Nieuwscentrum
masthead HarpersBazaar Violaine Chapallaz l

okt 16, 2019

Mentor en mentee Francis en Lotte in Harper’s Bazaar over samenwerken, leiderschap, en vrouwen in topposities

Gemiddelde leestijd: 2-4 minuten

fotografie door Violaine Chapallaz voor Harper’s Bazaar

Harper’s Bazaar interviewt Lotte Haens, Senior Marketing Manager bij Philips, en haar mentor Francis Das, General Manager Personal Health bij Philips. Ze praten met het magazine onder andere over hun hechte werkrelatie, van elkaar leren, en diversiteit op de werkvloer. Harper’s Bazaar richt zich met dit interview op het zichtbaar maken van vrouwen in het bedrijfsleven. In dit nummer het verhaal van Francis en Lotte.

 

Toen Lotte en Francis vier jaar geleden voor het eerst samen een klant bezochten was er meteen een klik. “Wat me opviel was dat Lotte echt luisterde en naging wat de behoefte van de klant was”, legt Francis uit. “Ze was niet zozeer bezig met het verkopen van een product, ze verkocht een oplossing. Precies wat Philips nodig had voor de toekomst. Ik dacht: hé, dat is een interessante dame, die ga ik in de gaten houden.”

Ze was niet zozeer bezig met het verkopen van een product, ze verkocht een oplossing. Precies wat Philips nodig had voor de toekomst. Ik dacht: hé, dat is een interessante dame, die ga ik in de gaten houden.

Francis Das

General Manager Personal Health bij Philips

Mentor en Pupil HBZ spread

Voor Francis een bewuste keuze, geboren uit een allergie die ze overhield uit haar eigen tijd als junior. “Eigenlijk begin ik bewust nooit als eerste met praten in een zakelijk gesprek. Mensen zijn gevoelig voor senioriteit en durven je vervolgens niet tegen te spreken”, verklaart Francis. “Een van de grootste risico’s in leiderschap is het verzamelen van ja-knikkers om je heen, want dan weet je niet wat er in een organisatie leeft.”

Ik geloof erg in een mix van mensen in een organisatie. Anders krijg je een homogene denkwijze, terwijl het essentieel is om dingen van verschillende kanten te bekijken.

Lotte Haens

Senior Marketing Manager bij Philips

Women leadershipprogramma’s

Harper’s Bazaar is ook benieuwd of er bij Philips meer vrouwelijke collega’s zijn die zo ambitieus zijn als Lotte en Francis. “Diversiteit is in het bedrijf een enorm speerpunt momenteel, op elk gebied”, vertelt Lotte hierover. “Bij Philips lopen veel gedreven en ambitieuze mensen rond, zowel mannen als vrouwen. Vrouwen worden op verschillende manieren – zoals women leadershipprogramma’s – gestimuleerd om op topfuncties te komen.”

 

Desalniettemin moet een vrouw an sich ook geen doel zijn volgens Lotte. “Ik geloof erg in een mix van mensen in een organisatie. Anders krijg je een homogene denkwijze, terwijl het essentieel is om dingen van verschillende kanten te bekijken.”

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Ine Marije Buisman

Ine Marije Buisman      

PR Lead Personal Health Western-Europe

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.