Gemiddelde leestijd: 2-4 minuten
Harper’s Bazaar interviewt Lotte Haens, Senior Marketing Manager bij Philips, en haar mentor Francis Das, General Manager Personal Health bij Philips. Ze praten met het magazine onder andere over hun hechte werkrelatie, van elkaar leren, en diversiteit op de werkvloer. Harper’s Bazaar richt zich met dit interview op het zichtbaar maken van vrouwen in het bedrijfsleven. In dit nummer het verhaal van Francis en Lotte.
Toen Lotte en Francis vier jaar geleden voor het eerst samen een klant bezochten was er meteen een klik. “Wat me opviel was dat Lotte echt luisterde en naging wat de behoefte van de klant was”, legt Francis uit. “Ze was niet zozeer bezig met het verkopen van een product, ze verkocht een oplossing. Precies wat Philips nodig had voor de toekomst. Ik dacht: hé, dat is een interessante dame, die ga ik in de gaten houden.”
Ze was niet zozeer bezig met het verkopen van een product, ze verkocht een oplossing. Precies wat Philips nodig had voor de toekomst. Ik dacht: hé, dat is een interessante dame, die ga ik in de gaten houden.
Francis Das
General Manager Personal Health bij Philips
Ik geloof erg in een mix van mensen in een organisatie. Anders krijg je een homogene denkwijze, terwijl het essentieel is om dingen van verschillende kanten te bekijken.
Lotte Haens
Senior Marketing Manager bij Philips
Harper’s Bazaar is ook benieuwd of er bij Philips meer vrouwelijke collega’s zijn die zo ambitieus zijn als Lotte en Francis. “Diversiteit is in het bedrijf een enorm speerpunt momenteel, op elk gebied”, vertelt Lotte hierover. “Bij Philips lopen veel gedreven en ambitieuze mensen rond, zowel mannen als vrouwen. Vrouwen worden op verschillende manieren – zoals women leadershipprogramma’s – gestimuleerd om op topfuncties te komen.”
Desalniettemin moet een vrouw an sich ook geen doel zijn volgens Lotte. “Ik geloof erg in een mix van mensen in een organisatie. Anders krijg je een homogene denkwijze, terwijl het essentieel is om dingen van verschillende kanten te bekijken.”
Door op de link te klikken, verlaat u de officiële website van Royal Philips Healthcare ("Philips"). Alle links naar websites van derden die op deze site kunnen verschijnen, zijn alleen bedoeld voor uw gemak en vertegenwoordigen op geen enkele manier enige aansluiting bij of goedkeuring van de informatie die op die gelinkte websites wordt verstrekt. Philips geeft geen verklaringen of garanties van welke aard dan ook met betrekking tot websites van derden of de daarin opgenomen informatie.
Ik begrijp hetYou are about to visit a Philips global content page
You are about to visit the Philips USA website.
Door op de link te klikken, verlaat u de officiële website van Royal Philips Healthcare ("Philips"). Alle links naar websites van derden die op deze site kunnen verschijnen, zijn alleen bedoeld voor uw gemak en vertegenwoordigen op geen enkele manier enige aansluiting bij of goedkeuring van de informatie die op die gelinkte websites wordt verstrekt. Philips geeft geen verklaringen of garanties van welke aard dan ook met betrekking tot websites van derden of de daarin opgenomen informatie.
Ik begrijp hetYou are about to visit a Philips global content page
You are about to visit the Philips USA website.
U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.