Nieuwscentrum

aug 03, 2018

De jaarlijkse Global Beauty Index

Gemiddelde leestijd: 3-5 minuten

Terugblikken en vooruit kijken

Dit jaar heeft voor de vierde keer op rij het Philips Global Beauty Index onderzoek plaatsgevonden. Sinds 2015 onderzoekt Philips wereldwijd onder 40.000 vrouwen hoe zij zich voelen over hun eigen schoonheid en die van anderen. Ook wordt er gekeken naar de toekomst en trends op het gebied van beauty. Zo leren we deze vrouwen en hun kijk op beauty steeds beter kennen.

Liberated beauty 

De Beauty Index probeert vast te stellen op welke manier schoonheid een gevoel is naast enkel uiterlijke vertoning en onderzoekt de connectie tussen gezondheid, welzijn en schoonheid. Het gevoel bij vrouwen dat je schoonheid voor jezelf bepaalt is sinds 2015 gestegen naar 72%, een stijging van 4 procentpunt ten opzichte van 2015. In 2018 beschouwt 65% van de vrouwen zichzelf als mooi, wat een significante stijging van 18% is sinds het begin van de Beauty Index in 2015. Een aanzienlijke en positieve stijging!

Totale schoonheid

Eén van de onderwerpen van het onderzoek is of vrouwen wereldwijd zichzelf mooier ervaren als zij zich gezond en zelfverzekerd voelen. Uit het onderzoek is gebleken dat je gezond voelen steeds belangrijker wordt voor vrouwen wereldwijd. Gezond zijn wordt door 1 op de 3 vrouwen wereldwijd beschouwd als het meest belangrijke aspect om je zelfverzekerd te voelen (33%), waarbij slechts 9% zegt dat er mooi uitzien het belangrijkst is. Meer dan een derde van de vrouwen wereldwijd zegt dat zij geen druk voelen om er altijd mooi uit te zien (36%), dit is een significante stijging ten opzichte van 2017 (26%).
lumea-zomer

Het prioriteren van producten

Als er gekeken wordt naar welke beauty tools het belangrijkst zijn voor vrouwen wereldwijd is te zien dat er een grote vraag is naar producten die de beauty routine kunnen verbeteren. Jaar in jaar uit zijn föhns het populairste product om thuis te gebruiken. Ook dit jaar is dat weer zo, ruim 74% van de vrouwen geeft aan een föhn te gebruiken. Het gebruik van een gezichtsreinigingsapparaat wordt steeds populairder (15%). Vrouwen in China (36%), India (21%) en Turkije (18%) geven aan er hoogstwaarschijnlijk één te zullen gebruiken. Vergelijkende resultaten zijn te zien bij het gebruik van een IPL-ontharingsapparaat. Hoewel 7% wereldwijd aangeeft er één te gebruiken (ten opzichte van 3% in 2015) groeit dit percentage in toenemende mate, waarbij in landen als China (11%), India (12%) en Turkije (18%) de gebruikerspercentages significant hoger liggen.

De toekomst van beauty 

Als er gevraagd wordt hoe de beauty industrie zich zal ontwikkelen in de komende vijf jaar, geeft 41% van de vrouwen aan dat een holistische aanpak met een sterkere connectie tussen gezondheid en schoonheid belangrijk voor hen is. Dit percentage neemt sinds 2015 (27%) consistent toe. Het gebruik van meer natuurlijke en biologische ingrediënten is ook van belang voor meer dan de helft van de vrouwen (53%), een stijging van 8 procentpunt ten opzichte van 2016. 41% van de vrouwen blijft het belangrijk vinden dat er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan en innovatieve ingediënten worden gebruikt, een percentage dat blijft stijgen en met 4% is toegenomen ten opzichte van 2017 (37%). De Beauty Index van 2018 gaat nog dieper in op de toekomst van beauty waarbij gevraagd wordt aan vrouwen over welke mogelijke technische functionaliteiten in de beauty industrie zij het meest enthousiast zijn. Gepersonaliseerd advies afgestemd op de eigen behoeften over hoe je je huid en haar gezond kan houden (52%), mobiele apps die je huid scannen om te identificeren wat de perfecte foundation is (51%), maar ook een smart haarborstel die meet hoe pluizig en droog je haar is en of je gespleten haarpunten hebt (51%) staan bovenaan de lijst. Hoe vrouwen denken over de toekomst van beauty is een onderwerp dat zeker nog aan bod zal komen in volgende edities van de Global Beauty Index.

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Laura Seikritt

Laura Seikritt

Senior Public Relations Lead Personal Health Benelux 

Tel.: +31 6 20740318