Administratieve last
Vanuit de overheid komt steeds meer vraag naar meer doelmatigheid en patiëntvriendelijkheid, denk aan het VIPP-programma. Medisch specialisten besteden nu zo’n 40 procent van hun tijd aan administratieve handelingen, zoals het verzamelen, bewerken en registreren van informatie3. Tijd die de zorgverlener liever gebruikt voor goede zorg, maar de kwaliteit van zorg moet wel inzichtelijk gemaakt worden.
IT-landschap
Het IT-landschap in ziekenhuizen is complex en gefragmenteerd. Vanuit de overheid wordt het verplicht gesteld om patiëntgegevens beschikbaar te stellen voor de patiënt, maar het huidige, gefragmenteerde IT-landschap maakt dit lastig.
Verbeterde patiëntervaring, waardegedreven zorg
Deze uitdagingen vragen om een oplossing die zich concentreert op het vergroten van de zelfredzaamheid van patiënten, het op afstand monitoren van patiënten en proactieve interventies. Een laagdrempelige, makkelijk inzetbare oplossing waarmee zorgverleners patiënten de middelen geven om zelfmanagement centraal te zetten en communicatie in het zorgnetwerk van de patiënt te ondersteunen.
1 https://www.uwv.nl/overuwv/Images/uwv-arbeidsmarktprognose-2017-2018.pdf
2 https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2018/06/04/hoofdlijnenakkoord-medisch-specialistische-zorg-2019-2022-ondertekend
3 https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/administratie-vergt-40-procent-van-tijd-specialist.htm
You are about to visit a Philips global content page
You are about to visit the Philips USA website.
You are about to visit a Philips global content page
You are about to visit the Philips USA website.