Nieuwscentrum

sep 13, 2019

Vrouwen willen gepersonaliseerde schoonheidsoplossingen om aan hun unieke behoeften te voldoen

Amsterdam, Nederland - Koninklijke Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), maakte vandaag voor het vijfde jaar op rij de resultaten bekend van de ‘Philips Global Beauty Index’. Het uitgebreide internationale onderzoek [1], dat meer dan 12.000 vrouwen uit 12 verschillende landen ondervraagde, bestudeert hoe vrouwen van over de hele wereld tegenover schoonheid staan; over hoe zij schoonheid definiëren, welke rol het speelt in hun leven en hoe de schoonheidsindustrie hen ondersteunt. 

 

Dit jaar keek Philips naar de toekomst en onderzocht de ontwikkeling van schoonheidsroutines wereldwijd en de belangrijke rol die technologie en personalisatie zullen spelen. De bevindingen laten zien over welke ontwikkelingen vrouwen het meest enthousiast zijn om te zien en hoe de perceptie van schoonheid opnieuw wordt gedefinieerd. Het laat verder zien hoe technologie vrouwen helpt om beter geïnformeerde keuzes te maken, en hoe en wanneer vrouwen meer te weten komen over schoonheid.

Dit jaar markeert de vijfde jaarlijkse Global Beauty Index. Met vijf jaar aan informatie om te vergelijken, kunnen we een aantal echt zinvolle vergelijkingen maken tussen schoonheids-trends van vroeger en nu.

Bianca Heiszwolf

Business Leader Beauty bij Philips.

"Dit jaar markeert de vijfde jaarlijkse Global Beauty Index. Met vijf jaar aan informatie om te vergelijken, kunnen we een aantal echt zinvolle vergelijkingen maken tussen schoonheids-trends van vroeger en nu. Verder kunnen we goed onderbouwde voorspellingen doen over hoe de wereld van schoonheid zich waarschijnlijk zal ontwikkelen", aldus Bianca Heiszwolf, Business Leader Beauty bij Philips. "Deze resultaten zijn ongelooflijk belangrijk voor Philips en helpen ons onze visie te realiseren om vrouwen mondiger te maken en hen efficiënte, geavanceerde schoonheidsoplossingen te bieden die beantwoorden aan hun persoonlijke behoeften.

Vrouwen zijn het meest enthousiast over ‘persoonlijk schoonheidsadvies’

De index van dit jaar laat zien dat wat betreft toekomstige technologieën vrouwen het meest enthousiast zijn over het krijgen van persoonlijk advies over hoe ze hun haar en huid gezond kunnen houden (65%). Mobiele apps zullen waarschijnlijk een bijzonder belangrijke rol spelen in de schoonheidsroutines van vrouwen: meer dan de helft van de ondervraagde vrouwen (58%) wil graag een app die de huid scant om vocht, poriën, lijntjes en rimpels in de loop der tijd te identificeren. Ook zou 57% van de respondenten een dienst of platform verwelkomen dat rekening houdt met haartype, haarstructuur, hoe je wil dat je haar eruitziet en aanvoelt, en andere voorkeuren – en de informatie toepast om een ideale combinatie aan ingrediënten te creëren.

Emotionele balans en positieve mindset zijn nauw verbonden met zich mooi voelen

Uit de Philips Global Beauty Index 2019 blijkt dat 60% van de vrouwen wereldwijd zichzelf mooi vindt. Dit is weliswaar lager dan in 2018 (65%), maar het cijfer ligt dit jaar nog steeds 13 punten hoger dan de eerste index in 2015 (47%), wat een positieve trend in de tijd laat zien. Dit kan worden toegeschreven aan de meer holistische benadering die vrouwen nu kiezen voor schoonheid, waarbij een grote meerderheid van de ondervraagde vrouwen van mening is dat het hebben van een positieve mentaliteit (88%) en een emotioneel evenwichtig gevoel (84%) de belangrijkste aspecten zijn van zich mooi voelen.

 

Bovendien kiezen meer dan zes op de tien vrouwen over de hele wereld al voor een holistische benadering van schoonheid, terwijl 44% van de vrouwen over de hele wereld verwacht dat er een meer holistische benadering komt die gezondheid en schoonheid in de komende vijf jaar met elkaar verbindt.

Vrouwen gebruiken verschillende bronnen om meer te weten te komen over schoonheid

Met de evolutie van de technologie zijn er nu meer plaatsen dan ooit om inspiratie en kennis op te doen. Hoewel veel vrouwen op zoek zijn naar online gemeenschappen voor advies, blijkt uit de Philips Global Beauty Index 2019 dat het juist de mensen dichter bij huis zijn waar vrouwen het meest afhankelijk van zijn voor informatie. Verrassend genoeg doet 49% van de vrouwen nog steeds een beroep op vrienden, familie of collega's voor schoonheidsadvies. Dit is aanzienlijk hoger dan het aantal vrouwen dat zich tot sociale media wendt, dat in vergelijking wereldwijd 37% bedraagt. 

 

Eén op de vier vrouwen wereldwijd (25%) doet echter wel een beroep op bloggers of vloggers om nieuwe schoonheidsmerken of -producten te ontdekken. Een veel hoger cijfer dan zij die advies van de traditionele beroemdheden (15% wereldwijd) volgen. Hieruit blijkt hoeveel invloed deze sociaal-media-savvy individuen in relatief korte tijd hebben gekregen.

 

Samenvattend, terwijl we een voortdurende trend zien van vrouwen die informatie uit verschillende bronnen halen, en die openstaan voor diverse technologieën, is de belangrijkste ontwikkeling dat vrouwen op zoek gaan naar gepersonaliseerde oplossingen die hen zullen helpen om hun individuele gezondheids- en schoonheidsproblemen te identificeren en op te lossen. De resultaten van de Philips Global Beauty Index voor 2019 zijn hier te vinden.

[1] Global Philips Beauty Index, September 2019 – sample of 12,196 18+ women

Over Koninklijke Philips N.V.

Koninklijke Philips N.V. (NYSE: PHG; AEX: PHIA) is een toonaangevende aanbieder van gezondheidstechnologie die zich richt op het verbeteren van de gezondheid van mensen en het bereiken van betere zorgresultaten binnen het gehele gezondheidscontinuüm, van gezond leven en preventie tot diagnostiek, behandeling en thuiszorg. Philips maakt gebruik van geavanceerde technologieën en diepgaand inzicht in klinische toepassingen en de behoeften van consumenten om geïntegreerde oplossingen te ontwikkelen. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming is marktleider op het gebied van diagnostische beeldvorming, beeldgestuurde behandelingen, medische IT-toepassingen, patiëntbewaking, thuiszorgsystemen en gezondheidstoepassingen voor consumenten. Met wereldwijd circa 77.000 medewerkers en verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen genereerden de activiteiten op het gebied van gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 18,1 miljard euro. Voor nieuws over Philips kunt u terecht op www.philips.nl/nieuwscentrum.  

Meer informatieMinder informatie

Onderwerpen

Contact

Laura Seikritt

Laura Seikritt

Senior Public Relations Lead Personal Health Benelux 

Tel.: +31 6 20740318

Media assets

Philips Hair Dryer Prestige with SenseIQ technology
Philips Lumea Prestige IPL treatment
Philips StyleCare Prestige Auto Curler

Deel op social media