Prestatieverbetering

Optimalisatiediensten voor oncologie

Wilt u meer weten over optimalisatie voor oncologie?
We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

*

Contactinformatie

* Dit veld is verplicht
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Vorige
Door uw reden voor contact op te geven, kunnen wij u beter van dienst zijn.
*
*
Vorige

Kwaliteit en operationele efficiëntie verbeteren bij oncologie

Nauwkeurige en tijdige diagnose is cruciaal voor het bepalen van een effectief behandelplan en het realiseren van het gewenste resultaat. Toegang tot data is van het grootste belang. Hoewel gestandaardiseerde behandelrichtlijnen de basis van best practices vormen, is personalisatie essentieel zodat het plan kan worden aangepast aan de individuele patiënt.

 

Onze consultants werken met u samen om verbeterpunten in uw processen op te sporen, en vast te stellen hoe de coördinatie van de zorgverlening kan worden verbeterd. Wij bieden strategische begeleiding en praktische implementatieondersteuning voor uw initiatieven, zodat u zich kunt richten op snelle en nauwkeurige diagnoses en het optimaliseren van de wachttijd tot behandeling op een wijze die comfortabel is voor de patiënt en bevredigend voor het personeel.

Een innovatieve benadering

Met een innovatieve methodologie op basis van Design Thinking bepalen wij de sterke en zwakke punten, herontwerpen wij workflows, passen wij processen aan en werken wij samen met uw team om het gewenste traject voor oncologische zorg uit te stippelen.

 
  • Beoordeling: Op basis van gegevensanalyse worden de huidige processen beoordeeld. Daarbij worden betrokkenen geïnterviewd en waarnemingen gedaan, wat resulteert in een inventarisatie van afwijkingen ten opzichte van KPI's.
  • Evaluatie van patiëntervaring: Wij vormen ons een goed geïnformeerd beeld van de weg die de patiënt aflegt, om aan de hand daarvan verbeterpunten vast te stellen.
  • Aanbevelingen: Er worden werkteams samengesteld die zich richten op specifieke processen of KPI's (workflow, technologie, toegang, beschikbaarheid van gegevens enzovoort) en er worden prioriteiten vastgesteld voor aanbevelingen om de efficiëntie van klinische processen te verhogen en de patiënt- en medewerkerservaring bevredigender te maken. Nieuwe processen worden zo nodig gevalideerd en nauwkeurig afgestemd.
  • Implementatie: Onze consultants helpen klanten bij het implementeren van nieuwe processen en het integreren ervan in duurzame veranderingen die voortdurend worden gemeten en gemonitord.
Ervaringsstroom
Details van deze afbeelding zijn vanwege privacygerelateerde redenen onleesbaar gemaakt.

Bewezen resultaten*

Door middel van innovatieve, samenwerkingsgerichte en patiëntgerichte werkzaamheden heeft Philips klanten geholpen om significante en duurzame resultaten te boeken op het gebied van klinische efficiëntie, gecoördineerde zorg en patiëntervaringen. Onze consultants hebben klanten ondersteund bij:

 

• De herstructurering van het multidisciplinaire overleg voor kankerzorg in het UMC. Hiermee werd de efficiëntie vergroot, terwijl de tijdsduur van bijeenkomsten met 40% afnam.

 

• De stapsgewijze verbetering van de Net Promotor Score bij GenesisCare tot 84%.

 

• Het optimaliseren van klinische processen om behandeltrajecten te ontwikkelen waarmee artsen de wachttijd tot behandeling kunnen verkorten.

 

* Resultaten van casestudy's bieden geen voorspellingen voor resultaten in andere casussen. Resultaten in andere gevallen kunnen variëren.

Contactinformatie

* Dit veld is verplicht
*

Contactgegevens

*
*
*

Bedrijfsgegevens

*
*
*
Philips waardeert en respecteert uw privacy. Voor meer informatie over ons privacybeleid kunt u terecht op

Verwante services

 

Meer informatie over onze Healthcare Consulting Services voor uw organisatie