Onderzoek naar gebruik Ambient Experience in ziekenhuizen |
Philips voerde een uitgebreid klantenonderzoek uit onder de gebruikers van de Ambient Experience. Het onderzoek bevestigt de potentie van de oplossing om ziekenhuizen te helpen bij het realiseren van de quadruple aim van verbeterde patiënt- en personeelservaring, betere zorguitkomsten en lagere zorgkosten. Onlangs vond ook de 2000e installatie aan van de Philips Ambient Experience-oplossing plaats.
Gemiddelde leestijd:
3-5 min
Een meerderheid van de respondenten geeft aan dat Ambient Experience spanning (76%) en angst (71%) bij de patiënt verlaagt, de patiënt kalmeert (66%) en samenwerking tijdens onderzoeken verbetert (63%). Ambient Experience blijkt de meeste toegevoegde waarde te hebben voor patiënten met claustrofobie of angst én kinderen en patiënten die langere onderzoeken ondergaan, zoals een MRI-onderzoek. Door te helpen de patiëntervaring te verbeteren en angstgevoelens te verminderen, kan Ambient Experience ertoe bijdragen dat scans en diagnoses meteen de eerste keer correct zijn en zo betere zorgresultaten, verbeterde efficiëntie (lagere kosten) en hogere tevredenheid onder patiënten en personeel stimuleren. "Zorgverleners zijn altijd op zoek naar manieren om de patiënttevredenheid te verbeteren en tegelijkertijd de doorstroom bij diagnostische beeldvorming te verbeteren", zegt Werner Satter, General Manager Healthcare Experience Solutions bij Philips. "Onze klanten bevestigen dat Ambient Experience hen helpt de patiëntervaring te verbeteren, de angst van de patiënt te verminderen en het daardoor vaker gebeurt dat de beeldvorming de eerste keer correct is."
Onze klanten bevestigen dat Ambient Experience hen helpt de patiëntervaring te verbeteren, de angst van de patiënt te verminderen en het daardoor vaker gebeurt dat de beeldvorming de eerste keer correct is.”
Werner Satter
General Manager Healthcare Experience Solutions bij Philips
Philips gaat ook samenwerken met de Walt Disney Company om de effecten van de oplossing met speciaal gemaakte Disney-verhalen te testen. Het klinische onderzoeksproject gaat deze zomer van start in zes ziekenhuizen in Europa en de resultaten van het pilotproject zullen later dit jaar worden afgerond.
Philips zal onderzoeken hoe Philips Ambient Experience de ervaring van kinderen tijdens MRI-procedures kan verbeteren. Philips Ambient Experience zal zes originele, gestileerde Disney-animaties weergeven - speciaal gemaakt door Disney-animators voor gebruik in ziekenhuizen met klinische begeleiding van Philips - bedoeld om de angst en onrust die vaak door een kind in het MRI-proces wordt ervaren te verminderen. De Disney-animatie bevat personages als Mickey Mouse, Ariël, Marvel's Avengers, Yoda uit Star Wars en anderen, die voor het eerst samenkomen in een diagnostische setting. Het doel van de onderzoekspilot is om de angst van kinderen te helpen verlichten en het personeel beter in staat te stellen hun taken uit te voeren in MRI-scankamers.
Philips Ambient Experience is een unieke aanpak voor het verbeteren van de zorgbeleving. Het begint met het logisch indelen van de ruimte. Hierdoor creëren we een motiverende omgeving voor zorgprofessionals. Daarnaast zorgen dynamisch licht, geluid, kleur en beeld voor een positieve rustgevende omgeving voor patiënt en familie.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van gezondheidszorg? Meld u gratis aan voor de Medisch Perspectief nieuwsbrief.
You are about to visit a Philips global content page
ContinueYou are about to visit the Philips USA website.
Ik begrijp het