apr 24, 2019

Philips viert historische mijlpaal en blijft mannen inspireren om 'te doen wat goed voelt'

80 jaar Male Grooming innovaties

Amsterdam, Nederland – Philips is al 80 jaar wereldleider op het gebied van mannenverzorging en maakt zo het leven van miljoenen mannen wereldwijd gemakkelijker, ongeacht hun stijl.

De Philishave, ‘s werelds allereerste elektrische scheerapparaat, werd in 1939 gelanceerd en veranderde voor altijd de manier waarop mannen zich scheren. Sindsdien is Philips blijven innoveren en  luistert voortdurend naar de veranderende behoeften van mannen om zo met de nieuwste technologie, baanbrekende en geavanceerde oplossingen te bieden voor een superieure scheer- en verzorgingservaring.

Ook bij de allernieuwste en toonaangevende scheer- en verzorgingstools stelt Philips de consument steeds centraal. Zo is de Philips Shaver serie 9000 Prestige het perfecte apparaat voor een gladde en comfortabele scheerbeurt, tekent de Philips Shaver serie 7000 met Artificial Intelligence voor een persoonlijke scheerbegeleiding en is de Philips OneBlade, het revolutionaire apparaat bij uitstek voor het trimmen, scheren en stijlen van elke haarlengte. Als bewijs van zijn knowhow bereikte Philips onlangs de mijlpaal van 1 miljard verkochte scheerapparaten.

Om 80 jaar Male Grooming innovaties te vieren, lanceert Philips een gloednieuw scheerapparaat, met een beperkte oplage, geïnspireerd op de allereerste Philishave. Dezelfde klassieke look met baanbrekende technologie. De nieuwe Philishave Heritage Edition belichaamt de geschiedenis van het merk en combineert historische kleuren met het iconische driekoppige ontwerp en acht decennia voortdurende innovatie en expertise.

Bart Baggen

Marketing Lead Personal Care Benelux

“Bij Philips vinden we dat mannen de vrijheid moeten hebben om zich te uiten en 'te doen wat goed voelt'. Al 80 jaar luisteren we naar wat mannen willen en nodig hebben en, aangezien de definitie van mannelijkheid zelf verandert, veranderen wij ook. Onze voortdurende drang naar innovatie betekent dat we niet alleen superieure technologie en prestaties op haar en huid bieden, maar ook zeer persoonlijke oplossingen, zodat elke man zich op zijn best kan voelen.” vertelt  Bart Baggen, Marketing Lead Personal Care Benelux.

Philips is voorloper op het gebied  van personalisatie, met smart technologieën die een gepersonaliseerde begeleiding bieden. Ook met een nieuw businessmodel zoals 'Try before you Buy' zet het merk zoals altijd de consument op de eerste plaats. Philips blijft zich inzetten voor ambitieuze innovatieplannen in de categorie scheren en verzorging voormannen, zodat steeds meer mannen hun individualiteit kunnen omarmen, kunnen genieten van superieure prestaties en kunnen doen wat nu en in de toekomst goed voelt.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum