In de designrubriek ‘Ontmanteld’ neemt NRC Handelsblad iedere maand een kijkje onder de motorkap van een bijzonder vormgegeven Nederlands product, deze keer: de Philips Shaver Series 7000. Freek Suijver, R&D Leader Male Grooming bij Philips, vertelt wat de shavers van Philips zo bijzonder maakt. De Philips Shaver Series 7000 is een ‘slim’ scheerapparaat speciaal ontwikkeld voor mannen met een gevoelige huid. Het scheerapparaat is ontwikkeld in samenwerking met dermatologen en helpt met specifieke huidproblemen. Zo krijgt de gebruiker via een speciale app persoonlijk advies om huidproblemen bij roodheid, een branderig gevoel of ingegroeide haren op te lossen. De shaver meet de dichtheid van de haren en past waar nodig automatisch het vermogen aan.
Andere fabrikanten hebben vaak geprobeerd onze mesjes te kopiëren. Tot nu toe is dat niet gelukt. Daar zijn we best trots op.
Freek Suijver
Philips R&D Leader Male Grooming
Freek legt uit hoe moeilijk het is een apparaat te ontwikkelen dat zo accuraat te werk gaat. Het NRC wil graag weten waar de concurrentie jaloers op is. “De scheerkoppen. Het lijkt zo simpel, maar die onderdelen zijn op de micrometer nauwkeurig gedesigned. Daarvoor is enorme materiaal- en materiaalbewerkingskennis vereist. Andere fabrikanten hebben vaak geprobeerd onze mesjes te kopiëren. Tot nu toe is dat niet gelukt. Daar zijn we best trots op”, aldus Freek in het artikel.
De scheerapparaten worden ontwikkeld op de innovatie- en productielocatie van Philips in Drachten. Hier vindt al sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw een deel van de wereldwijde productie van scheerapparaten plaats. Er werken 2.000 mensen uit 35 verschillende landen, waaronder 600 technici die zich exclusief met de technische ontwikkeling bezighouden. Sinds de introductie van het eerste scheerapparaat in 1939, heeft Philips meer dan één miljard scheerapparaten, baardtrimmers en tondeuses verkocht.
PR Lead Personal Health Western-Europe
You are about to visit a Philips global content page
ContinueYou are about to visit the Philips USA website.
Ik begrijp het