Er worden momenteel interventies uitgevoerd om het moederbord voor energiebeheer voor Philips Respironics V60-/V60 Plus-ventilatoren aan te pakken. De veiligheid van patiënten is onze hoogste prioriteit, en we zetten ons in om uw behoeften op het gebied van de patiëntenzorg te ondersteunen gedurende het hele herstelproces.
Wat te verwachten tijdens uw geplande herstelwerkzaamheden
Vanaf nu zal gedurende de komende maanden een buitendienstmedewerker contact met u opnemen om een afspraak te plannen.
Wanneer de buitendiensttechnici op locatie zijn, zullen zij het moederbord voor energiebeheer vervangen. Waar mogelijk worden andere open Field Correction Orders (FCO's) gelijktijdig uitgevoerd met het herstel van het moederbord voor energiebeheer om de verstoring tot een minimum te beperken.
V60-/V60 Plus-beperkingen;
Terwijl u wacht op de implementatie van de technische oplossing, kunt u uw V60-/V60 Plus-ventilatoren blijven gebruiken met ten minste één van de geschetste beperkingen in de FSN van juni.
Voortdurende service en ondersteuning
Hoewel Philips Respironics de V60- en V60 Plus-ventilatoren heeft stopgezet, blijven we tot december 2029 service en ondersteuning bieden zolang de onderdelen beschikbaar blijven.
We begrijpen de uitdagingen die deze herstelwerkzaamheden hebben gecreëerd. Hartelijk dank voor uw voortdurende vertrouwen en partnerschap bij het implementeren van de technische oplossing.
In maart 2022 heeft Philips Respironics klanten een terugroepactie gemeld over de ventilatoren van de V60, V60 Plus en V680, met betrekking tot een mogelijk probleem dat de PC-kaart voor energiebeheer zou kunnen beïnvloeden. In april 2022 en juni 2022 heeft Philips een nieuwe terugroepactie verzonden met bijgewerkte richtlijnen voor klanten en gebruikers van betrokken apparaten.
De bijgewerkte melding adviseert klanten dat ze een of meer van de volgende acties moeten implementeren om het risico op gevaar te beperken dat wordt veroorzaakt door het probleem met het elektrische circuit van de PC-printplaat.
Bovendien moet er een alternatief beademingsmiddel beschikbaar zijn wanneer de ventilator in gebruik is. Als er een fout in de ventilator wordt gedetecteerd, koppelt u de patiënt hiervan los en start u onmiddellijk de beademing met een dergelijk apparaat. De ventilator moet worden verwijderd uit klinisch gebruik en worden onderhouden door bevoegd onderhoudspersoneel.
Als klanten niet in staat zijn om een van de bovenstaande acties te implementeren, moeten ze een risico-/voordeelanalyse uitvoeren om te beoordelen of de betrokken apparaten in gebruik kunnen blijven.
Philips zet zich in om dit probleem snel en efficiëntop te lossen, om te voldoen aan onze toezeggingen aan onze klanten en hun patiënten die vertrouwen op onze oplossingen voor respiratoire zorg.
Philips Respironics zal een technische oplossing implementeren die is gebaseerd op het herontwerpen van de PC-kaart voor energiebeheer, die de 35V-rail voor de ventilator besuurt. Deze oplossing zal de ventilator in staat stellen een vooraf bepaald alarm te geven in geval van een storing. Philips Respironics is begonnen contact op te nemen met klanten om afspraken te plannen om de technische oplossing te implementeren.
Ja, de betrokken klanten werden in maart 2022 via een meldingsbrief voor deze terugroepactie op de hoogte gebracht, met bijgewerkte meldingen die in april 2022 en juni 2022 werden verzonden om verdere begeleiding te bieden aan klanten en gebruikers.
Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met uw Philips-vertegenwoordiger.
You are about to visit a Philips global content page
Continue