18 oktober 2017

Philips wint goud met OneBlade tijdens de Euro Effies 2017

Amsterdam, Nederland – Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) heeft tijdens de Euro Effies 2017 een ‘Gold Effie Award’ in ontvangst mogen nemen voor de campagne ‘This is OneBlade’.

Philips won goud in de categorie ‘Products/Services Launch’ als beloning voor de bijzonder efficiënte marketingcommunicatiecampagne van OneBlade. De prijsuitreiking, georganiseerd door de EACA (European Association of Communications Agencies), wordt in de marketing- en communicatiewereld beschouwd als dé maatstaf voor de hele markt.

Lenze Boonstra, Global Head of Brand, is bijzonder blij met deze award: ”Hoe toevallig dat de Effies dit jaar hun 21ste editie vieren… een ware millennial dus. Net als de vele mannen die onze Philips OneBlade gebruiken.” Hij gaat verder: “Voor deze campagne zijn wij afgestapt van de traditionele marketingtactieken om beroemdheden in te zetten, en hebben we gekozen voor een originele ‘show don’t tell’-aanpak met authentieke Philips OneBlade gebruikers die hun persoonlijke ervaring met het product deelden.”

Jack van Strien, Business Leader Personal Care, vult enthousiast aan: “De afgelopen tien jaar zijn de baardstijlen van mannen heel wat veranderd. Niet een mooi gladgeschoren gezicht, maar stoppels en baard zijn de nieuwe norm. Toch zag je weinig verandering in de productcategorie van scheren en verzorging voor mannen. Met de lancering van Philips OneBlade wilden we een nieuw segment op de markt zetten die mannen het vertrouwen en de vrijheid geeft om een stijl te kiezen die perfect bij hen past.”

De campagne ‘This is not a shaver. This is OneBlade’ nodigde mannelijke millennials uit om hun persoonlijke ervaringen met de Philips OneBlade te delen. Dit bracht authenticiteit en geloofwaardigheid. Het resultaat was een geïntegreerde cross-marketing aanpak die inspeelde op de doelgroep en door hen werd gewaardeerd. De campagne behaalde een bijzonder hoge doorklikscore (CTR) van meer dan twee keer het gemiddelde (2.3x), terwijl de kost per lead (CPL) 8,5 keer beter was dan gemiddeld.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruikt van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. Met wereldwijd circa 71.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2016 een omzet van 17,4 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.com/newscenter.