Radiologie

Geschatte leestijd: 5-6 minuten

Wat als alle radiologiepatiënten op tijd en voorbereid op de afspraak zouden verschijnen?

Een ideale dag is een dag waarop elke patiënt op tijd komt opdagen en klaar is om de beeldvormingsprocedure te ondergaan. Uw aanzienlijke investering in beeldvormingsapparatuur en goed opgeleid personeel kan immers niet worden ingezet als er geen patiënt is om te scannen.


Wat als u iets kunt doen om te zorgen dat meer patiënten op tijd op en goed voorbereid komen opdagen, zodat het beeldvormingsonderzoek voor iedereen prettig verloopt? In dit artikel wordt beschreven hoe verschillende zorgorganisaties momenteel gebruikmaken van geïntegreerde digitale communicatie om de betrokkenheid te vergroten en het aantal patiënten dat niet op komt dagen te verminderen, tijdens COVID-19 en daarna.

Patiëntbeheer voor radiologie

In het kort

Uitdaging


Patiënten die niet komen opdagen voor een radiologie-afspraak of die te laat of onvoorbereid naar de afspraak komen, verstoren de radiologie-werkzaamheden, verminderen kostbare toegang voor anderen en brengen hun eigen gezondheid in gevaar.

Oplossing


Philips Patient Manager

Resultaten


De geïntegreerde digitale communicatie van de Philips Patient Manager helpt organisaties zoals het Boston Medical Center om te voldoen aan operationele doelstellingen en doelen op het gebied van patiëntenzorg.

 

  • Verminder het aantal patiënten dat niet komt opdagen
  • Verbeter de patiënttevredenheid
  • Verhoog het aantal afgeronde radiologie-afspraken

Hoe ernstig is het probleem van patiënten die niet komen opdagen?

Patiënten die niet komen opdagen bedragen
7%
van de patiënten voor bepaalde methoden van beeldvorming1
$ 1M
Potentieel inkomstenverlies van $1.000.0002

Een patiënt die voorbereid is helpt uw team om het beeld in één keer goed te maken


Patiënten die te laat of slecht voorbereid zijn of niet komen opdagen, beïnvloeden het werk van uw personeel, de continuïteit van uw dienstverlening en de gezondheid en het welzijn van de patiënt zelf. Als een radiologiemedewerker het beeld niet in één keer goed kan maken, is dit vaak omdat de patiënt zich niet goed heeft voorbereid of omdat er patiëntgegevens ontbreken of deze onjuist zijn. 3 Vertraging in de diagnose en behandeling kunnen ernstige langetermijneffecten hebben, niet alleen op de gezondheid van de patiënt, maar ook op de mogelijkheden van medewerkers die al onder spanning staan om de werklast aan te kunnen. Nieuwe tools voor patiëntbetrokkenheid laten zien dat er een betere manier is.

Productieve betrokkenheid vermindert het aantal patiënten dat niet komt opdagen


Cloud-gebaseerde, geïntegreerde digitale communicatie kan patiënten helpen om zich beter op afspraken voor te bereiden en tevens het aantal patiënten dat niet komt opdagen verminderen. Praktische stappen die een patiënt op bepalende momenten gedurende het traject begeleiden maken een groot verschil voor de manier waarop radiologie-afdelingen de productiviteit en patiënttevredenheid kunnen verbeteren.* 
De virtuele wachtkamer in actie: patiënten melden zich contactloos via sms-berichten
Het mobiele scherm van Philips Patient Manager laat stappen zien die een patiënt begeleiden, te beginnen met de voorbereiding op een afspraak
Stap 1: Voorbereiding op afspraak

Patiënten krijgen uitleg over toegangsprotocollen

Stap 2: Aankomst van patiënt

Patiënten sturen een bericht met “gearriveerd” en ontvangen een melding die hen informeert dat ze buiten moeten wachten totdat het tijd is voor de afspraak.

Stap 3: Melding aan kliniek

De EHR wordt automatisch bijgewerkt met de aankomststatus van de patiënt.

Stap 4: Gereed voor afspraak

Het personeel wijzigt de status in de EHR om aan te geven dat de patiënt kan worden ontvangen.

Stap 5: De patiënt begeleiden

Melding aan de patiënt om hem of haar te informeren dat hij of zij de kliniek kan binnengaan.

Veilig blijven met onze ‘virtuele wachtkamer’ tijdens COVID-19 en daarna


Een recent probleem dat van invloed is geweest op het aantal patiënten dat niet komt opdagen, zijn patiënten die begrijpelijk onwillig zijn om tijdens de coronapandemie een kliniek binnen te gaan. Contactloos aanmelden en een digitale wachtkamer helpen medische beeldvormers om patiënten gerust te stellen, ook als patiënten zich zorgen maken over COVID-19. Het Boston Medical Center, Yale New Haven Health en het Lahey Hospital & Medical Center hebben ontdekt dat digitaal contact met patiënten helpt om patiënten op hun gemak stellen en hen te stimuleren om naar radiologie-afspraken te komen.
Philips Patient Manager is enorm nuttig geweest bij het bespoedigen van onze aanvragen in deze moeilijke tijd. Het Boston Medical Center heeft snel en succesvol met onze patiënten kunnen communiceren over belangrijke COVID-19-updates. Het verschaffen van tijdige en actuele informatie is van essentieel belang geweest voor onze inspanningen om zowel ons personeel als onze patiënten tijdens deze pandemie te beschermen.”

Kathleen Masters

Senior Manager of Ambulatory Analytics (voormalig), Boston Medical Center - Boston, MA

Hoe Boston Medical Center patiëntbetrokkenheid bevordert ten behoeve van een beter patiëntbeheer


Als u nadenkt over hoe geïntegreerde digitale communicatie kan helpen om het aantal patiënten dat niet komt opdagen te verminderen, kunt u misschien van het initiatief van het Boston Medical Center (BMC) leren hoe u de betrokkenheid van patiënten, de ervaring van patiënten en medewerkers en het algehele gebruik kunt verbeteren. BMC heeft Philips Patient Manager geïmplementeerd in 33 poliklinieken als onderdeel van een zorgsysteem-initiatief voor de verbetering van de cijfers van de operationele en patiëntervaring. De resultaten waren indrukwekkend.

Resultaten

⇣ 19%

19% vermindering van patiënten die niet komen opdagen

4,4/5

Patiënttevredenheidscore,, gemeten met patiënttevredenheidsonderzoeken

⇣ 14%

14% vermindering van afzeggingen op het laatste moment

Patiënten aanmoedigen om op tijd en goed voorbereid naar hun afspraak te komen is de eerste stap in het optimaliseren van de radiologieworkflow


Het is duidelijk tijd om het probleem van patiënten die niet komen opdagen voor radiologie-afspraken aan te pakken. Kan digitale communicatie u helpen om meer patiënten te stimuleren om op tijd en goed voorbereid op hun radiologie-afspraak te verschijnen? De data tonen duidelijk aan dat dit het geval is.

Hoe Philips u kan ondersteunen

Philips Patient Manager


Automatiseert contact met patiënten via geïntegreerde digitale communicatie zodat u uw aandacht kunt richten op patiëntenzorg en het behalen van uw operationele doelen.
Philips Patient Manager mobiele telefoonschermen

Verdiep uw kennis 


Wilt u meer weten over hoe deze oplossingen u kunnen helpen uw uitdagingen aan te pakken?
Brochure

Omgaan met de coronapandemie met een end-to-end digitale workflow
Podcast

De impact van patiënten die niet komen opdagen (19:25)
Deel dit artikel

In het kort

Uitdaging
 

Patiënten die niet komen opdagen voor een radiologie-afspraak of die te laat of onvoorbereid naar de afspraak komen, verstoren de radiologie-werkzaamheden, verminderen kostbare toegang voor anderen en brengen hun eigen gezondheid in gevaar.

Oplossing
 

Philips Patient Manager

Resultaten
 

De geïntegreerde digitale communicatie van de Philips Patient Manager helpt organisaties zoals het Boston Medical Center om te voldoen aan operationele doelstellingen en doelen op het gebied van patiëntenzorg.

 

  • Verminder het aantal patiënten dat niet komt opdagen
  • Verbeter de patiënttevredenheid
  • Verhoog het aantal afgeronde radiologie-afspraken
Mensen die met elkaar in gesprek zijn

Laten we het gesprek voortzetten

Deel dit artikel
Oncologie

Integreren van radiologieworkflows om sneller een nauwkeurige diagnose te kunnen stellen


Philips helpt radiologieworkflows te integreren om uw traject naar een nauwkeurige diagnose te versnellen. Verbeter en stroomlijn de workflows. Bekijk hoe.

*De gepresenteerde resultaten zijn uitsluitend voor illustratieve doeleinden en zijn geen voorspelling van de werkelijke resultaten van uw bedrijf.

 

1. Rosenbaum JI, et al. Understanding why patients no-show: observations of 2.9 million outpatient imaging visits over 16 years. J Am Coll Radiol. 2018;15(7):944-950. doi.org/10.1016/j.jacr.2018.03.053

2. Mieloszyk RJ, et al. The financial burden of missed appointments: uncaptured revenue due to outpatient no-shows in radiology. Current Problems in Diagnostic Radiology. 2018;47(5): 285-286. doi.org/10.1067/j.cpradiol.2018.06.001

3. Radiology Staff in Focus: A Radiology Services Impact and Satisfaction Survey of Technologists and Imaging Directors. Onderzoeksrapport. 2019. Philips.

1
Selecteer je interessegebied
2
Contactgegevens

We gaan graag met je in gesprek.

Hoe kunnen we je helpen?

1
2
Contactgegevens

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.