzoek bereikt
  • Hogere bezettingsgraad van hun katheterisatie- en EP-laboratoria
  • Verhoogde tevredenheid bij patiënten en medewerkers

Naar voren kijken

 

WMCHealth heeft veel van de voorgestelde veranderingen geïmplementeerd en de wachttijden van de patiënt met 20% verkort. Ze verwachten daarnaast de algehele patiëntcapaciteit te verhogen, een eerdere start van het eerste onderzoek te bereiken, hun katheterisatie- en EP-lab efficiënter in te zetten en te zorgen voor een betere medewerkerstevredenheid en algehele patiëntervaring.

20%

vermindering

van wachttijden voor de patiënt

Wie/waar

Westchester Medical Center Health Network (WMCHealth)

 

Uitdagingen

De kwaliteit van de verrichtingen in hun hartkatheterisatielab/elektrofysiologisch lab verbeteren.

 

Oplossing

Philips heeft de huidige operationele processen van de klant geanalyseerd en vervolgens Experience Flow Maps gemaakt als samenvatting van de analyse. Dit heeft geleid tot aanbevelingen voor verandering en een projectimplementatieplan.

Westchester Medical Center University Hospital

Het Westchester Medical Center Health Network (WMCHealth) is een Amerikaanse zorginstelling met 1700 bedden. Het hoofdkantoor staat in Valhalla, New York en de organisatie omvat 10 ziekenhuizen op acht campussen die zorg leveren binnen 16.000 vierkante kilometer van de Hudson Valley. Het vooraanstaande WMCHealth verleent geïntegreerde gezondheidszorg in de Hudson Valley.

DISCLAIMER:

Resultaten van casestudy's bieden geen voorspellingen voor resultaten in andere gevallen. Resultaten bij andere gevallen kunnen variëren.

Gezondheidszorg transformeren met Philips Consulting

Geen silo's.
Geen grenzen.

 

Er is altijd een manier om het leven te verbeteren.

Lees meer verhalen van klanten

*

Contactinformatie

* Dit veld is verplicht

*
*
*
*
*
*
*
*
*

Door uw reden voor contact op te geven, kunnen wij u beter van dienst zijn.

We work with partners and distributors who may contact you about this Philips product on our behalf.

*
*

Final CEE consent

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.