Radiologie

Geschatte leestijd: 5-6 minuten

Wat als alle radiologiepatiënten op tijd en voorbereid op de afspraak zouden verschijnen?

Een ideale dag is een dag waarop elke patiënt op tijd komt opdagen en klaar is om de beeldvormingsprocedure te ondergaan. Uw aanzienlijke investering in beeldvormingsapparatuur en goed opgeleid personeel kan immers niet worden ingezet als er geen patiënt is om te scannen.


Wat als u iets kunt doen om te zorgen dat meer patiënten op tijd en goed voorbereid komen opdagen, zodat het beeldvormingsonderzoek voor iedereen prettig verloopt? Zorgorganisaties gebruiken momenteel geïntegreerde digitale communicatie om de betrokkenheid te vergroten en het aantal patiënten dat niet op komt dagen te verminderen.

Philips Patient Manager

In het kort

Uitdaging


Patiënten die niet komen opdagen voor een radiologie-afspraak of die te laat of onvoorbereid naar de afspraak komen, verstoren de radiologie-werkzaamheden, verminderen kostbare toegang voor anderen en brengen hun eigen gezondheid in gevaar.

Resultaten


Geïntegreerde digitale communicatie voor patiëntbeheer en gepersonaliseerde tools die voor een minder stressvolle patiëntervaring tijdens beeldvorming zorgen, helpen organisaties operationele en patiëntzorgdoelen te bereiken. 

 

  • Verminder het aantal patiënten dat niet komt opdagen
  • Verbeter de patiënttevredenheid
  • Verbeter de ervaring met beeldvorming voor jonge kinderen

Deel dit artikel

Hoe ernstig is het probleem van patiënten die niet komen opdagen?

Patiënten die te laat of slecht voorbereid zijn of niet komen opdagen, beïnvloeden het werk van uw personeel, de continuïteit van uw dienstverlening en de gezondheid en het welzijn van de patiënt zelf. Als een radiologiemedewerker het beeld niet in één keer goed kan maken, is dit vaak omdat de patiënt niet goed voorbereid is of omdat er patiëntgegevens ontbreken of deze onjuist zijn. 1 Vertraging in de diagnose en behandeling kunnen ernstige langetermijneffecten hebben, niet alleen op de gezondheid van de patiënt, maar ook op de mogelijkheden van medewerkers die al onder spanning staan om de werklast aan te kunnen.

Patiënten die niet komen opdagen bedragen

Pictogram van grafiek om de toename van onderzoeken met geavanceerde beeldvormingsmodaliteiten aan te geven

7%

van de patiënten voor bepaalde methoden van beeldvorming2

Pictogram van dollarteken dat de kosten van verspilde onderzoeken symboliseert

$ 1 MILJOEN

Potentieel inkomstenverlies van $ 1.000.0003

Productieve betrokkenheid vermindert zorgen en het aantal patiënten dat niet komt opdagen


Twee belangrijke voorbeelden van patiëntbetrokkenheid zijn interactieve digitale communicatie en gepersonaliseerde coachingtools. Cloudgebaseerde, geïntegreerde digitale communicatie kan patiënten helpen om zich beter op beeldvormingsonderzoeken voor te bereiden en tevens het aantal patiënten dat niet komt opdagen verminderen. Met praktische stappen wordt een patiënt op belangrijke momenten gedurende het traject begeleid, zodat beeldvormingsafdelingen productiever en patiënten tevredener zijn. Gepersonaliseerde coachingtools om pediatrische patiënten op MR-onderzoeken voor te bereiden, helpen om patiënten te informeren, instrueren en erbij te betrekken, en ze gerust te stellen tijdens hun zorgtraject.

Vergroot de betrokkenheid van patiënten met interactieve digitale communicatie: patiënten hebben een virtuele wachtkamer met contactloos inchecken via sms.

Slim apparaat met voorbereiding voor de afspraak, afspraakherinneringen en contactloos inchecken

Stap 1: Voorbereiding voor de afspraak
Patiënten krijgen uitleg over toegangsprotocollen

Stap 2: Aankomst van patiënt
Patiënten sturen een bericht met 'gearriveerd' en ontvangen een melding die hen informeert dat ze buiten moeten wachten totdat het tijd is voor de afspraak.

Stap 3: Melding aan kliniek
De EHR wordt automatisch bijgewerkt met de aankomststatus van de patiënt.

Stap 4: Gereed voor afspraak
Het personeel wijzigt de status in de EHR om aan te geven dat de patiënt kan worden ontvangen.

Stap 5: De patiënt begeleiden
Melding aan de patiënt dat hij of zij de kliniek kan binnengaan.

Zorg door middel van gepersonaliseerde coachingtools dat MR-onderzoeken minder stressvol zijn voor pediatrische patiënten.

Een kind gebruikt pediatrische coaching op een slim apparaat om de voorbereiding op een MR-onderzoek minder stressvol te maken

Hoe leiders de betrokkenheid van patiënten stimuleren

 

Boston Medical Center (BMC), Yale New Haven Health en Lahey Hospital & Medical Center stellen vast dat het digitaal voorbereiden van patiënten de zorgen van de patiënt helpt verlichten en hen aanmoedigt om naar hun radiologieafspraken te komen.

Het verstrekken van tijdige en bijgewerkte informatie is cruciaal geweest in onze inspanningen om zowel ons personeel als onze patiënten tijdens deze pandemie veilig te houden."

Kathleen Masters

Senior Manager, Ambulatory Performance Boston Medical Center Boston, MA

BMC implementeerde patiëntbeheer van Philips op 33 ambulante afdelingen als onderdeel van een initiatief voor gezondheidszorgsystemen om de operationele resultaten en patiëntervaringen te verbeteren.

Resultaten van BMC

⇣ 19%

minder patiënten die niet op komen dagen4

4,4/5

patiënttevredenheidscore, gemeten met patiënttevredenheidsonderzoeken4

⇣ 14%

minder late annuleringen4

Verdiep uw kennis

Wilt u meer weten over hoe u uw uitdagingen aan kunt pakken?

Casestudy

Belangrijke prestatie-indicatoren verbeteren met uitleg voorafgaand aan de afspraak.

Brochure

Omgaan met COVID-19 met een end-to-end digitale workflow.

Deel dit artikel

In het kort

Uitdaging

Patiënten die niet komen opdagen voor een radiologie-afspraak of die te laat of onvoorbereid naar de afspraak komen, verstoren de radiologie-werkzaamheden, verminderen kostbare toegang voor anderen en brengen hun eigen gezondheid in gevaar.

Resultaten

Geïntegreerde digitale communicatie voor patiëntbeheer en gepersonaliseerde tools die voor een minder stressvolle patiëntervaring tijdens beeldvorming zorgen, helpen organisaties operationele en patiëntzorgdoelen te bereiken.

 

  • Verminder het aantal patiënten dat niet komt opdagen
  • Verbeter de patiënttevredenheid
  • Verbeter de ervaring met beeldvorming voor jonge kinderen

    Wilt u meer weten over manieren om patiënten te helpen op tijd en goed voorbereid te verschijnen?


    Bekijk de oplossingen die radiologieafdelingen helpen patiënten te informeren, te instrueren, erbij te betrekken en gerust te stellen tijdens het zorgtraject.

    1
    Selecteer je interessegebied
    2
    Contactgegevens

    We gaan graag met je in gesprek.

    Hoe kunnen we je helpen?

    1
    2
    Contactgegevens

    *De gepresenteerde resultaten zijn uitsluitend voor illustratieve doeleinden en zijn geen voorspelling van de werkelijke resultaten van uw bedrijf.

     

    1. Radiology Staff in Focus: A Radiology Services Impact and Satisfaction Survey of Technologists and Imaging Directors. Research Report. 2019. Philips

    2.  Rosenbaum JI, et al. Understanding why patients no-show: observations of 2.9 million outpatient imaging visits over 16 years. J Am Coll Radiol. 2018;15(7):944-950.

    www.doi.org/10.1016/j.jacr.2018.03.053

    3.  Mieloszyk RJ, et al. The financial burden of missed appointments: uncaptured revenue due to outpatient no-shows in radiology. Current Problems in Diagnostic Radiology. 2018;47(5): 285-286.

    www.doi.org/10.1067/j.cpradiol.2018.06.001

    4. Advancing key performance indicators with pre-visit navigation: a case study with Boston Medical Center. 2020. Philips.

    You are about to visit a Philips global content page

    You are about to visit the Philips USA website.

    U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.