Radiologie
Een ideale dag is een dag waarop elke patiënt op tijd komt opdagen en klaar is om de beeldvormingsprocedure te ondergaan. Uw aanzienlijke investering in beeldvormingsapparatuur en goed opgeleid personeel kan immers niet worden ingezet als er geen patiënt is om te scannen.
Wat als u iets kunt doen om te zorgen dat meer patiënten op tijd en goed voorbereid komen opdagen, zodat het beeldvormingsonderzoek voor iedereen prettig verloopt? Zorgorganisaties gebruiken momenteel geïntegreerde digitale communicatie om de betrokkenheid te vergroten en het aantal patiënten dat niet op komt dagen te verminderen.
Uitdaging
Patiënten die niet komen opdagen voor een radiologie-afspraak of die te laat of onvoorbereid naar de afspraak komen, verstoren de radiologie-werkzaamheden, verminderen kostbare toegang voor anderen en brengen hun eigen gezondheid in gevaar.
Resultaten
Geïntegreerde digitale communicatie voor patiëntbeheer en gepersonaliseerde tools die voor een minder stressvolle patiëntervaring tijdens beeldvorming zorgen, helpen organisaties operationele en patiëntzorgdoelen te bereiken.
Deel dit artikel
Patiënten die te laat of slecht voorbereid zijn of niet komen opdagen, beïnvloeden het werk van uw personeel, de continuïteit van uw dienstverlening en de gezondheid en het welzijn van de patiënt zelf. Als een radiologiemedewerker het beeld niet in één keer goed kan maken, is dit vaak omdat de patiënt niet goed voorbereid is of omdat er patiëntgegevens ontbreken of deze onjuist zijn. 1 Vertraging in de diagnose en behandeling kunnen ernstige langetermijneffecten hebben, niet alleen op de gezondheid van de patiënt, maar ook op de mogelijkheden van medewerkers die al onder spanning staan om de werklast aan te kunnen.
van de patiënten voor bepaalde methoden van beeldvorming2
Potentieel inkomstenverlies van $ 1.000.0003
Twee belangrijke voorbeelden van patiëntbetrokkenheid zijn interactieve digitale communicatie en gepersonaliseerde coachingtools. Cloudgebaseerde, geïntegreerde digitale communicatie kan patiënten helpen om zich beter op beeldvormingsonderzoeken voor te bereiden en tevens het aantal patiënten dat niet komt opdagen verminderen. Met praktische stappen wordt een patiënt op belangrijke momenten gedurende het traject begeleid, zodat beeldvormingsafdelingen productiever en patiënten tevredener zijn. Gepersonaliseerde coachingtools om pediatrische patiënten op MR-onderzoeken voor te bereiden, helpen om patiënten te informeren, instrueren en erbij te betrekken, en ze gerust te stellen tijdens hun zorgtraject.
Vergroot de betrokkenheid van patiënten met interactieve digitale communicatie: patiënten hebben een virtuele wachtkamer met contactloos inchecken via sms.
Stap 1: Voorbereiding voor de afspraak
Patiënten krijgen uitleg over toegangsprotocollen
Stap 2: Aankomst van patiënt
Patiënten sturen een bericht met 'gearriveerd' en ontvangen een melding die hen informeert dat ze buiten moeten wachten totdat het tijd is voor de afspraak.
Stap 3: Melding aan kliniek
De EHR wordt automatisch bijgewerkt met de aankomststatus van de patiënt.
Stap 4: Gereed voor afspraak
Het personeel wijzigt de status in de EHR om aan te geven dat de patiënt kan worden ontvangen.
Stap 5: De patiënt begeleiden
Melding aan de patiënt dat hij of zij de kliniek kan binnengaan.
Zorg door middel van gepersonaliseerde coachingtools dat MR-onderzoeken minder stressvol zijn voor pediatrische patiënten.
Boston Medical Center (BMC), Yale New Haven Health en Lahey Hospital & Medical Center stellen vast dat het digitaal voorbereiden van patiënten de zorgen van de patiënt helpt verlichten en hen aanmoedigt om naar hun radiologieafspraken te komen.
Het verstrekken van tijdige en bijgewerkte informatie is cruciaal geweest in onze inspanningen om zowel ons personeel als onze patiënten tijdens deze pandemie veilig te houden."
Kathleen Masters
Senior Manager, Ambulatory Performance Boston Medical Center Boston, MA
BMC implementeerde patiëntbeheer van Philips op 33 ambulante afdelingen als onderdeel van een initiatief voor gezondheidszorgsystemen om de operationele resultaten en patiëntervaringen te verbeteren.
minder patiënten die niet op komen dagen4
patiënttevredenheidscore, gemeten met patiënttevredenheidsonderzoeken4
minder late annuleringen4
Wilt u meer weten over hoe u uw uitdagingen aan kunt pakken?
Casestudy
Belangrijke prestatie-indicatoren verbeteren met uitleg voorafgaand aan de afspraak.
Brochure
Omgaan met COVID-19 met een end-to-end digitale workflow.
Deel dit artikel
In het kort
Uitdaging Patiënten die niet komen opdagen voor een radiologie-afspraak of die te laat of onvoorbereid naar de afspraak komen, verstoren de radiologie-werkzaamheden, verminderen kostbare toegang voor anderen en brengen hun eigen gezondheid in gevaar.
Resultaten Geïntegreerde digitale communicatie voor patiëntbeheer en gepersonaliseerde tools die voor een minder stressvolle patiëntervaring tijdens beeldvorming zorgen, helpen organisaties operationele en patiëntzorgdoelen te bereiken.
Bekijk de oplossingen die radiologieafdelingen helpen patiënten te informeren, te instrueren, erbij te betrekken en gerust te stellen tijdens het zorgtraject.
*De gepresenteerde resultaten zijn uitsluitend voor illustratieve doeleinden en zijn geen voorspelling van de werkelijke resultaten van uw bedrijf. 1. Radiology Staff in Focus: A Radiology Services Impact and Satisfaction Survey of Technologists and Imaging Directors. Research Report. 2019. Philips 2. Rosenbaum JI, et al. Understanding why patients no-show: observations of 2.9 million outpatient imaging visits over 16 years. J Am Coll Radiol. 2018;15(7):944-950. www.doi.org/10.1016/j.jacr.2018.03.053 3. Mieloszyk RJ, et al. The financial burden of missed appointments: uncaptured revenue due to outpatient no-shows in radiology. Current Problems in Diagnostic Radiology. 2018;47(5): 285-286. www.doi.org/10.1067/j.cpradiol.2018.06.001 4. Advancing key performance indicators with pre-visit navigation: a case study with Boston Medical Center. 2020. Philips.
You are about to visit a Philips global content page
Continue