Amsterdam, Nederland - Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), maakte vandaag voor het vijfde jaar op rij de resultaten bekend van de ‘Philips Global Beauty Index’. Het uitgebreide internationale onderzoek [1], dat meer dan 12.000 vrouwen uit 12 verschillende landen ondervraagde, bestudeert hoe vrouwen van over de hele wereld tegenover schoonheid staan; over hoe zij schoonheid definiëren, welke rol het speelt in hun leven en hoe de schoonheidsindustrie hen ondersteunt.
Dit jaar keek Philips naar de toekomst en onderzocht de ontwikkeling van schoonheidsroutines wereldwijd en de belangrijke rol die technologie en personalisatie zullen spelen. De bevindingen laten zien over welke ontwikkelingen vrouwen het meest enthousiast zijn om te zien en hoe de perceptie van schoonheid opnieuw wordt gedefinieerd. Het laat verder zien hoe technologie vrouwen helpt om beter geïnformeerde keuzes te maken, en hoe en wanneer vrouwen meer te weten komen over schoonheid.