Herstelinformatie over Philips Respironics V60- en V60 Plus-ventilatoren

Er worden momenteel interventies uitgevoerd om het moederbord voor energiebeheer voor Philips Respironics V60-/V60 Plus-ventilatoren aan te pakken. De veiligheid van patiënten is onze hoogste prioriteit, en we zetten ons in om uw behoeften op het gebied van de patiëntenzorg te ondersteunen gedurende het hele herstelproces.


Wat te verwachten tijdens uw geplande herstelwerkzaamheden
Vanaf nu zal gedurende de komende maanden een buitendienstmedewerker contact met u opnemen om een afspraak te plannen.


Wanneer de buitendiensttechnici op locatie zijn, zullen zij het moederbord voor energiebeheer vervangen. Waar mogelijk worden andere open Field Correction Orders (FCO's) gelijktijdig uitgevoerd met het herstel van het moederbord voor energiebeheer om de verstoring tot een minimum te beperken.

 

V60-/V60 Plus-beperkingen;
Terwijl u wacht op de implementatie van de technische oplossing, kunt u uw V60-/V60 Plus-ventilatoren blijven gebruiken met ten minste één van de geschetste beperkingen in de FSN van juni.


Voortdurende service en ondersteuning
Hoewel Philips Respironics de V60- en V60 Plus-ventilatoren heeft stopgezet, blijven we tot december 2029 service en ondersteuning bieden zolang de onderdelen beschikbaar blijven.


We begrijpen de uitdagingen die deze herstelwerkzaamheden hebben gecreëerd. Hartelijk dank voor uw voortdurende vertrouwen en partnerschap bij het implementeren van de technische oplossing.

Vragen? Neem contact op met uw plaatselijke Philips-servicevertegenwoordiger

De Philips Respironics Trilogy EV300 kan u helpen uw open opdrachten te vervullen en uw toekomstige niet-invasieve (NIV) en invasieve (IV) beademingsbehoeften te vervullen.

Vragen en antwoorden

Waarom geeft Philips Respironics een veiligheidsmelding uit voor V60-/V60 Plus-ventilatoren?

In maart 2022 heeft Philips Respironics klanten een terugroepactie gemeld over de ventilatoren van de V60, V60 Plus en V680, met betrekking tot een mogelijk probleem dat de PC-kaart voor energiebeheer zou kunnen beïnvloeden. In april 2022 en juni 2022 heeft Philips een nieuwe terugroepactie verzonden met bijgewerkte richtlijnen voor klanten en gebruikers van betrokken apparaten.


De bijgewerkte melding adviseert klanten dat ze een of meer van de volgende acties moeten implementeren om het risico op gevaar te beperken dat wordt veroorzaakt door het probleem met het elektrische circuit van de PC-printplaat.

 

  • Installeer een zuurstofanalyser/monitor en volg de instructies van de fabrikant voor installatie, alarmen en kalibratie en/of
  • Gebruik pulsoximetrie om de arts te informeren over veranderingen in de conditie van de patiënt.
  • Sluit de Philips Respironics V60/V60 Plus of V680 aan op een verpleegkundigenoproep/extern alarm. Philips Respironics V60-/V60 Plus- en V680-ventilatoren kunnen worden aangesloten op een verpleegkundigenoproep/alarm op afstand. Het verpleegkundigenalarm/alarm op afstand moet worden beschouwd als een back-up van het primaire alarmsysteem van de ventilator. Het verpleegkundigenalarm/alarm op afstand zal een back-upsignaal aan de arts geven, zelfs als het primaire alarmsysteem van de ventilator niet wordt geactiveerd. Gebruikers moeten snel reageren op alle alarmen met lage prioriteit en onmiddellijk reageren op alle alarmen met hoge prioriteit die door de ventilator worden afgegeven.


Bovendien moet er een alternatief beademingsmiddel beschikbaar zijn wanneer de ventilator in gebruik is. Als er een fout in de ventilator wordt gedetecteerd, koppelt u de patiënt hiervan los en start u onmiddellijk de beademing met een dergelijk apparaat. De ventilator moet worden verwijderd uit klinisch gebruik en worden onderhouden door bevoegd onderhoudspersoneel.


Als klanten niet in staat zijn om een van de bovenstaande acties te implementeren, moeten ze een risico-/voordeelanalyse uitvoeren om te beoordelen of de betrokken apparaten in gebruik kunnen blijven.


Philips zet zich in om dit probleem snel en efficiëntop te lossen, om te voldoen aan onze toezeggingen aan onze klanten en hun patiënten die vertrouwen op onze oplossingen voor respiratoire zorg.

Hoe wordt dit probleem hersteld?

Philips Respironics zal een technische oplossing implementeren die is gebaseerd op het herontwerpen van de PC-kaart voor energiebeheer, die de 35V-rail voor de ventilator besuurt. Deze oplossing zal de ventilator in staat stellen een vooraf bepaald alarm te geven in geval van een storing. Philips Respironics is begonnen contact op te nemen met klanten om afspraken te plannen om de technische oplossing te implementeren.

Zijn de betrokken klanten op de hoogte gesteld?

Ja, de betrokken klanten werden in maart 2022 via een meldingsbrief voor deze terugroepactie op de hoogte gebracht, met bijgewerkte meldingen die in april 2022 en juni 2022 werden verzonden om verdere begeleiding te bieden aan klanten en gebruikers.

Wie kan ik bellen met vragen over deze terugroepactie en herstelwerkzaamheden?

Als u vragen heeft kunt u contact opnemen met uw Philips-vertegenwoordiger.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

U kunt onze website het beste bekijken met de nieuwste versie van Microsoft Edge, Google Chrome of Firefox.