OPEN
Het subsidieprogramma van de overheid voor huisartsen

Het huidige gezondheidsbeleid is steeds meer gericht op zelfmanagement. Dat wil zeggen dat patiënten een steeds grotere rol krijgen in de regie over hun ziekte. Om dit verder te stimuleren wil de overheid dat uiterlijk op 1 juli 2020 elke patiënt digitaal inzicht krijgt in zijn of haar persoonlijke medische gegevens. Dit kan door het ontwikkelen van een Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO), waarin alle informatie over de ziekte en de behandeling van de patiënt wordt beheerd, verzameld en gedeeld. 
OPEN Het subsidieprogramma van de overheid voor huisartsen

OPEN

Het overstappen naar zo’n portaal heeft voor uw praktijk echter behoorlijk wat voeten in aarde. Zo zal uw ICT-systeem moeten worden aangepast en uw personeel worden getraind. Zaken die om een flinke investering vragen. Daarom heeft de overheid de subsidieregeling OPEN (Ontsluiten van Patiëntgegevens uit de Eerstelijnszorg in Nederland) opgesteld. Een regeling die u als huisarts financieel op weg moet helpen om ook uw praktijk te laten voldoen aan de wettelijke verplichtingen.

Wat is het verschil tussen PGO en patiëntenportaal?

Een PGO is een digitale omgeving waar alle informatie rondom de ziekte en behandeling van een patiënt is opgeslagen. De patiënt kan zijn data bekijken, beheren en delen. Bij een patiëntenportaal ligt het beheer van de data juist bij de zorginstelling. Dan logt de patiënt in om zijn gegevens te bekijken bij het portaal van de zorginstelling waar de patiënt onder behandeling is.

 

Welke PGO is geschikt voor mijn organisatie?

Een PGO hoeft wettelijk gezien alleen maar een tool te zijn, waarmee de patiënt zijn medische gegevens kan bekijken, delen en beheren. Zo moet de patiënt inzicht kunnen hebben in zijn of haar patiëntendossier en behandelvoortgang en moeten zorgverleners nieuwe informatie toevoegen. De applicatie van Philips VitalHealth bevat echter nog een aantal handige extra tools, waarmee u als huisarts of praktijkondersteuner screenings kunt doen, metingen invoeren of uitlezen of online interventies klaar kunt zetten voor de patiënt, zoals behandelmodules of zelfhulpprogramma’s. Daarnaast zijn er diverse tools beschikbaar om te communiceren met de patiënt en met andere betrokken zorgverleners. Deze handvaten helpen om zelfmanagement te ondersteunen en communicatie over de zorg te verbeteren. Omdat Engage meer kan dan het standaard-PGO, noemen wij dit een PGO+.

Lees hier de casestudy van Gezondheidscentrum Dillenburg

 

Gezondheidscentrum Dillenburg, onderdeel van de zorggroep Alphen op één Lijn (AOEL), bespaart hun zorgverleners jaarlijks drie fysieke consulten per patiënt door thuismetingen mogelijk te maken bij stabiele, laagcomplexe CVRM. Hoe doen zij dit?

Lees hier de casestudy van Gezondheidscentrum Dillenburg

 

Gezondheidscentrum Dillenburg, onderdeel van de zorggroep Alphen op één Lijn (AOEL), bespaart hun zorgverleners jaarlijks drie fysieke consulten per patiënt door thuismetingen mogelijk te maken bij stabiele, laagcomplexe CVRM. Hoe doen zij dit?

Als inzicht in medische gegevens niet voldoende is
Voor de toekomst van de zorg is meer nodig

 

Er komen steeds meer patiënten bij in Nederland die complexe zorg nodig hebben. Om tot betere zorg binnen zorgnetwerken te komen, bieden wij een speciaal softwarepakket aan dat is gericht op de drie pilaren van netwerkzorg: data-uitwisseling, zorgcoördinatie en patiëntinteractie. Op dit netwerkplatform werken de applicaties Coordinate, Engage en Insight samen voor optimale zorgverlening.

Meer regie voor patiënten

Meer regie voor patiënten

Dossierinzage, communicatie met zorgverleners en zorg op afstand. Geschikt voor VIPP.
Patiëntenpopulaties

Overzicht in patiëntenpopulaties is moeilijk?

Populatiemanagement is de volgende stap.
Philips VitalHealth Coordinate
34% van de Nederlandse zorggroepen gebruikt Philips VitalHealth Coordinate
Philips VitalHealth heeft wereldwijd 4.895.478 patiënten onder haar hoede
Wereldwijd verbetert Philips VitalHealth de zorg voor 4.895.478 patienten met haar oplossingen.
GC Dillenburg spaart 3 van de 4 jaarlijkse fysieke consulten uit met Engage
GC Dillenburg spaart 3 van de 4 jaarlijkse fysieke consulten uit met Engage
Coordinate de samenwerking met andere ketenpartners eenvoudiger maakt
77% van de zorgverleners van zorggroep Zorroo vindt dat Coordinate de samenwerking met andere ketenpartners eenvoudiger maakt

Snelle start, zonder zorgen


Philips VitalHealth is meer dan alleen een softwareleverancier. Bij ons bent u verzekerd van ondersteuning bij implementatie van begin tot eind. Tegelijkertijd staan onze accountmanagers graag voor u klaar en wordt onze supportafdeling met een negen gewaardeerd door onze klanten. Wij willen niet alleen verantwoordelijk zijn voor uw vraag van vandaag, maar denken ook strategisch mee met uw vragen voor de toekomst.

Meer weten over onze oplossingen?

*

Contactinformatie

* Dit veld is verplicht
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Vorige
Door uw reden voor contact op te geven, kunnen wij u beter van dienst zijn.
*
*
Vorige