Nieuwscentrum

jul 31, 2018

“Philips is over 1,5 jaar een CO2-neutraal bedrijf.”

Gemiddelde leestijd: 1-3 minuten

       

“Het gaat lukken om de netto uitstoot wereldwijd over anderhalf jaar naar nul terug te brengen”, vertelt Robert Metzke, Head of Sustainability Strategy & Innovation van Philips, in De Groene Amsterdammer. Het weekblad wijdde onlangs een uitgebreid artikel aan de duurzaamheidsstrategie van Philips. Een belangrijk onderdeel is het gebruik van groene energie. De Groene Amsterdammer bracht voor het artikel een bezoek aan windpark Bouwdokken. 

 

“‘Het is ook echt spectaculair wat Philips gedaan heeft’, zegt Joris Wijnhoven, die als campagneleider klimaat en energie van Greenpeace betrokken is bij de onderhandelingen over het Klimaatakkoord. ‘Het bedrijf heeft zichzelf echt opnieuw uitgevonden. Van een productiebedrijf van elektronica en lampen is het een innovatief, medisch technologiebedrijf geworden, dat groene en maatschappelijke doelstellingen in de bedrijfsstrategie geïntegreerd heeft. Petje af.”
 

Lees hier het hele artikel ‘De duurzame strategie van Philips: De Stille Groene Reus’.

Het is ook echt spectaculair wat Philips gedaan heeft. Het bedrijf heeft zichzelf echt opnieuw uitgevonden.

Joris Wijnhoven

Campagneleider klimaat en energie van Greenpeace

Windmolens worden geïnstalleerd op windpark bouwdokken
De 99 meter hoge windmolens worden geïnstalleerd in Windpark Bouwdokken. (foto: Windpark Bouwdokken)

Duurzamer én goedkoper

“De elektriciteit van windpark Bouwdokken wordt afgenomen door een consortium dat bestaat uit Google, AkzoNobel, DSM en Philips. Opvallend is dat er geen elektriciteitsmaatschappij aan te pas komt. Door het ontbreken van deze overhead is de stroom enkele procenten goedkoper”, zegt Simon Braaksma van de duurzaamheidsafdeling bij Philips. 

 

“Wel moest het bedrijf zich voor vijftien jaar vastleggen voor de afname van de schone stroom. We moesten echt naar de raad van bestuur om op deze lange termijn te investeren. Het past echter naadloos in onze duurzaamheidsstrategie en de stroom was ook nog iets goedkoper dan reguliere groene stroom bij een elektriciteitsmaatschappij, dus uiteindelijk ging iedereen akkoord.”
 

Lees meer over het duurzaamheidsprogramma ‘Healthy people, sustainable planet’. 

 

Deel op social media

Onderwerpen

Contact

Tommie Dijstelbloem

Tommie Dijstelbloem

Woordvoerder Philips Benelux

Tel: +31 6 19 28 83 20